[80 All]Rezanie wyłącznika ABS
[80 All]Rezanie wyłącznika ABS
Pozwolę sobie wyjaśnić montaż wyłącznika ABS.
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak
opis przekaźnika ABS COMBO RELAY
pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO
Podłączenie jest banalne.
[center]O Ś K A[/center]
Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"
Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)
I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V
[center]Q U A T T R O[/center]
Jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS przecinamy i od sterownika pin"1"musimy pociągnąć nowy przewód do przekaźnika na pin"87"
Pin"15" mostkujemy z przewodem (niebiesko-czarnym) znajdującum się w niebiesko-czarnej kości będącej pod nogami kierowcy
Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)
I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V
Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu
ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak
opis przekaźnika ABS COMBO RELAY
pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO
Podłączenie jest banalne.
[center]O Ś K A[/center]
Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"
Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)
I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V
[center]Q U A T T R O[/center]
Jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS przecinamy i od sterownika pin"1"musimy pociągnąć nowy przewód do przekaźnika na pin"87"
Pin"15" mostkujemy z przewodem (niebiesko-czarnym) znajdującum się w niebiesko-czarnej kości będącej pod nogami kierowcy
Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)
I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V
Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu
ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 14:59 przez cinekp82, łącznie zmieniany 2 razy.
ja np w ex-audi wolalem w zimie jeździć bez abs-u jak kiedyś mało na światłach nie wjechałem dla innego samochodu w tył,ja mu na hamulec i pewny że wyhamuje a on tak jak by przepuścił i dawaj dopiero za metr może więcej hamuje dalej,ja jakoś nie wierzę dla elektroniki i wolę trochę się pomęczyć przy kręceniu kierownicą
ABS jest dla tych którzy nie potrafią zachować w trudnej sytuacji zimnej krwi.SIDNEY85 pisze:Super opis, ale sory za laikowe pytanie, po co wylanczac ABS ???
Czyli hebel do końca i co ma być to będzie !
Jeżeli nauczysz się panować to sam stwierdzisz że nie ma takiego urządzenia i systemu które przewyższa ludzkie umiejętności.
ABS potrafi strasznie wydłużyć drogę hamowania a najbardziej zaskakuje jak wpadniesz niechcący w dziurkę
Mi osobiście ABS nigdy nie uratował życia a wręcz przeciwnie by się to zakończyło
ale to inna akcja - ja w każdym aucie mam wyłączony ABS - nawet w firmowym wywaliłem bezpiecznik i kontrolkę.
ps. no i z ABSem nie pobawisz się - już nie dohamujesz tak autka :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ABS przydaje się w sytuacjach awaryjnych: to znaczy w momencie gdy nagle hamujemy a chcemy ominąć przeszkodzę - nie blokuje kół więc auto mimo wciśniętego hamulca nadal zachowuje sterowność. Na pewno przydaje się na mokrą i suchą nawierzchnię w momencie gwałtownego hamowania. Ale na śniegu i lodzie nie spisuje się dobrze. Z tego co czytałem to w takich warunkach ABS zamiast skracać drogę hamowania wydłuża ją. Sam już parę razy tej zimy nabawiłem się strachu, więc taki przełącznik również by mi się przydał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dzwoniłem do gościa co handluje częściami do audi i mówił że są takie, ale narazie niema. Gość jest troche sknera i sporo krzyczy za części, ten włącznik 40 - 50 zł.Labiel pisze:To przy okazji spytam czy ktoś widział kiedyś taki ori wyłącznik ABS od A4 do wstawienia w deskę?
tu jest ASR http://www.allegro.pl/item919454798_wla ... zesci.html
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 12:06 przez Kubik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozwolę sobie wyjaśnić montaż wyłącznika ABS.
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak
opis przekaźnika ABS COMBO RELAY
pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO
Podłączenie jest banalne.
Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"
Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)
I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V
Dodatkowo jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"
Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu
ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało
a czytaleś chociaż temat od początku?przecież głownie w nim o to chodzi,jak podłączyć przycisk od abs-u żeby mieć go odłaczanego