[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???
Mariusz nie wiem w jakim celu.MUNIOR pisze:W jakim celu? że się tak zapytam .
Pytam ponieważ jak stałem się posiadaczem autka,wymieniłem zawór (było mułowate i tylko 120km/h i dalej nic) i wszystkie wężyki.Wymieniając jeden z nich, a dokładnie ten co idzie z górnego króćca do filtra,zauważyłem że jest zaślepiony kawałkiem śruby (wewnątrz węża).Dałem wtedy nowy wężyk i dalej to samo.Dopiero po wymianie zaworu i węży,bez zaślepiania auto odżyło.
Moje pytanie jest czysto z ciekawości,dlaczego ktoś zaślepił ten wężyk?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: No raczej ,zawór WG się nie otworzy .Skutek :przeładowanie i notlauf.Gie pisze:Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie???
a no padnięty i masz już bajpasa czyli na krótko czerwony z niebieskim podłączony Albo że ci turbina nie ładuje ,co raczej byś zauważył <ok>Gie pisze:Bo odlaczylem wtyczke przejechalem sie i niewidzialem roznicy - o czym to swiadczy? padniety ??
niezupełnie :mrgreen: przy odłączonym napięciu od N75 w zaworku powietrze przechodzi z dolnego króćca w boczny, a więc są połączone wężyki czerwony z niebieskim i turbo będzie max. na 0.6bara <ok> a druga sprawa (w 1z nie testowałem) w AHU od razu wywalało błąd że N75 był nie podłączony i silnik przechodził w tryb awaryjnyMUNIOR pisze::shock: No raczej ,zawór WG się nie otworzy .Skutek :przeładowanie i notlauf.Gie pisze:Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
<uhh> no to dałem ciała ,widzę że jednak mądre głowy w fabryce pomyslały że jak padnie zasilanie n75 to i tak bedzie sie WG otwierało UKI_XX, <bravo> szacunUKI_XX pisze:MUNIOR napisał/a:
Gie napisał/a:
Panowie...jakie powinny byc objawy jak odlacze wtyczke od n75? cos sie powinno zmienic czy nie???
:shock: No raczej ,zawór WG się nie otworzy .Skutek :przeładowanie i notlauf.
niezupełnie :mrgreen: przy odłączonym napięciu od N75 w zaworku powietrze przechodzi z dolnego króćca w boczny, a więc są połączone wężyki czerwony z niebieskim i turbo będzie max. na 0.6bara
chlopaki proszę o pomoc https://audi80.pl/19-tdi-1z-co-to-za ... htm#444211
Witam, jestem nowym posiadaczem B4 1,9 TDI 1Z 94r, dużo czytam info na tym forum na temat tego modelu audi, chcę się podłączyć pod temat i zapytać o podłączenia przewodów, chodzi mi o przewód nr 1, czy on ma tak być podłączony, oraz o trzy dolne końcówki które są na dole zaworu 357 906 283, co prawda przy tych dolnych końcówkach widać jakiś przewód idący od filtra powietrza ale on praktycznie nie jest założony. Dodatkowo wydaje mi się, że turbo działa poprawnie, nie ma problemu z rozpędzaniem auta oraz z prędkością maksymalną, nie szarpie silnikiem w różnym zakresie obrotów. Proszę o poradę odnośnie tego podłączenia.
ale ktoś miał fantazję twórczą :mrgreen: w sumie ten wężyk nr1 jak jest w ten sposób to nie przeszkadza (jedynie domyka EGR co jest nawet dobre dla silnika, chociaż lepiej jest zaślepić EGR kawałkiem blachy), natomiast jeśli chodzi o tą czarną puszkę (N18) to zaślep wężyk idący od niej do obudowy filtra powietrza i reszta tak może zostać
u mnie również padł czujnik, szukam właśnie, jakby ktoś miał sprawny na sprzedaż proszę o info na jazbi@poczta.onet.pl