[passat 1.9tdi Z1] logi dotyczące gr 003 przypływka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
[passat 1.9tdi Z1] logi dotyczące gr 003 przypływka
Witam
Mam pytanie ojciec ma VW passata i według mnie ma uszkodzoną przepływke ponieważ dane ktore komputer chce mijają sie z actualnymi. Czy jeżeli na wolnych obrotach MAF Specified ma byc 250 a pokazuje ze jest 420 to znaczy ze jest cos nie tak? Prz wcisnietym gazie komp pokazuje ze chce wartosc 850 a jest 550 max. Dane z gazowania na postoju, podczas jazdy tez pokazuje 550 max. Kupilem na allegro inny uzywany przeplywomierz i wartosci pokazuje identyczne miedzy 420 a 550 max (a powinno miedzy 250 - 850 tak mysle) Czy jest to winna przeplywki czy moze czegos innego. Po wypieciu wtyczki z przeplywki auto jest duzo slabsze a przy podłączonej przeplywce powyzej 3000 obr/min auto przyspiesza i zwalnia.
wykres z logow grupy 003 na wolnych obrotach
http://vaglog.vag-technique.fr/users/an ... -02-37.png
Mam pytanie ojciec ma VW passata i według mnie ma uszkodzoną przepływke ponieważ dane ktore komputer chce mijają sie z actualnymi. Czy jeżeli na wolnych obrotach MAF Specified ma byc 250 a pokazuje ze jest 420 to znaczy ze jest cos nie tak? Prz wcisnietym gazie komp pokazuje ze chce wartosc 850 a jest 550 max. Dane z gazowania na postoju, podczas jazdy tez pokazuje 550 max. Kupilem na allegro inny uzywany przeplywomierz i wartosci pokazuje identyczne miedzy 420 a 550 max (a powinno miedzy 250 - 850 tak mysle) Czy jest to winna przeplywki czy moze czegos innego. Po wypieciu wtyczki z przeplywki auto jest duzo slabsze a przy podłączonej przeplywce powyzej 3000 obr/min auto przyspiesza i zwalnia.
wykres z logow grupy 003 na wolnych obrotach
http://vaglog.vag-technique.fr/users/an ... -02-37.png
Łukasz
Przeplywomierz sprawdzamy - tylko i wylacznie w tescie dynamicznym. Przegazówke mozna sobie strzelic pod dyskoteką.
Grupa 003 w tescie statycznym(na wolnych obrotach) pokazuje zupelnie co innego.
Chcesz sprawdzic przeplywomierz wykonaj logi dynamiczne VAG iem grupy - 003,008, 010 i 011 i pokaz na forum.
Jak zrobic logi znajdziesz tutaj :
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
Przydaloby sie tez zebys nam napisal jaki motor ma tatko w pasacie.
Pozdrawiam
Przeplywomierz sprawdzamy - tylko i wylacznie w tescie dynamicznym. Przegazówke mozna sobie strzelic pod dyskoteką.
Grupa 003 w tescie statycznym(na wolnych obrotach) pokazuje zupelnie co innego.
Chcesz sprawdzic przeplywomierz wykonaj logi dynamiczne VAG iem grupy - 003,008, 010 i 011 i pokaz na forum.
Jak zrobic logi znajdziesz tutaj :
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
Przydaloby sie tez zebys nam napisal jaki motor ma tatko w pasacie.
Pozdrawiam
lukaszwaniek, gazując na postoju nie zdiagnozujesz przepływomierza. Wartość podczas jazdy też może być różna zależnie od obciążenia silnika. Najlepiej zrobić komplet logów zgodnie z tym wątkiem https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm i wtedy powinno być coś widać. Generalnie nawet jeśli przepływka nie pokazuje maksymalnej wartości to wcale nie znaczy, że jest uszkodzona. Może być np. coś nie tak z regulacją ciśnienia doładowania lub nieszczelny dolot. Ale tak jak napisałem wcześniej - najpierw przydałby się komplet logów. Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-10, 21:15 ]
Widzę przemik, że się zdublowaliśmy
[ Dodano: 2010-02-10, 21:15 ]
Widzę przemik, że się zdublowaliśmy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ostatnio w ojca pasacie wyskoczył błąd zaworu N75. Podczas jazdy podglądałem grypę 011 i ciśnienie doładowania "chciał" około 1800 bodajże Pa a wartość dochodziła do 2200 było wyczuwalne nawet na miejscu pasażera spadek mocy ciśnienie spadło i znowu rosło do 2200 i tak w kółko. Miałem z mojej audi stary zawór N75 który wymieniłem bo myślałem że z nim coś nie tak i założyłem go ojcu. Trochę się poprawiło, spadek mocy nie był tak bardzo odczuwalny a ciśnienie dochodziło do max 1920 Pa.
Niestety spadek mocy przy rozpędzaniu na wysokich obrotach jest nadal odczuwalny i myślałem że coś nie tak z przepływką bo wartości się różniły od "chcianych".
OK. zrobię logi i wrzucę.
Dzięki za odpowiedź.
[ Dodano: 2010-02-11, 17:57 ]
wklejam linki do logow grupy 003, 008, 010 i 011 może coś zobaczycie, przeplywka nawet osiagnela raz wartosc 850 ale cisnienie doladowania wzroslo do 2000 mbarow i auto zwalnia i przyspiesza widac to na doladowaniu.
[ Dodano: 2010-02-11, 17:58 ]
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6544.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6545.html
Niestety spadek mocy przy rozpędzaniu na wysokich obrotach jest nadal odczuwalny i myślałem że coś nie tak z przepływką bo wartości się różniły od "chcianych".
OK. zrobię logi i wrzucę.
Dzięki za odpowiedź.
[ Dodano: 2010-02-11, 17:57 ]
wklejam linki do logow grupy 003, 008, 010 i 011 może coś zobaczycie, przeplywka nawet osiagnela raz wartosc 850 ale cisnienie doladowania wzroslo do 2000 mbarow i auto zwalnia i przyspiesza widac to na doladowaniu.
[ Dodano: 2010-02-11, 17:58 ]
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6544.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6545.html
ja obstawiam padnięty N75, miałem to samo i pół roku nikt nie wiedział co się dzieje z silnikiem
przy takim falowaniu doładowania (przez otwieranie/zamykanie WG) dźwignia się tak rozrusza że nawet PSJ jej prędko nie przytnie :mrgreen:rczopik2 pisze:Dźwignia zaworu upustowego przy gruszcze da się poruszyc ręką ? Wygląda na to że się przycina.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
ok. postaram się to dzisiaj zrobić, ewentualnie jutro. Założe tacie mój N75, a później zrobimy jeszcze logi po podłączeniu czerwonego wężyka z czarnym. Z tym pedalem gazu to wiem, ojciec był kierowcą, logując grupe 10 jak zauważyłem że nie wcisną do końca to go upomniałem. Stary wyga prawie całe życie zawodowe autobusami jeździł i nie wciskanie gazu do dechy mu zostało . Dzięki za odp.
troche źle napisałem, czerwony z niebieskim a nie czarnym czerwony wychodzi z turbo, niebieski idzie na gruszkę a czarny do węża między przepływką a turbiną więc najlepiej jak czerwony założysz na gruszkę zamiast niebieskiego <ok> chyba że masz kawałek cienkiej rurki żeby złączyć czerwony z niebieskim
po tym zabiegu turbo powinno ładować ok 0.6bara czyli w gr. 011 ok 1600mbar
po tym zabiegu turbo powinno ładować ok 0.6bara czyli w gr. 011 ok 1600mbar
lukaszwaniek, Jeśli okazałoby się, że masz uszkodzony N75 to polecam kupno nowego - koszt ok 130zł an allegro. Próby czyszczenia i naprawiania starego lub kupno używki to moim zdaniem strata czasu i pieniędzy. Sprawdź też stan wężyków podłączonych do N75 bo być może są już sparciałe. Jeśli chodzi o przepływkę to wg mnie też wygląda podejrzanie ale to może być spowodowane tym, że tata nie trzymał cały czas gazu w podłodze .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam
Ponizej wklejam zrobione logi jedne są z podmienionym N75 z mojego auta, drugie po podłączeniu czerwonego przewodu z niebieskim.
Logi z innym N75
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6687.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6688.html
Logi bez N75.
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6689.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6691.html
Mam nadzieje ze coś tam zobaczycie .
Ponizej wklejam zrobione logi jedne są z podmienionym N75 z mojego auta, drugie po podłączeniu czerwonego przewodu z niebieskim.
Logi z innym N75
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6687.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6688.html
Logi bez N75.
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6689.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6691.html
Mam nadzieje ze coś tam zobaczycie .
lukaszwaniek, patrząc na grupę 011 widać, że twój N75 też trochę kuleje - w pewnym momencie jest ok 2100 mb a tak nie powinno być. Bez N75 widać, że sztanga jest ok. Miałem kiedyś podobną sytuację - N75 był niby sprawny ale od czasu do czasu przycinał się. Ja bym proponował założyć nowy/sprawny N75 a później jeszcze raz skontrolować przepływomierz. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam
U mnie ten N75 (przepływka BOSCH) wszystko się kręci jak należy. A jest taka możliwość, że któryś z wężyków przepuszcza i nie jest wstanie szybko otworzyć sztangi bo ciśnienie po drodze na wężykach ulatuje?.
Jeszcze jedno pytanko przy filtrze w passacie jest jeszcze jeden elektrozawór bodajrze steruje EGRem. Czy on ma jakiś wpływ na ciśnienie doładowania. Po wyłaczeniu stacyjki ten zawór przez jakiś czas powiedzmy koło 1 minuty cały czas cyka.
U mnie ten N75 (przepływka BOSCH) wszystko się kręci jak należy. A jest taka możliwość, że któryś z wężyków przepuszcza i nie jest wstanie szybko otworzyć sztangi bo ciśnienie po drodze na wężykach ulatuje?.
Jeszcze jedno pytanko przy filtrze w passacie jest jeszcze jeden elektrozawór bodajrze steruje EGRem. Czy on ma jakiś wpływ na ciśnienie doładowania. Po wyłaczeniu stacyjki ten zawór przez jakiś czas powiedzmy koło 1 minuty cały czas cyka.