Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2010, 22:31

Jest taka możliwość jeśli cieknie bo może zasysać powietrze do płynu.
nie ma

kordi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 kwie 2009, 01:26
Lokalizacja: Slaskie

Nie dogrzewa sie

Post autor: kordi » 01 lut 2010, 23:14

Witam koledzy,tak przegladam wasze wypowiedzi moze nie tycza wszystkich ale ja mam czarny scenariusz to problem z glowica(tak mi powiedzial znajomy machanik gdy zobaczyl moj motor)powietrze bije w kanal wodny tworzy sie poduszka i silnik sie nie moze zagrzac ale mam nadzieje ze tak nie jest w waszych brykach

siwy73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:45
Lokalizacja: woj.Maz.

Post autor: siwy73 » 01 lut 2010, 23:31

sprawdź czy termostat ci trzyma czy nie,najlepiej na zimnym silniku jak go odpalisz to sprawdź
czy wszystkie przewody się równo nagrzewają czy nie jak przewód od termostatu jest zimny a reszta jest ciepła to znaczy że termostat trzyma a jak nagrzewają się wszystkie równo to nie trzyma.

szuma2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2009, 19:01
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: szuma2 » 02 lut 2010, 22:20

koledzy zmienie troszke temat ale jedno pytanko
z jakiego materiAŁU SA WYKONANE CHŁODNICE w naszych 1Z bo(chodzi mi czy aluminium czy miedz lub coś innego bo teściu mnie uświadomił ze nie kazdy płyn pasuje do każdej chłodnicy - ze niby może alu może wchodzic dziwne reakcje ze złym płynem a kupiłem luzem i zeby zapytać sie w sklepie musze wiedziec z czego jest moja chłodnica wykonana . Jak sa rózne to prosze o podanie sposobu sprawdzenia bo jak mam klime to tej chłodnicy od wody praktycznie nie widac

siwy73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:45
Lokalizacja: woj.Maz.

Post autor: siwy73 » 02 lut 2010, 23:48

Witam.Moim zdaniem na 100% masz chłodnicę z aluminium.I lej płyn tylko zielony borygo lub petrygo.

Cobretti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2009, 19:21

Post autor: Cobretti » 03 lut 2010, 12:24

Witam ja mam ten sam problem bo w moim B4 1.9TD po zakupie miałem 50 C ale jak zmieniłem termostat to wyskoczyło na 70 C i tak się utrzymuje mechanik sprawdził mi temperature silnika swoim cudownym miernikiem i rzeczywiście silnik nagrzewa się tylko do 70 C wiec nawet chłodnicy nie potrzebuje hihi czy stoi czy jedzie ciągle ma ta sama temp. nie wiem co robić wiec zarazie jeżdżę na takiej temp, myślę że głowica może być pęknięta.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 lut 2010, 12:43

Cobretti, a termostat jaki kupiłeś?? Zamiennik czy w ASO?? Niedogrzanie silnika nie działa dobrze na niego... :roll:

siwy73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:45
Lokalizacja: woj.Maz.

Post autor: siwy73 » 03 lut 2010, 12:55

Witam.Ja u siebie mam kupiony zamiennik za ok.25-30zł i jest ok ale do 1,9td aaz musi być od 87*temp.otwarcia taki idzie do silnika 1,9td aaz.Temperatura utrzymuje się średnio do 90* tak powinno dyć.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 23:21 przez siwy73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 lut 2010, 13:16

siwy73 pisze:95c tak powinno dyć.
Chyba troszku za dużo... :-/ Temp ma być w granicach 90*. Termostat ma mieć temp. otwarcia 87*...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lut 2010, 21:37

Cobretti pisze:Witam ja mam ten sam problem bo w moim B4 1.9TD po zakupie miałem 50 C ale jak zmieniłem termostat to wyskoczyło na 70 C i tak się utrzymuje mechanik sprawdził mi temperature silnika swoim cudownym miernikiem i rzeczywiście silnik nagrzewa się tylko do 70 C wiec nawet chłodnicy nie potrzebuje hihi czy stoi czy jedzie ciągle ma ta sama temp. nie wiem co robić wiec zarazie jeżdżę na takiej temp, myślę że głowica może być pęknięta.
Aleś wymyślił :roll: Gdybyś miał tą głowicę pękniętą to na pewno nie objawiało by się to takimi objawami .To że wymieniłeś termostat wcale nie znaczy że ten wymieniony jest sprawny .Najprostszy test:Dolny wąż powinien być zimny do temperatury otwarcia termostatu czyli ok 87stopni.Jeżeli jest inaczej termostat za wcześnie się otwiera

[ Dodano: 2010-02-03, 21:39 ]
siwy73 pisze:Temperatura utrzymuje się siednio 95c tak powinno dyć.
Dołożyłeś sobie te 5st.Powinno być ok 90st .Przy 95 st.właczył by ci się wentylator

[ Dodano: 2010-02-03, 21:41 ]
kordi pisze:ja mam czarny scenariusz to problem z glowica(tak mi powiedzial znajomy machanik gdy zobaczyl moj motor)powietrze bije w kanal wodny tworzy sie poduszka i silnik sie nie moze zagrzac
Oj czego to ludzie nie wymyślą ...i to jeszcze mechanik :roll: Ta poduszka musiała by się tworzyć w kilkudziesięciu miejscach naraz i też wątpię żeby to powodowało niezagrzewanie się silnika .Raczej gotowanie i wywalanie płynu

Cobretti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2009, 19:21

Post autor: Cobretti » 03 lut 2010, 22:25

Niki20 ,chyba zamiennik bo o ile pamiętam to nie dużo za niego dałem,

MUNIOR , dzięki za rade z tym dolnym wężem od chłodnicy ja dokładnie nie znam się na budowie silnika samochodowego, tylko ze słuchu słyszałem co to może być i dlatego dołączyłem się do tego tematu :lol:

ale tak jak mówicie może to być nieszczęsny termostat, powiedzcie mi jeszcze czym grozi jazda na niedogrzanym silniku ;-)

siwy73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:45
Lokalizacja: woj.Maz.

Post autor: siwy73 » 03 lut 2010, 23:09

Witam.Dobrze mówisz ok 90*bo powyżej 92*uruchamia się pierwszy stopień a powyżej 97* drugi stopień prędkości wentylatorów. <ok> <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lut 2010, 23:41

Cobretti pisze:powiedzcie mi jeszcze czym grozi jazda na niedogrzanym silniku
Niczym strasznym prócz trochę większego zużycia paliwa

szuma2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2009, 19:01
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: szuma2 » 04 lut 2010, 05:28

a jak sprawdzic czujnik załączania wentylatórów bo u mnie było ok 100 przy odpowietrzaniu isie nie włączył ani jeden a jak załącze AC to chodzą obydwa i mysle ze jest walniety czujnik od załączania przy temperaturze i jeszcz ejedno jak go wykrece to wyleci płyn czy nie bo to jest ten pry raniku spustowym tak? jak sie myle prosze o wskazanie miejsca tgo czujnika
pozdrawiam

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 04 lut 2010, 08:00

szuma2 pisze:jak sprawdzic czujnik załączania wentylatórów
odłącz wtyczkę od czujnika i kabelkiem zepnij na krótko dwa styki, co powinno odpalić wentylatory. We wtyczce są trzy styki: I bieg, II bieg i masa.
szuma2 pisze:prosze o wskazanie miejsca tgo czujnika
czujnik jest wkręcony w chłodnicę pomiędzy zaworkiem spustowym, a dolnym króćcem układu chłodzenia. Przed wykręceniem lepiej spuścić płyn zaworkiem spustowym. Jakbyś to robił sam to wykręcaj na ciepłej chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl