nie maJest taka możliwość jeśli cieknie bo może zasysać powietrze do płynu.
[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa
Nie dogrzewa sie
Witam koledzy,tak przegladam wasze wypowiedzi moze nie tycza wszystkich ale ja mam czarny scenariusz to problem z glowica(tak mi powiedzial znajomy machanik gdy zobaczyl moj motor)powietrze bije w kanal wodny tworzy sie poduszka i silnik sie nie moze zagrzac ale mam nadzieje ze tak nie jest w waszych brykach
koledzy zmienie troszke temat ale jedno pytanko
z jakiego materiAŁU SA WYKONANE CHŁODNICE w naszych 1Z bo(chodzi mi czy aluminium czy miedz lub coś innego bo teściu mnie uświadomił ze nie kazdy płyn pasuje do każdej chłodnicy - ze niby może alu może wchodzic dziwne reakcje ze złym płynem a kupiłem luzem i zeby zapytać sie w sklepie musze wiedziec z czego jest moja chłodnica wykonana . Jak sa rózne to prosze o podanie sposobu sprawdzenia bo jak mam klime to tej chłodnicy od wody praktycznie nie widac
z jakiego materiAŁU SA WYKONANE CHŁODNICE w naszych 1Z bo(chodzi mi czy aluminium czy miedz lub coś innego bo teściu mnie uświadomił ze nie kazdy płyn pasuje do każdej chłodnicy - ze niby może alu może wchodzic dziwne reakcje ze złym płynem a kupiłem luzem i zeby zapytać sie w sklepie musze wiedziec z czego jest moja chłodnica wykonana . Jak sa rózne to prosze o podanie sposobu sprawdzenia bo jak mam klime to tej chłodnicy od wody praktycznie nie widac
Witam ja mam ten sam problem bo w moim B4 1.9TD po zakupie miałem 50 C ale jak zmieniłem termostat to wyskoczyło na 70 C i tak się utrzymuje mechanik sprawdził mi temperature silnika swoim cudownym miernikiem i rzeczywiście silnik nagrzewa się tylko do 70 C wiec nawet chłodnicy nie potrzebuje hihi czy stoi czy jedzie ciągle ma ta sama temp. nie wiem co robić wiec zarazie jeżdżę na takiej temp, myślę że głowica może być pęknięta.
Witam.Ja u siebie mam kupiony zamiennik za ok.25-30zł i jest ok ale do 1,9td aaz musi być od 87*temp.otwarcia taki idzie do silnika 1,9td aaz.Temperatura utrzymuje się średnio do 90* tak powinno dyć.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 23:21 przez siwy73, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Aleś wymyślił :roll: Gdybyś miał tą głowicę pękniętą to na pewno nie objawiało by się to takimi objawami .To że wymieniłeś termostat wcale nie znaczy że ten wymieniony jest sprawny .Najprostszy test:Dolny wąż powinien być zimny do temperatury otwarcia termostatu czyli ok 87stopni.Jeżeli jest inaczej termostat za wcześnie się otwieraCobretti pisze:Witam ja mam ten sam problem bo w moim B4 1.9TD po zakupie miałem 50 C ale jak zmieniłem termostat to wyskoczyło na 70 C i tak się utrzymuje mechanik sprawdził mi temperature silnika swoim cudownym miernikiem i rzeczywiście silnik nagrzewa się tylko do 70 C wiec nawet chłodnicy nie potrzebuje hihi czy stoi czy jedzie ciągle ma ta sama temp. nie wiem co robić wiec zarazie jeżdżę na takiej temp, myślę że głowica może być pęknięta.
[ Dodano: 2010-02-03, 21:39 ]
Dołożyłeś sobie te 5st.Powinno być ok 90st .Przy 95 st.właczył by ci się wentylatorsiwy73 pisze:Temperatura utrzymuje się siednio 95c tak powinno dyć.
[ Dodano: 2010-02-03, 21:41 ]
Oj czego to ludzie nie wymyślą ...i to jeszcze mechanik :roll: Ta poduszka musiała by się tworzyć w kilkudziesięciu miejscach naraz i też wątpię żeby to powodowało niezagrzewanie się silnika .Raczej gotowanie i wywalanie płynukordi pisze:ja mam czarny scenariusz to problem z glowica(tak mi powiedzial znajomy machanik gdy zobaczyl moj motor)powietrze bije w kanal wodny tworzy sie poduszka i silnik sie nie moze zagrzac
Niki20 ,chyba zamiennik bo o ile pamiętam to nie dużo za niego dałem,
MUNIOR , dzięki za rade z tym dolnym wężem od chłodnicy ja dokładnie nie znam się na budowie silnika samochodowego, tylko ze słuchu słyszałem co to może być i dlatego dołączyłem się do tego tematu :lol:
ale tak jak mówicie może to być nieszczęsny termostat, powiedzcie mi jeszcze czym grozi jazda na niedogrzanym silniku
MUNIOR , dzięki za rade z tym dolnym wężem od chłodnicy ja dokładnie nie znam się na budowie silnika samochodowego, tylko ze słuchu słyszałem co to może być i dlatego dołączyłem się do tego tematu :lol:
ale tak jak mówicie może to być nieszczęsny termostat, powiedzcie mi jeszcze czym grozi jazda na niedogrzanym silniku
a jak sprawdzic czujnik załączania wentylatórów bo u mnie było ok 100 przy odpowietrzaniu isie nie włączył ani jeden a jak załącze AC to chodzą obydwa i mysle ze jest walniety czujnik od załączania przy temperaturze i jeszcz ejedno jak go wykrece to wyleci płyn czy nie bo to jest ten pry raniku spustowym tak? jak sie myle prosze o wskazanie miejsca tgo czujnika
pozdrawiam
pozdrawiam
odłącz wtyczkę od czujnika i kabelkiem zepnij na krótko dwa styki, co powinno odpalić wentylatory. We wtyczce są trzy styki: I bieg, II bieg i masa.szuma2 pisze:jak sprawdzic czujnik załączania wentylatórów
czujnik jest wkręcony w chłodnicę pomiędzy zaworkiem spustowym, a dolnym króćcem układu chłodzenia. Przed wykręceniem lepiej spuścić płyn zaworkiem spustowym. Jakbyś to robił sam to wykręcaj na ciepłej chłodnicy.szuma2 pisze:prosze o wskazanie miejsca tgo czujnika