Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[passat 1.9tdi Z1] logi dotyczące gr 003 przypływka

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

[passat 1.9tdi Z1] logi dotyczące gr 003 przypływka

Post autor: lukaszwaniek » 10 lut 2010, 18:13

Witam
Mam pytanie ojciec ma VW passata i według mnie ma uszkodzoną przepływke ponieważ dane ktore komputer chce mijają sie z actualnymi. Czy jeżeli na wolnych obrotach MAF Specified ma byc 250 a pokazuje ze jest 420 to znaczy ze jest cos nie tak? Prz wcisnietym gazie komp pokazuje ze chce wartosc 850 a jest 550 max. Dane z gazowania na postoju, podczas jazdy tez pokazuje 550 max. Kupilem na allegro inny uzywany przeplywomierz i wartosci pokazuje identyczne miedzy 420 a 550 max (a powinno miedzy 250 - 850 tak mysle) Czy jest to winna przeplywki czy moze czegos innego. Po wypieciu wtyczki z przeplywki auto jest duzo slabsze a przy podłączonej przeplywce powyzej 3000 obr/min auto przyspiesza i zwalnia.

wykres z logow grupy 003 na wolnych obrotach
http://vaglog.vag-technique.fr/users/an ... -02-37.png

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 lut 2010, 21:11

Łukasz

Przeplywomierz sprawdzamy - tylko i wylacznie w tescie dynamicznym. Przegazówke mozna sobie strzelic pod dyskoteką.
Grupa 003 w tescie statycznym(na wolnych obrotach) pokazuje zupelnie co innego.
Chcesz sprawdzic przeplywomierz wykonaj logi dynamiczne VAG iem grupy - 003,008, 010 i 011 i pokaz na forum.
Jak zrobic logi znajdziesz tutaj :
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm

Przydaloby sie tez zebys nam napisal jaki motor ma tatko w pasacie.

Pozdrawiam

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 10 lut 2010, 21:13

lukaszwaniek, gazując na postoju nie zdiagnozujesz przepływomierza. Wartość podczas jazdy też może być różna zależnie od obciążenia silnika. Najlepiej zrobić komplet logów zgodnie z tym wątkiem https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm i wtedy powinno być coś widać. Generalnie nawet jeśli przepływka nie pokazuje maksymalnej wartości to wcale nie znaczy, że jest uszkodzona. Może być np. coś nie tak z regulacją ciśnienia doładowania lub nieszczelny dolot. Ale tak jak napisałem wcześniej - najpierw przydałby się komplet logów. Pozdrawiam ;)

[ Dodano: 2010-02-10, 21:15 ]
Widzę przemik, że się zdublowaliśmy ;-)

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 11 lut 2010, 10:40

Ostatnio w ojca pasacie wyskoczył błąd zaworu N75. Podczas jazdy podglądałem grypę 011 i ciśnienie doładowania "chciał" około 1800 bodajże Pa a wartość dochodziła do 2200 było wyczuwalne nawet na miejscu pasażera spadek mocy ciśnienie spadło i znowu rosło do 2200 i tak w kółko. Miałem z mojej audi stary zawór N75 który wymieniłem bo myślałem że z nim coś nie tak i założyłem go ojcu. Trochę się poprawiło, spadek mocy nie był tak bardzo odczuwalny a ciśnienie dochodziło do max 1920 Pa.
Niestety spadek mocy przy rozpędzaniu na wysokich obrotach jest nadal odczuwalny i myślałem że coś nie tak z przepływką bo wartości się różniły od "chcianych".

OK. zrobię logi i wrzucę.
Dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 2010-02-11, 17:57 ]
wklejam linki do logow grupy 003, 008, 010 i 011 może coś zobaczycie, przeplywka nawet osiagnela raz wartosc 850 ale cisnienie doladowania wzroslo do 2000 mbarow i auto zwalnia i przyspiesza widac to na doladowaniu.

[ Dodano: 2010-02-11, 17:58 ]
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6544.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6545.html

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 11 lut 2010, 18:18

Dźwignia zaworu upustowego przy gruszcze da się poruszyc ręką ? Wygląda na to że się przycina.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 lut 2010, 20:46

ja obstawiam padnięty N75, miałem to samo i pół roku nikt nie wiedział co się dzieje z silnikiem
rczopik2 pisze:Dźwignia zaworu upustowego przy gruszcze da się poruszyc ręką ? Wygląda na to że się przycina.
przy takim falowaniu doładowania (przez otwieranie/zamykanie WG) dźwignia się tak rozrusza że nawet PSJ jej prędko nie przytnie :mrgreen:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 lut 2010, 23:32

Podmien N75 z dobrego auta i zrob logi.
Pamietaj zeby przy wykonywaniu logow zawsze trzymac pedal w podlodze od 1500 do 4200.
Jak tam akumulator w tym aucie - nie jest slaby czasem ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 lut 2010, 02:32

wystarczy ominąć N75 (połączyć czarny wężyk z czerwonym) i wtedy zrobić logi i też będzie wszystko wiadomo <ok>

a jak masz wszystkie czarne wężyki to załóż bezpośrednio na gruszkę ten cienki co wychodzi z turbiny <ok>

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 12 lut 2010, 08:34

ok. postaram się to dzisiaj zrobić, ewentualnie jutro. Założe tacie mój N75, a później zrobimy jeszcze logi po podłączeniu czerwonego wężyka z czarnym. Z tym pedalem gazu to wiem, ojciec był kierowcą, logując grupe 10 jak zauważyłem że nie wcisną do końca to go upomniałem. Stary wyga prawie całe życie zawodowe autobusami jeździł i nie wciskanie gazu do dechy mu zostało :-). Dzięki za odp.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 lut 2010, 16:30

troche źle napisałem, czerwony z niebieskim a nie czarnym :-/ czerwony wychodzi z turbo, niebieski idzie na gruszkę a czarny do węża między przepływką a turbiną więc najlepiej jak czerwony założysz na gruszkę zamiast niebieskiego <ok> chyba że masz kawałek cienkiej rurki żeby złączyć czerwony z niebieskim

po tym zabiegu turbo powinno ładować ok 0.6bara czyli w gr. 011 ok 1600mbar

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 12 lut 2010, 20:58

lukaszwaniek, Jeśli okazałoby się, że masz uszkodzony N75 to polecam kupno nowego - koszt ok 130zł an allegro. Próby czyszczenia i naprawiania starego lub kupno używki to moim zdaniem strata czasu i pieniędzy. Sprawdź też stan wężyków podłączonych do N75 bo być może są już sparciałe. Jeśli chodzi o przepływkę to wg mnie też wygląda podejrzanie ale to może być spowodowane tym, że tata nie trzymał cały czas gazu w podłodze ;-).

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 14 lut 2010, 18:17

Witam
Ponizej wklejam zrobione logi jedne są z podmienionym N75 z mojego auta, drugie po podłączeniu czerwonego przewodu z niebieskim.

Logi z innym N75
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6687.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6688.html

Logi bez N75.
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6689.html
http://rtnet.pl/vaglog/lukaszwaniek_6691.html

Mam nadzieje ze coś tam zobaczycie ;-).

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 lut 2010, 19:33

Dla mnie to wygląda jakby przepływomierz kucał patrząc na grupę 3 i 8

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 14 lut 2010, 21:18

lukaszwaniek, patrząc na grupę 011 widać, że twój N75 też trochę kuleje - w pewnym momencie jest ok 2100 mb a tak nie powinno być. Bez N75 widać, że sztanga jest ok. Miałem kiedyś podobną sytuację - N75 był niby sprawny ale od czasu do czasu przycinał się. Ja bym proponował założyć nowy/sprawny N75 a później jeszcze raz skontrolować przepływomierz. Pozdrawiam ;-)

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 15 lut 2010, 08:32

Witam
U mnie ten N75 (przepływka BOSCH) wszystko się kręci jak należy. A jest taka możliwość, że któryś z wężyków przepuszcza i nie jest wstanie szybko otworzyć sztangi bo ciśnienie po drodze na wężykach ulatuje?.

Jeszcze jedno pytanko przy filtrze w passacie jest jeszcze jeden elektrozawór bodajrze steruje EGRem. Czy on ma jakiś wpływ na ciśnienie doładowania. Po wyłaczeniu stacyjki ten zawór przez jakiś czas powiedzmy koło 1 minuty cały czas cyka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl