Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Swiącaca kontrolka oleju

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[B4 All] Swiącaca kontrolka oleju

Post autor: peryt » 07 lut 2010, 09:05

Świeci mi się kontrolka olejarki przy ostrym hamowaniu . Czy to jakiś niepokojący objaw?

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 07 lut 2010, 09:18

Może po prostu masz go zbyt mało.

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 07 lut 2010, 09:37

jagna pisze:Może po prostu masz go zbyt mało.

Dobrze ci mówi. Jak chamujesz ostro to działa siła bezwładności i cały olej przelewa się na przednią ścianę miski olejowej, a tam gdzie jest czujnik robi się przez chwilę pusto. Pozatym ostre chamowanie blokuje koła i przydusza silnik. Sprawdz olej i wszystko w temacie, nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 07 lut 2010, 09:40

wiesz co :mrgreen: zanim napisałeś ten POST powinieneś otworzyć maske od samochodu na równym terenie i zimnym silniku wyciągnąć bagnet :-P przetrzeć szmatką i wsadzić spowrotem i jak będzie poniżej stanu lub minimum to dolać oleju do połowy bagnetu :mrgreen: i napewno twój problem zniknie, taka prosta sprawa zaczyna sie od podstaw a nie odrazu na net ale z ciebie kierowca :-P temat do kosza się nadaje

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 07 lut 2010, 10:04

diablo228 pisze:wiesz co :mrgreen: zanim napisałeś ten POST powinieneś otworzyć maske od samochodu na równym terenie i zimnym silniku wyciągnąć bagnet :-P przetrzeć szmatką i wsadzić spowrotem i jak będzie poniżej stanu lub minimum to dolać oleju do połowy bagnetu :mrgreen: i napewno twój problem zniknie, taka prosta sprawa zaczyna sie od podstaw a nie odrazu na net ale z ciebie kierowca :-P temat do kosza się nadaje
Upsss...no dobra zwracam honor, u kłaniam się ze wstydem ;) sprawdziłem teraz jak samochód trochę postał że stan jest bardzo za mały, generalnie na bagnecie tylko kawałek... poniżej minimum o powiedzmy połowem miarki. Jedno jest pewno czujnik ciśnienia działa ale czy odpowiednio?, czy przez moje niedopatrzenie, zatarłem trochę silnika ? Szczególnie przez te mrozy jak mi ciężko odpalał to chodził chwile jak traktor i nie równo...jaka jest szansa że coś mogło się stać? Przepraszam za głupie pytania ale wole się upewnić ;) Dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 07 lut 2010, 10:09

raczej nic się nie stało dolejesz to zobaczysz czy są róznice

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 07 lut 2010, 11:41

"czy przez moje niedopatrzenie, zatarłem trochę silnika ?"

Nic jej nie będzie, ale na przyszłość zaględaj raz na miesiąc do oleju

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lut 2010, 12:32

ja mam tak samo jak kolega.przy ostrym hamowaniu zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie.olej prawie max więc to nie wina niskiego poziomu.czytałem właśnie kiedyś że to wina że olej jest dociskany do przodu silnika i dlatego tak się dzieje.co ciekawe dzieje się to tylko na ciepłym oleju na zimnym nie ma takich objawów...

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 07 lut 2010, 13:41

hudy pisze:ja mam tak samo jak kolega.przy ostrym hamowaniu zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie.olej prawie max więc to nie wina niskiego poziomu.czytałem właśnie kiedyś że to wina że olej jest dociskany do przodu silnika i dlatego tak się dzieje.co ciekawe dzieje się to tylko na ciepłym oleju na zimnym nie ma takich objawów...

Nie czytasz postów. Wyżej napisłem :mrgreen:

Jak chamujesz ostro to działa siła bezwładności i cały olej przelewa się na przednią ścianę miski olejowej, a tam gdzie jest czujnik robi się przez chwilę pusto. Pozatym ostre chamowanie blokuje koła i przydusza silnik."

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lut 2010, 20:36

johny1973 pisze:Nie czytasz postów. Wyżej napisłem :mrgreen:
czytam czytam tylko napisałem że czytałem to w fachowej literaturze a nie przeczytałem w twoim poście ;-)
johny1973 pisze:Pozatym ostre chamowanie blokuje koła i przydusza silnik."
masz rację jednak ja mówię o hamowaniu przy wciśniętym sprzęgle a poza tym raczej każdy ma wyuczony odruch ze podczas hamowania jednocześnie wciska sprzęgło...

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 08 lut 2010, 12:32

Ja nie wciskam sprzęgła przy hamowaniu, tak jakoś się nauczyłem, na śliskiej powierzchni pomaga nie wpaść w poślizg.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 08 lut 2010, 13:24

nie chodzi tutaj o hamowanie, chodzi o cwiecaca kontrolke oleju... Musze ci powiedziec kolego ze masz malo oleju w silniku, lepiej dolej bo go zajezdzisz. Tez mialem taki sam problem, no ale juz rozwiazany :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lut 2010, 14:12

Ja w moim poprzednim aucie też tak miałem. Gdy oleju było minimum to przy naprawdę ostrym hamowaniu zapalał się na chwilę kontrolka. Najprawdopodobniej przez to że olej odpływał od smoka olejowego.
Dlatego w sportowych samochodach stosuję się suche miski olejowe z których olej jest wypompowywany osobną pompką do wysokiego pionowego zasobnika z którego właściwa pompa daje olej na silnik.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 lut 2010, 17:09

levis1991 pisze:Musze ci powiedziec kolego ze masz malo oleju w silniku, lepiej dolej bo go zajezdzisz
ta rada tyczy się mnie bo nie rozumiem?? ja mam prawie max na bagnecie...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 08 lut 2010, 18:08

a czy ty napisałeś ten temat ze ci odpisuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl