Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Koło pasowe wału krbowego

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[B4 1.9 TDI 1Z] Koło pasowe wału krbowego

Post autor: gigs » 09 lut 2010, 13:25

Mój kolga ma z tym kołem problem a mianowicie chodzi na boki nie symetrycznie...

I teraz tak moje zdanie jest takie, że to koło jest wyrobione konkretnie ta guma i dlatego mu się ono buja, pozatym po odpaleniu ale nie zawsze słychać pisk i ten isk utrzymuje się przez 2-3km na wolnych obrotach podczas jazdy.

Pojechałem z nim do mechanika i mechanik stwierdził, że to nie będzie to koło ponieważ buja się również przy tym kółku, koło które napędza pasek wspomagania i powiedział, że tutaj będzie do roboty wałek a konkretnie trzeba poprawic jego płaskość :/

I to będzie kosztować 400zł, jeżeli koło pasowe okaże się do wymiany to kolejne 300-400zł

I teraz kto ma rację ??

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 09 lut 2010, 14:19

Po pierwsze trzeba zdjąć koło od alternatora oraz pompy wspomagania. Następnie obejrzeć klin na wale korbowym i będzie jasne co jest do wymiany. Zwalone koło pasowe z tłumikiem drgań, "giba się" na boki co może prowadzić do zjechania klina na wale. Pewnie trzeba będzie wymienić koło, a jak z wałem to do oceny.

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 09 lut 2010, 18:48

Jeśli chodzi o sprawdzenie koła z tłumikiem drgań to jest prosty sposób na jego sprawdzenie: w kilku miejscach na obwodzie koła trzeba nanieść znaki (np białym markerem) - kreski przez zewnętrzną i wewnętrzną część koła. Po kilku dniach będzie widać czy wewnętrzna i zewnętrzna część koła pasowego przesunęły się względem siebie. Jeśli tak to oznacza, że połączenie między kołami jest zerwane i koło nadaje się do wymiany. Ale jeśli piszesz, że popiskuje na zimnym silniku to najprawdopodobniej jest do wymiany. Ostrzegam przed kupowaniem używek - wiem z doświadczenia ;). Koszt firmowego koła to ok 400-500zł. Polecam firmę Corteco. Jeśli chodzi o bicie to kolega dubbler, ma jak najbardziej rację - do sprawdzenia klin na wale. U mnie na zimnym silniku też trochę bije i przymierzam się do sprawdzenia. Niestety jest przy tym trochę roboty...

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 09 lut 2010, 23:54

Czy przy zdjemowaniu tego koła i sprawdzaniu klina, trzeba rozpinać rozrząd ?
Moim zdaniem nie, ale mechanik powiedział mi i koledze, że tak :/ Wiec jak to jest ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lut 2010, 13:03

gigs pisze:Czy przy zdjemowaniu tego koła i sprawdzaniu klina, trzeba rozpinać rozrząd ?
Trzeba rozpiąć inaczej nie sprawdzisz
gigs pisze:ale mechanik powiedział mi i koledze, że tak
ma rację .Jak pasek jest napięty to możesz nie wyczuć luzu na kole ,po zdjęciu paska przestaje on napierać na koło i łatwo wyczuć ewentualny luz

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 07 mar 2012, 09:22

Kurcze, a ja wymieniłem koło pasowe na nowe (Corteco) i mi "świergoli" cały czas, jak dodam gazu to sie uspokaja ale na wolnych obrotach to jest drażniące. Pasek klinowy był wymieniany przy wymianie koła pasowego a pasek 6PK ma niecałe 8 tys. km Contitech - nie wiem co już z tym zrobić... postaram się podrzucić filmik

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 mar 2012, 12:47

Jakie bicie koła pasowego jest dopuszczalne a jakie nie? Czy bicie rzędu 1-1.5mm no boki to dużo? Od początku tak mam i nie wiem co robić. Narazie obserwuję (a już zrobiłem ok 14 tys km).

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 mar 2012, 14:42

1 mm to nie dużo. Ja miałem większe i jak się okazało miałem obrobione koło zębate na wale korbowym i stąd było bicie. Może warto najpierw to sprawdzić. Gdyby coś to mam ori nie bijące koło pasowe, bo niepotrzebnie wymieniłem swoje.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 07 mar 2012, 15:06

jubik, Do sprawdzenia napinacz paska - nie może się zacinać, poczytaj, było o tym wiele razy.
Może także świergolić pasek od pompy wody i wspomagania więc zdejmij go i zrób krótką próbę.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 07 sie 2014, 13:42

Witam wszystkich. podpowiedzcie mi koledzy, czy przy zmianie koła pasowego warto wymieniac też śruby? czasem je dają w zestawie, nie wiem, czy warto wywalać dodatkowych parę złotych, bo już w tym miechu wydałem furmankę pieniędzy na 80tke :evil:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 sie 2014, 16:15

Chodzi Ci kolego o kolo PK? Ja wymieniałem i zakładałem śruby te org co były.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 07 sie 2014, 16:20

Chodzi mi o koło pasowe wału, to na którym chodzi osprzęt, to większe :) na 4 śruby. przy okazji co sądzicie o firmie Corteco w tym względzie? bo różne są opinie, a za niewiele więcej można kupić Febi ze śrubami sam nie wiem... jest też Swag..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2014, 16:30

Ja mam Corteco, było bez śrub, do dziś po 2 latach od montażu cisza z popiskiwaniem po odpaleniu silnika. <ok>

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 07 sie 2014, 18:23

Krzysiek 84 pisze:Ja mam Corteco, było bez śrub, do dziś po 2 latach od montażu cisza z popiskiwaniem po odpaleniu silnika. <ok>
Również mi popiskuje po zapaleniu silnika przez 2-3 sekundy, ale myślę że nie ma co się tym przejmować <ok>

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 sie 2014, 19:45

mi popiskiwało ,po odpaleniu zimą jak po odpaleniu nawet po paru mni na luzie jechałem klumkoliło popiskiwało ,jakoż zaraz rozrząd kupiłem i czekałem ,okazało sie że koło spoko ,to przez napinacz klumkolil ,dobze że kolo pasowe kupiłem użuwke z malusiego przebiegu ,guma ideał a widziałem na szrotach jak potrafi być spękana,także panie i panowie najpierwej tańszym kosztem sprawdzcie napinacz a dopiero ,póżniej koło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl