[B4 1.9 TDI 1Z] Koło pasowe wału krbowego
[B4 1.9 TDI 1Z] Koło pasowe wału krbowego
Mój kolga ma z tym kołem problem a mianowicie chodzi na boki nie symetrycznie...
I teraz tak moje zdanie jest takie, że to koło jest wyrobione konkretnie ta guma i dlatego mu się ono buja, pozatym po odpaleniu ale nie zawsze słychać pisk i ten isk utrzymuje się przez 2-3km na wolnych obrotach podczas jazdy.
Pojechałem z nim do mechanika i mechanik stwierdził, że to nie będzie to koło ponieważ buja się również przy tym kółku, koło które napędza pasek wspomagania i powiedział, że tutaj będzie do roboty wałek a konkretnie trzeba poprawic jego płaskość
I to będzie kosztować 400zł, jeżeli koło pasowe okaże się do wymiany to kolejne 300-400zł
I teraz kto ma rację ??
I teraz tak moje zdanie jest takie, że to koło jest wyrobione konkretnie ta guma i dlatego mu się ono buja, pozatym po odpaleniu ale nie zawsze słychać pisk i ten isk utrzymuje się przez 2-3km na wolnych obrotach podczas jazdy.
Pojechałem z nim do mechanika i mechanik stwierdził, że to nie będzie to koło ponieważ buja się również przy tym kółku, koło które napędza pasek wspomagania i powiedział, że tutaj będzie do roboty wałek a konkretnie trzeba poprawic jego płaskość
I to będzie kosztować 400zł, jeżeli koło pasowe okaże się do wymiany to kolejne 300-400zł
I teraz kto ma rację ??
Po pierwsze trzeba zdjąć koło od alternatora oraz pompy wspomagania. Następnie obejrzeć klin na wale korbowym i będzie jasne co jest do wymiany. Zwalone koło pasowe z tłumikiem drgań, "giba się" na boki co może prowadzić do zjechania klina na wale. Pewnie trzeba będzie wymienić koło, a jak z wałem to do oceny.
Jeśli chodzi o sprawdzenie koła z tłumikiem drgań to jest prosty sposób na jego sprawdzenie: w kilku miejscach na obwodzie koła trzeba nanieść znaki (np białym markerem) - kreski przez zewnętrzną i wewnętrzną część koła. Po kilku dniach będzie widać czy wewnętrzna i zewnętrzna część koła pasowego przesunęły się względem siebie. Jeśli tak to oznacza, że połączenie między kołami jest zerwane i koło nadaje się do wymiany. Ale jeśli piszesz, że popiskuje na zimnym silniku to najprawdopodobniej jest do wymiany. Ostrzegam przed kupowaniem używek - wiem z doświadczenia . Koszt firmowego koła to ok 400-500zł. Polecam firmę Corteco. Jeśli chodzi o bicie to kolega dubbler, ma jak najbardziej rację - do sprawdzenia klin na wale. U mnie na zimnym silniku też trochę bije i przymierzam się do sprawdzenia. Niestety jest przy tym trochę roboty...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Trzeba rozpiąć inaczej nie sprawdziszgigs pisze:Czy przy zdjemowaniu tego koła i sprawdzaniu klina, trzeba rozpinać rozrząd ?
ma rację .Jak pasek jest napięty to możesz nie wyczuć luzu na kole ,po zdjęciu paska przestaje on napierać na koło i łatwo wyczuć ewentualny luzgigs pisze:ale mechanik powiedział mi i koledze, że tak
Kurcze, a ja wymieniłem koło pasowe na nowe (Corteco) i mi "świergoli" cały czas, jak dodam gazu to sie uspokaja ale na wolnych obrotach to jest drażniące. Pasek klinowy był wymieniany przy wymianie koła pasowego a pasek 6PK ma niecałe 8 tys. km Contitech - nie wiem co już z tym zrobić... postaram się podrzucić filmik
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
mi popiskiwało ,po odpaleniu zimą jak po odpaleniu nawet po paru mni na luzie jechałem klumkoliło popiskiwało ,jakoż zaraz rozrząd kupiłem i czekałem ,okazało sie że koło spoko ,to przez napinacz klumkolil ,dobze że kolo pasowe kupiłem użuwke z malusiego przebiegu ,guma ideał a widziałem na szrotach jak potrafi być spękana,także panie i panowie najpierwej tańszym kosztem sprawdzcie napinacz a dopiero ,póżniej koło