Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

ODPOWIEDZ
sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 25 sty 2010, 22:34

Koledzy,a ja mam takie pytanko.
Czy któryś z tych przewodów wychodzących od n75 musi być zaślepiony?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 sty 2010, 22:51

sowa_81 pisze:Czy któryś z tych przewodów wychodzących od n75 musi być zaślepiony?
W jakim celu? że się tak zapytam .Jak masz ori podłączone to na pewno nie

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 26 sty 2010, 16:45

MUNIOR pisze:W jakim celu? że się tak zapytam .
Mariusz nie wiem w jakim celu.
Pytam ponieważ jak stałem się posiadaczem autka,wymieniłem zawór (było mułowate i tylko 120km/h i dalej nic) i wszystkie wężyki.Wymieniając jeden z nich, a dokładnie ten co idzie z górnego króćca do filtra,zauważyłem że jest zaślepiony kawałkiem śruby (wewnątrz węża).Dałem wtedy nowy wężyk i dalej to samo.Dopiero po wymianie zaworu i węży,bez zaślepiania auto odżyło.
Moje pytanie jest czysto z ciekawości,dlaczego ktoś zaślepił ten wężyk?
Pozdrawiam.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sty 2010, 17:17

jak zaślepisz ten wężyk co piszesz to turbo będzie ładowało max. 0.6 bara (tyle co w AAZ) i niektórzy tak robią jak jest padnięty N75

dany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2009, 17:53

Post autor: dany » 26 sty 2010, 20:40

przepraszam żle napisałem wcześniej 0.4 bara osiągnąłem zaczynając pomiar od biegu jałowego i stopniowo zwiększałem obroty silnika :

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 06 kwie 2010, 20:07

Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie??? Bo odlaczylem wtyczke przejechalem sie i niewidzialem roznicy - o czym to swiadczy? padniety ?? Czy lepiej spr. mostkujac czerwony z niebieskim wezykiem ?

Pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 kwie 2010, 21:05

Gie pisze:Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie???
:shock: No raczej ,zawór WG się nie otworzy .Skutek :przeładowanie i notlauf.
Gie pisze:Bo odlaczylem wtyczke przejechalem sie i niewidzialem roznicy - o czym to swiadczy? padniety ??
a no padnięty i masz już bajpasa czyli na krótko czerwony z niebieskim podłączony ;-) Albo że ci turbina nie ładuje ,co raczej byś zauważył <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 kwie 2010, 23:26

MUNIOR pisze:
Gie pisze:Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie???
:shock: No raczej ,zawór WG się nie otworzy .Skutek :przeładowanie i notlauf.
niezupełnie :mrgreen: przy odłączonym napięciu od N75 w zaworku powietrze przechodzi z dolnego króćca w boczny, a więc są połączone wężyki czerwony z niebieskim i turbo będzie max. na 0.6bara <ok> a druga sprawa (w 1z nie testowałem) w AHU od razu wywalało błąd że N75 był nie podłączony i silnik przechodził w tryb awaryjny

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 kwie 2010, 23:55

UKI_XX pisze:MUNIOR napisał/a:
Gie napisał/a:
Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie???
:shock: No raczej ,zawór WG się nie otworzy .Skutek :przeładowanie i notlauf.

niezupełnie :mrgreen: przy odłączonym napięciu od N75 w zaworku powietrze przechodzi z dolnego króćca w boczny, a więc są połączone wężyki czerwony z niebieskim i turbo będzie max. na 0.6bara
<uhh> no to dałem ciała ,widzę że jednak mądre głowy w fabryce pomyslały że jak padnie zasilanie n75 to i tak bedzie sie WG otwierało ;-) UKI_XX, <bravo> szacun <piwo>

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 07 kwie 2010, 14:00

Czyli tylko zmostkowanie czerwonego z niebieskim mi pozostaje w celu spr N75?...
Mi nic niewywaliło jak odlaczyłem wtyczke...zadne check engine itp....

Pozdro

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 26 kwie 2010, 18:33


mm29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 25 kwie 2010, 14:21
Lokalizacja: okolice Lublina

Post autor: mm29 » 12 maja 2010, 11:34

Witam, jestem nowym posiadaczem B4 1,9 TDI 1Z 94r, dużo czytam info na tym forum na temat tego modelu audi, chcę się podłączyć pod temat i zapytać o podłączenia przewodów, chodzi mi o przewód nr 1, czy on ma tak być podłączony, oraz o trzy dolne końcówki które są na dole zaworu 357 906 283, co prawda przy tych dolnych końcówkach widać jakiś przewód idący od filtra powietrza ale on praktycznie nie jest założony. Dodatkowo wydaje mi się, że turbo działa poprawnie, nie ma problemu z rozpędzaniem auta oraz z prędkością maksymalną, nie szarpie silnikiem w różnym zakresie obrotów. Proszę o poradę odnośnie tego podłączenia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 maja 2010, 11:55

ale ktoś miał fantazję twórczą :mrgreen: w sumie ten wężyk nr1 jak jest w ten sposób to nie przeszkadza (jedynie domyka EGR co jest nawet dobre dla silnika, chociaż lepiej jest zaślepić EGR kawałkiem blachy), natomiast jeśli chodzi o tą czarną puszkę (N18) to zaślep wężyk idący od niej do obudowy filtra powietrza i reszta tak może zostać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 maja 2010, 12:08

mm29 pisze:Witam, jestem nowym posiadaczem B4 1,9 TDI 1Z 94r,
Dziwne że 94 rok i na przepływce boscha .Powinien być już na pierburgu

kulca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: kulca » 28 sie 2010, 18:52

u mnie również padł czujnik, szukam właśnie, jakby ktoś miał sprawny na sprzedaż proszę o info na jazbi@poczta.onet.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl