Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1Z] wyciek płynu chłodniczego

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1Z] wyciek płynu chłodniczego

Post autor: hudy » 25 sty 2010, 22:33

witam.Panowie zauważyłem dziś że mam lekki wyciek płynu chłodniczego z króćca w którym zamontowany jest czujnik od świec żarowych.na zdjęciu na dole przedstawiam o co mi chodzi dokładnie.chodzi o to że króciec jest przykręcony do silnika pewnie na jakiejś uszczelce ale płyn leci mi nie z łączenia króćca z silnikiem tylko tak jakby z tej śruby którą jest ten króciec do silnika przykręcony.czy ta śruba też ma jakieś uszczelnienie czy co bo nic tam nie widać jak to jest zamontowane i z czego cieknie...druga sprawa to zastanawiam się czy mogę z tą usterka jeździć bo mam za dwa dni wyjazd i muszę zrobić z 300km a boję się żeby mi płynu gdzieś nie wywaliło... co ciekawe w etce widzę że jest uszczelniacz między króćcem a silnikiem i nic więcej a to leci tak jakby z tej śruby...
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 22:42 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 sty 2010, 22:42

jest tam oring króciec kosztuje grosze i spokojnie możesz jechać na wszelki wypadek weź z sobą 5tkę płynu :-D możesz spróbować sam oring wymienić ale lepiej kup cały króciec a ta śruba nie ma żadnego uszczelnienia bo na cały króciec jest założony oring
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 22:44 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 sty 2010, 22:43

tak masz rację bo sprawdziłem w etce że jest tam uszczelka jednak płyn leci mi z przodu tak jakby z tej śruby a nie z uszczelnienia...na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym gdzie jest uszczelka a żółtym z czego leci płyn.ciekawe czemu leci przy śrubie a nie z uszczelki i co oznacza ten niebieski nalot jakby klej czy coś takiego...
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 22:48 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 sty 2010, 22:45

bo pewnie oring puścił no to wiesz co za to? <piwo> albo po prostu zmęczenie materiału ten króciec jest zrobiony z jakiego plastiku nie plastiku coś może w nim poszło ale mówię ci to na bank oring a wylał ci się być może i oring bo stracił swoje właściwości ze starości [ale mi się zrymowało]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 sty 2010, 23:07

hmmm będę musiał jutro zrobić parę kilometrów po okolicy i sprawdzić czy bardzo z tego nie cieknie bo nie chce stanąć gdzieś na drodze... dziś był u nas duży mróz bo -27 stopni i może przez to coś puściło bo wcześniej tego nie widziałem dopiero dziś...

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 sty 2010, 12:51

płyn znalazł sobie ujście tamtędy po prostu...dlatego cieknie śrubą ,niebieski nalot to jest to co pozostaje po odparowaniu płynu...

Awatar użytkownika
jankes3001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2009, 18:32
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jankes3001 » 26 sty 2010, 13:06

a jak dokrece srube do odpowietrzania to nie bedzie grzało??? bo mi tamtedy wywala plyn

[ Dodano: 2010-01-26, 13:10 ]
i jak naciagnac szlaufik do centralnego bo mi w trujniku sie rozlancza na mrozie i z pilota nie moge zamykac a wszystko jest naciagniete ze sie nie da nic zrobic :-/

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 26 sty 2010, 13:26

wymień uszczelkę, albo najlepiej cały króciec z uszczelką i nie filozofuj :)
Cieknie po śrubie bo akurat taka drogę sobie płyn znalazł.... Ja z czymś takim zrobiłem w poprzedniej furze z 2k km bo mi się nie chciało z tym grzebać, a płynu ubywało mało....

Awatar użytkownika
jankes3001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2009, 18:32
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jankes3001 » 26 sty 2010, 13:37

ale mi cieknie jak jest odpowietrznik ta sroba na grubym przewodzie i nie wiem czy ja mozna dokrecic na maxa

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 26 sty 2010, 13:41

jankes3001 pisze:ale mi cieknie jak jest odpowietrznik ta sroba na grubym przewodzie i nie wiem czy ja mozna dokrecic na maxa
a to już chyba inny temat....
Sprawdź, jak się uwali co jest możliwe i częste, wkręć po prostu jakąś zwykłą śrubę.

Awatar użytkownika
jankes3001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2009, 18:32
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jankes3001 » 26 sty 2010, 14:39

no tak ale mi chodzi czy mozna calkiem dokrecic

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 26 sty 2010, 16:33

jankes3001 pisze:no tak ale mi chodzi czy mozna calkiem dokrecic
jak wykręcisz to wywali Ci płyn chłodniczy

Rafal1480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:51

Post autor: Rafal1480 » 27 sty 2010, 00:23

hudy pisze:witam.Panowie zauważyłem dziś że mam lekki wyciek płynu chłodniczego z króćca w którym zamontowany jest czujnik od świec żarowych
Miałem to samo , wymień cały trójnik, tylko kup porządnej firmy bo u mnie poprzedni właściciel zamontował firmy "topran" i trzymał on jak sam mówił 3-dni.

siwy73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:45
Lokalizacja: woj.Maz.

Post autor: siwy73 » 27 sty 2010, 01:30

Witam.A ten płyn jak wycieka to widać go na ciepłym silniku czy na zimnym bo jak na ciepłym to zile a jak na zimnym to na razie sprawdzaj stan płynu i do przodu a jak będziesz miał chwilę czasu to spuść ze zbiorniczka płyn i z trójnika zdejmij przewód,może ci płynu jeszcze trochę poleci ale chyba nie za dużo.Odkręć trójnik na nim jest oryng jak masz blisko do sklepu z częściami do ciągników lub samochodów weź go ze sobą i kup minimalnie grubszy niż był stary.Na pewno grosze kosztuje bo sam też tak kupiłem i nie ma znaku po wycieku.Ewentualnie silikon wysokotemperaturowy ale to już wtedy musi parę godzin postać żeby zastygł.Radzę tą pierwszą opcję czyli nowy oryng POZDRO.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 sty 2010, 16:09

kupiłem wczoraj ten króciec i zamontowałem bez większych problemów jednak wkurzyłem się trochę bo mocowanie na czujnik od świec było trochę głębsze niż w oryginalnym i po zamontowaniu wszystkiego czujnik lekko się poruszał no i jak nie trudno zgadnąć po naciśnięciu górnego węża od chłodnicy ciekł przez niego płyn.musiałem założyć dwa inne trochę cieńsze oringi które w sumie były grubsze od oryginalnego no i jak na razie wszytko jest ok...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl