[B4 ABC Quattro] Stuki podczas jazdy
Witam panowie, wiec tak po wymianie obu przegubow oraz sprawdzenie czy pol os jest dalej prosta (na tokarce). Dalej stuka.. Dla przypomnienia, stuka gdy dodaje gazu (przyspieszam) gdy hamuje silnikiem, natomiast nie stuka gdy dodaje minimalnie gazu tak aby "nie obciazac silnika" poradzcie mi co to moze byc, moj mechanik juz tez nie ma pojecia, dzwieki wydobywaja sie tak jakby z kola. Moze w poniedzialek podjade na stacje diagnostyczna niech go puszcza na rolki, moze gosciu cos znajdzie. Poradzcie cos, watpie ze to skrzynia, bo dzwiek nie wydobywa sie ze srodka auta tylko tak jakby z kola. I na pewno nie jest to zawieszenie. Moze byc to lozysko? teraz przeszukalem inne fora i ludzie maja podobny problem wlasnie, tylko pytanie jak wyglada lozysko w przednim kole. Jest ono stozkowe czy "zwykle"?
witam panowie to prawdopodobieństwo ja eliminuje wymieniłem wszystkie 4 na nowe i stuka dalej, jak tu sie nie wq******lysy267 pisze:witam dołączam się ponieważ tez miałem podobny problem z tym ze u mnie jeszcze były małe drgania na kierownicy a przyczyna były 4 gumy koszt nie cale 100 zł gumy znajdują się na mocowaniu lawy pod silnikiem do nadwozia
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/item844824731_au ... lyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/item844824731_au ... lyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
mechanior powiedział że stawia na przekładnie kierowniczą :roll: faktycznie nie jest ona sucha może to być to :?:
W moim wypadku stuka, wlasciwie stukalo do teraz, bo wlasnie po wymianie lozyska, kulki byly troche przypalone, tak jakby sie grzalo za bardzo. Zobaczymy moze to bylo to, narazie nie stuka. A owe stukanie dochodzilo z kola w moim wypadku. Torsen znajduje sie zaraz przy wale, wiec jesli dalej bedzie stukac to jedynie luz na przednim dyfrencjale. Zobacze pojezdze dzis i jutro. Bo zazwyczaj tak to sie objawialo, po wymianie przegubow byla cisza tak przez 1-2 dni.
[ Dodano: 2010-01-20, 18:01 ]
Ale tu masz pokazana tylna kolyske zawieszenia. Popatrz na amortyzatory.
[ Dodano: 2010-01-20, 18:01 ]
LUCAS_32 pisze:lysy267 napisał/a:
witam dołączam się ponieważ tez miałem podobny problem z tym ze u mnie jeszcze były małe drgania na kierownicy a przyczyna były 4 gumy koszt nie cale 100 zł gumy znajdują się na mocowaniu lawy pod silnikiem do nadwozia
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/it...ka_kolyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/it...ka_kolyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
witam panowie to prawdopodobieństwo ja eliminuje wymieniłem wszystkie 4 na nowe i stuka dalej, jak tu sie nie wq******
mechanior powiedział że stawia na przekładnie kierowniczą :roll: faktycznie nie jest ona sucha może to być to :?:
Ale tu masz pokazana tylna kolyske zawieszenia. Popatrz na amortyzatory.
U mnie też dochodzi właśnie z koła na nierównościach oraz przy raptownych ruchach kierą. Daj znać czy wymiana łożyska pomogła na dłuższą metę <ok>flgmnft pisze:W moim wypadku stuka, wlasciwie stukalo do teraz, bo wlasnie po wymianie lozyska, kulki byly troche przypalone, tak jakby sie grzalo za bardzo. Zobaczymy moze to bylo to, narazie nie stuka. A owe stukanie dochodzilo z kola w moim wypadku... Zobacze pojezdze dzis i jutro...
Pozdrawiam
JPJ, Dalej mi to stuka. Dzis wlazlem pod samochod, jak wczesniej gadalem z mechanikiem to mi powiedzial ze przegub wew jest ok. Tzn wyglada na ok. A ja napisalem wyzej ze zostal wymieniony... moj blad. Otoz dzis wlazlem pod samochod bo mi sie skas lal plyn od wspomagania (pekniety wezyk od zbiorniczka na szczescie) poruszalem polosia wzdluz jej osi czyli na lini skrzynia <-> kolo. Wyczuwalny jest luz ale na tym talerzyku ktory wchodzi do skrzyni element 15 na zdjeciu nizej
"wal z kolnierzem". Mozliwe ze spadlo tam jakies zabezpieczenie? Widac maly seger (7). Jak to rozebrac czy dac specowi jakiemus czy dam rade z tym samemu?
"wal z kolnierzem". Mozliwe ze spadlo tam jakies zabezpieczenie? Widac maly seger (7). Jak to rozebrac czy dac specowi jakiemus czy dam rade z tym samemu?
Nie wiem ile roboty jest z tym Muszę zrobić wywiad dokładny jak do tego się zabrać. U mnie stuka na niewielkich nierównościach i przy raptownych ruchach kierą. W ten weekend może postaram się to ogarnąć to dam znać jak sprawa się ma. Typowy never ending story :mrgreen:flgmnft pisze:...Mozliwe ze spadlo tam jakies zabezpieczenie? Widac maly seger (7). Jak to rozebrac czy dac specowi jakiemus czy dam rade z tym samemu?
Wiec tak panowie, bylem dzis na stacji diagnostycznej, bo brakuje mi juz sil na to stukanie. Diagnosta powiedzial ze do wymiany laczniki stabilizatora, oba, choc jeden wymienialem (prawy) jakies 3-4 tys km temu. Dzwonilem juz do mechanika i ma zamowic, w przyszlym tygodniu podjade sobie i wymienie, bo skomplikowane to nie jest.
P.S. Nic nie zaplacilem za kontrole zawieszenia, a w cenniku 20 pln. Bylem pewien ze zawieszenie jest ok a tu jednak. Napisze po wymianie czy dalej stuka czy nie.
[ Dodano: 2010-02-08, 18:54 ]
Wiec Panowie to ciagle nie to, aczkolwiek laczniki mialy luzy. Jutro sprawdze jeszcze jak dokrecona jest poduszka pod silnikiem, moze to ona stuka. Brak mi pomyslow, w ostatecznosci wymienie ten przegub wewnetrzny.
P.S. Nic nie zaplacilem za kontrole zawieszenia, a w cenniku 20 pln. Bylem pewien ze zawieszenie jest ok a tu jednak. Napisze po wymianie czy dalej stuka czy nie.
[ Dodano: 2010-02-08, 18:54 ]
Wiec Panowie to ciagle nie to, aczkolwiek laczniki mialy luzy. Jutro sprawdze jeszcze jak dokrecona jest poduszka pod silnikiem, moze to ona stuka. Brak mi pomyslow, w ostatecznosci wymienie ten przegub wewnetrzny.