Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG] Ciśnienie w układzie chłodzenia, wycieki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

[80 B4 2.0 ABK LPG] Ciśnienie w układzie chłodzenia, wycieki

Post autor: abes7 » 23 sty 2010, 15:11

Wszystko zaczęło się przed wakacjami, zaczęło ubywać płyny z układu chłodzenia, wycieku nie było widać. Oleju nie przybywało, nie był oleju w układzie chłodzenia, nie bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym – więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą. Obwiązałem króćce i łączenia węży bandażem, po miesiącu znalazłem (bandaż zabarwiony na zielono- ale suchy) sączyło się z węży idących do nagrzewnicy i z wężyka powrotnego z chłodnicy. Długo nie pojeździłem we wrześniu zaczęło kapać z węży idących do parownika – wymieniłem sparciały końcówki. W październiku zaczęło cieknąć króćcem wychodzącym z tyłu głowicy – wymieniłem, końcem października drugi króciec ten z czujnikami – wymieniłem, wymieniłem też korek zbiorniczka wyrównawczego.

Mam wrażenie że ciśnienie w układzie jest za wysokie i szuka se najsłabszego elementu w układzie, dzisiaj zaczęło cieknąć z pod króćca z czujnikami – dokręciłem na razie jest ok.
Czym może być spowodowane zwiększone ciśnienie?
Termostat się otwiera bo obydwa węże z chłodnicy są gorące, temperatura silnika na wskaźniku jakieś 97 stopni, na komputerze 94 stopnie.

Pod spodem fotka starego króćca zrobił się jajowaty i pękł nie wiadomo od czego.
Obrazek

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 sty 2010, 15:38

Wyrównaniem ciśnienia zajmuje się niebieski korek na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego, podjedź do sklepu nie kosztuje więcej niż 20zł.Jeśli jest uszkodzony i wykluczyłeś uszczelkę pod głowicą to w nim tkwi problem.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 23 sty 2010, 15:47

Kolego musisz wiedzieć że audi ma zamkniety cisnieniowy układ chłodzenia tzn że układ jest szczelny i podczas pracy silnika utrzymuje się ciśnienie około jednego bara nie pamietam już dokładnie wartości ciśnienia, do regulacji tej wartości cisnienia służy korek w zbiorniku wyrównawczym w którym jest zawór ciśnieniowy i po przekroczeniu tego ciśnienia otwiera się tyle z opisu technicznego... :-D a teraz prosta rada jak bez jakich kolwiek kosztów usunąć usterke aby nie było wycieków z przewodów itd :lol: poprostu kolego poluzuj korek na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego tak żeby miał niewielki luz i mogło ciśnienie swobodnie sie wyrównywać a napewno nie będzie nigdzie ciekł płyn z układu chłodzącego ...pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 sty 2010, 15:49

Wymień korek i nie nalewaj płynu na max tylko minimum i zobaczysz co się będzie działo ;-)

abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: abes7 » 23 sty 2010, 16:18

korek wymieniony, płynu cały czas mam na minimum

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 sty 2010, 16:45

Jeśli korek wymieniony to po rozgrzaniu silnika spróbuj ścisnąć ręką najgrubszy wąż idący od głowicy do chłodnicy, jeśli bez problemu dasz radę go ścisnąć to problem nie tkwi w za dużym ciśnieniu.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Re: [80 B4 2.0 ABK LPG] Ciśnienie w układzie chłodzenia, wyc

Post autor: leopard » 23 sty 2010, 18:39

abes7 pisze:Wszystko zaczęło się przed wakacjami, zaczęło ubywać płyny z układu chłodzenia, wycieku nie było widać. Oleju nie przybywało, nie był oleju w układzie chłodzenia, nie bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym – więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą. Obwiązałem króćce i łączenia węży bandażem, po miesiącu znalazłem (bandaż zabarwiony na zielono- ale suchy) sączyło się z węży idących do nagrzewnicy i z wężyka powrotnego z chłodnicy. Długo nie pojeździłem we wrześniu zaczęło kapać z węży idących do parownika – wymieniłem sparciały końcówki. W październiku zaczęło cieknąć króćcem wychodzącym z tyłu głowicy – wymieniłem, końcem października drugi króciec ten z czujnikami – wymieniłem, wymieniłem też korek zbiorniczka wyrównawczego.

Mam wrażenie że ciśnienie w układzie jest za wysokie i szuka se najsłabszego elementu w układzie, dzisiaj zaczęło cieknąć z pod króćca z czujnikami – dokręciłem na razie jest ok.
Czym może być spowodowane zwiększone ciśnienie?
Termostat się otwiera bo obydwa węże z chłodnicy są gorące, temperatura silnika na wskaźniku jakieś 97 stopni, na komputerze 94 stopnie. jeszcze jedna uwaga piszą koledzy że wymienić korek i co to da jak za pare groszy kupuje się tandetną podrube gdzie pasuje tylko kształt i gwint orginalny kosztowałby bardzo dużo w porównaniu z tą dostepną tandetą też kupiłem i co ciekło jak opisuje kolega :-) poprostu jak pisałem wcześniej trzeba go poluzować i to nic nie kosztuje i ustaną wycieki

Pod spodem fotka starego króćca zrobił się jajowaty i pękł nie wiadomo od czego.
[url=http://images47.fotosik.pl/251/23d63d03732514e3med.jpg]Obrazek[/URL]

abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: abes7 » 24 sty 2010, 11:51

Dam rade ścisnąć wąż między głowicą a chłodnicą bez problemu. Możliwe że termostat za późno się otwiera i ciśnienie kumuluje się na małym obiegu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2010, 18:03

abes7 pisze:Termostat się otwiera bo obydwa węże z chłodnicy są gorące, temperatura silnika na wskaźniku jakieś 97 stopni, na komputerze 94 stopnie.
Czy to aby minimalnie nie za duża temperatura. Powinien trzymać coś około 89-90 stopni z tego co się orientuje :roll:

abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: abes7 » 24 sty 2010, 19:28

zawsze wskazywało nieco ponad 90 stopni i nigdy ani w korku ani upałach nie doszło do 100

[ Dodano: 2010-02-23, 15:10 ]
Od wymiany króćca temperatura silnika wzrosła przynajmniej na wskazaniach, przed wymianą miałem zawsze 87-93 teraz 94-96, korkach lub jak się zakopałem w śniegu i nie mogłem wyjechać temperatura osiąga około 100 stopni i wentylatory zbijają temperaturę do 90 stopni, co mogłem sknocić przy wymianie króćca że temperatura wzrosła?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl