[B4 All] Swiącaca kontrolka oleju
[B4 All] Swiącaca kontrolka oleju
Świeci mi się kontrolka olejarki przy ostrym hamowaniu . Czy to jakiś niepokojący objaw?
jagna pisze:Może po prostu masz go zbyt mało.
Dobrze ci mówi. Jak chamujesz ostro to działa siła bezwładności i cały olej przelewa się na przednią ścianę miski olejowej, a tam gdzie jest czujnik robi się przez chwilę pusto. Pozatym ostre chamowanie blokuje koła i przydusza silnik. Sprawdz olej i wszystko w temacie, nic się nie dzieje.
wiesz co :mrgreen: zanim napisałeś ten POST powinieneś otworzyć maske od samochodu na równym terenie i zimnym silniku wyciągnąć bagnet przetrzeć szmatką i wsadzić spowrotem i jak będzie poniżej stanu lub minimum to dolać oleju do połowy bagnetu :mrgreen: i napewno twój problem zniknie, taka prosta sprawa zaczyna sie od podstaw a nie odrazu na net ale z ciebie kierowca temat do kosza się nadaje
Upsss...no dobra zwracam honor, u kłaniam się ze wstydem sprawdziłem teraz jak samochód trochę postał że stan jest bardzo za mały, generalnie na bagnecie tylko kawałek... poniżej minimum o powiedzmy połowem miarki. Jedno jest pewno czujnik ciśnienia działa ale czy odpowiednio?, czy przez moje niedopatrzenie, zatarłem trochę silnika ? Szczególnie przez te mrozy jak mi ciężko odpalał to chodził chwile jak traktor i nie równo...jaka jest szansa że coś mogło się stać? Przepraszam za głupie pytania ale wole się upewnić Dzięki za odpowiedzi.diablo228 pisze:wiesz co :mrgreen: zanim napisałeś ten POST powinieneś otworzyć maske od samochodu na równym terenie i zimnym silniku wyciągnąć bagnet przetrzeć szmatką i wsadzić spowrotem i jak będzie poniżej stanu lub minimum to dolać oleju do połowy bagnetu :mrgreen: i napewno twój problem zniknie, taka prosta sprawa zaczyna sie od podstaw a nie odrazu na net ale z ciebie kierowca temat do kosza się nadaje
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja mam tak samo jak kolega.przy ostrym hamowaniu zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie.olej prawie max więc to nie wina niskiego poziomu.czytałem właśnie kiedyś że to wina że olej jest dociskany do przodu silnika i dlatego tak się dzieje.co ciekawe dzieje się to tylko na ciepłym oleju na zimnym nie ma takich objawów...
hudy pisze:ja mam tak samo jak kolega.przy ostrym hamowaniu zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie.olej prawie max więc to nie wina niskiego poziomu.czytałem właśnie kiedyś że to wina że olej jest dociskany do przodu silnika i dlatego tak się dzieje.co ciekawe dzieje się to tylko na ciepłym oleju na zimnym nie ma takich objawów...
Nie czytasz postów. Wyżej napisłem :mrgreen:
Jak chamujesz ostro to działa siła bezwładności i cały olej przelewa się na przednią ścianę miski olejowej, a tam gdzie jest czujnik robi się przez chwilę pusto. Pozatym ostre chamowanie blokuje koła i przydusza silnik."
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
czytam czytam tylko napisałem że czytałem to w fachowej literaturze a nie przeczytałem w twoim pościejohny1973 pisze:Nie czytasz postów. Wyżej napisłem :mrgreen:
masz rację jednak ja mówię o hamowaniu przy wciśniętym sprzęgle a poza tym raczej każdy ma wyuczony odruch ze podczas hamowania jednocześnie wciska sprzęgło...johny1973 pisze:Pozatym ostre chamowanie blokuje koła i przydusza silnik."
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja w moim poprzednim aucie też tak miałem. Gdy oleju było minimum to przy naprawdę ostrym hamowaniu zapalał się na chwilę kontrolka. Najprawdopodobniej przez to że olej odpływał od smoka olejowego.
Dlatego w sportowych samochodach stosuję się suche miski olejowe z których olej jest wypompowywany osobną pompką do wysokiego pionowego zasobnika z którego właściwa pompa daje olej na silnik.
Dlatego w sportowych samochodach stosuję się suche miski olejowe z których olej jest wypompowywany osobną pompką do wysokiego pionowego zasobnika z którego właściwa pompa daje olej na silnik.