Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] osłona dolna silnika

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 09 paź 2009, 11:39

Labiel dzięki wielkie za szybką i konkretną odpowiedz. Zrobię tak jak napisałeś. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 paź 2009, 11:40

Tylko pamiętaj że powierzchnia musi być bardzo dobrze odtłuszczona i lekko zmatowana aby lepiej to się trzymało.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 15 lis 2009, 19:18

wlasnie chce sobie kupic oslone pod silnik i czytajac ten temat postanowiłem sprawdzić jak to jest z tymi zamiennikami i znalazłem w internecie opisy ABS PCV materiału z których sa one zrobione a przynajmniej ta ktora chce kupic

wyniki tego co znalazłem:
PCV mieknie w 70 stopniach
ABS jest tego wiele i sa specjalne typy do mieszania z PCV
sam ABS mięknie w granicach temp. 85-115°C i tu rodzi sie moje pytanie czy taka odporność wystarczy?? :-?

nie moglem znalesc opisu polaczonych tych 2 tworzyw

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 16 lis 2009, 08:07

Osłona nie stuka się bezpośrednio z silnikiem więc jest narażona na niższą temperaturę, do tego jest omywana powietrzem, przez co dodatkowo chłodzona.

MARCiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 10 gru 2006, 21:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MARCiN » 16 lis 2009, 10:47

szukaj oryginalnej osłony one sa z zupełnie innego materiału te zamienniki sie wyginają i obwieszaja doswiadczyłem tego na własnym autku z tym ze mam V6 a one dobrze grzeją

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 03 lut 2010, 13:21

z tym silnikiem to masz troche racji bo u mnie nic sie nie dzieje a
kupilem zamiennik z ABS+PCV za 55 zl we wrzesniu 2009 i do dzisiaj jest cala i zdrowa :-D

dodam ze tej zimy zaliczylem kilka zasp i zawislem kilka razy :roll:

a z montażem tez nie bylo problemu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2010, 13:55

MARCiN pisze:szukaj oryginalnej osłony one sa z zupełnie innego materiału te zamienniki sie wyginają i obwieszaja doswiadczyłem tego na własnym autku z tym ze mam V6 a one dobrze grzeją
To jest tak jak z kołpakami. Ori są drogie ale tego nie uszkodzisz. Kup tani kołpak za 15 zł. Podczas montażu potrafią się już połamać. I z podłogami jest tak samo. Może jak kupisz jakąś lepszą to potrzyma. Ale ostatnio na giełdzie widziałem takie że pod światło to były przezroczyste. Już widzę jak długo to wytrzyma.

Sam rozglądam się za jakąś ori do A4 ale ciężko to spotkać. Na razie jeżdżę na takiej zrobionej przez siebie z dykty odpowiednio pomalowanej. Póki co zdaje egzamin. Przynajmniej do komory śnieg się nie pakuje, ale wiem że to rozwiązanie tymczasowe bo dykta wieczna nie będzie.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 03 lut 2010, 13:59

a skoro mowa o osłonach to ja u siebie mam tylko pod silnikiem a czy warto zadać sobie trud i poszukać pod skrzynie :?: Czy nie ma ona tak kluczowej roli jak pod silnikiem bo ta z pod silnika jest na prawdę pomocna szczególnie przy zaspach i wodzie :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2010, 14:03

Myślę że jeśli chodzi o tą na skrzynię to nie spełnia już tak ważnej roli jak ta z przodu. Ale zawsze oczywiście warto mieć komplet. W pewien sposób na pewno chroni jakąś część silnika i skrzyni przed syfem z ulicy. Ta którą ja sobie zrobiłem zasłania cały silnik i załom skrzynie. W zasadzie jest na całą długość komory silnika.

A co myślicie o zrobieniu takiej swojej osłony z jakiejś blachy? Oczywiście blacha musiałaby być odpowiednio profilowana aby sztywna. Plus od środka myślałem dać jakiś filc czy coś w tym rodzaju dla dodatkowego wygłuszenia oraz aby blacha nie wpadała w wibracje. Co myślicie?

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 lut 2010, 14:05

Labiel pisze:Plus od środka myślałem dać jakiś filc czy coś w tym rodzaju dla dodatkowego wygłuszenia
jak filc nasiąknie np. cieknącym olejem lub płynem nie będzie to za pięknie już wyglądało.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2010, 14:14

Krzysztof_Suliko pisze:
Labiel pisze:Plus od środka myślałem dać jakiś filc czy coś w tym rodzaju dla dodatkowego wygłuszenia
jak filc nasiąknie np. cieknącym olejem lub płynem nie będzie to za pięknie już wyglądało.
Nie wiem jak jest to w ori osłonach w Audi, ale podejrzewam że tak jak w VW. U starszego jest właśnie coś takiego podobnego jak filc i faktycznie po latach nie wygląda to najlepiej. Ale oczywiście co do wygłuszenia nie musi to być koniecznie filc. Można by zastosować też maty głuszące, one są chyba jakieś gumowe. Bądź coś innego. Generalnie chodzi mi o opinie co myślicie na temat wykonania tego z blachy. U starszego w passacie B2 osłona tylna na skrzynie jest wykonana właśnie ori z blachy.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 03 lut 2010, 14:38

w VW T4 też jest blacha i faktycznie to fajne rozwiązanie potrzeba by tylko ori osłonę i możesz rezać Rafał :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2010, 14:46

ysiul pisze:potrzeba by tylko ori osłonę i możesz rezać
Tak by było najlepiej, ale i bez ori się obejdzie. Trzeba tylko spędzić z pół dnia w kanale z miarką żeby dobrze wszystko wymierzyć :-P

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 03 lut 2010, 15:16

Obczaj to co prawda to jest do T4 ale ciekawe rozwiązanie http://allegro.pl/item882376666_oslona_ ... hroni.html

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2010, 16:56

ysiul pisze:Obczaj to co prawda to jest do T4 ale ciekawe rozwiązanie http://allegro.pl/item882376666_oslona_ ... hroni.html
Rozmyślałem nad zastosowaniem cięciejszej blachy ale ją trzeba byłoby profilować żeby się nie gięła. Tu widzę zastosowana jest ciut grubsza i jej profilowanie nie jest potrzebne. Też pewna alternatywa, tak samo jak zastosowanie blachy aluminiowej - ale tu już koszty pewnie wzrosłyby do nieopłacalnych.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 22:35 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl