Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 All]Rezanie wyłącznika ABS

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

[80 All]Rezanie wyłącznika ABS

Post autor: cinekp82 » 11 lut 2010, 23:37

Pozwolę sobie wyjaśnić montaż wyłącznika ABS.
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak ;)

opis przekaźnika ABS COMBO RELAY

pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO


Podłączenie jest banalne.

[center]O Ś K A[/center]

Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"

Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)

I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V


[center]Q U A T T R O[/center]

Jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"

Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS przecinamy i od sterownika pin"1"musimy pociągnąć nowy przewód do przekaźnika na pin"87"

Pin"15" mostkujemy z przewodem (niebiesko-czarnym) znajdującum się w niebiesko-czarnej kości będącej pod nogami kierowcy

Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)

I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V


Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu

ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało ;-)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 14:59 przez cinekp82, łącznie zmieniany 2 razy.

seteman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: seteman » 14 lut 2010, 18:53

na cos takiego czekałem od dawna;)
dobra robota...

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 14 lut 2010, 20:41

Super opis, ale sory za laikowe pytanie, po co wylanczac ABS ???

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 14 lut 2010, 20:49

ja np w ex-audi wolalem w zimie jeździć bez abs-u jak kiedyś mało na światłach nie wjechałem dla innego samochodu w tył,ja mu na hamulec i pewny że wyhamuje a on tak jak by przepuścił i dawaj dopiero za metr może więcej hamuje dalej,ja jakoś nie wierzę dla elektroniki i wolę trochę się pomęczyć przy kręceniu kierownicą

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 14 lut 2010, 21:18

muszę też założyć wyłaćznik ABS bo tak jak mój przedmówca zaparkowałbym w zadku innego autka przez ten ABS :-?

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 14 lut 2010, 23:12

No panowie ja powiem szczerze ze dzis tez mialem nieciekawa sytuacje na rondzie i w ostatniej chwili po raz drugi wcisnolem hamulec co mnie uratowalo (mowiac dokladniej przod mojego samochodu)

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 15 lut 2010, 05:12

SIDNEY85 pisze:Super opis, ale sory za laikowe pytanie, po co wylanczac ABS ???
ABS jest dla tych którzy nie potrafią zachować w trudnej sytuacji zimnej krwi.
Czyli hebel do końca i co ma być to będzie !
Jeżeli nauczysz się panować to sam stwierdzisz że nie ma takiego urządzenia i systemu które przewyższa ludzkie umiejętności.
ABS potrafi strasznie wydłużyć drogę hamowania a najbardziej zaskakuje jak wpadniesz niechcący w dziurkę :-P
Mi osobiście ABS nigdy nie uratował życia a wręcz przeciwnie by się to zakończyło
ale to inna akcja - ja w każdym aucie mam wyłączony ABS - nawet w firmowym wywaliłem bezpiecznik i kontrolkę.


ps. no i z ABSem nie pobawisz się - już nie dohamujesz tak autka :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 08:34

ABS przydaje się w sytuacjach awaryjnych: to znaczy w momencie gdy nagle hamujemy a chcemy ominąć przeszkodzę - nie blokuje kół więc auto mimo wciśniętego hamulca nadal zachowuje sterowność. Na pewno przydaje się na mokrą i suchą nawierzchnię w momencie gwałtownego hamowania. Ale na śniegu i lodzie nie spisuje się dobrze. Z tego co czytałem to w takich warunkach ABS zamiast skracać drogę hamowania wydłuża ją. Sam już parę razy tej zimy nabawiłem się strachu, więc taki przełącznik również by mi się przydał.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lut 2010, 09:57

Labiel pisze:Ale na śniegu i lodzie nie spisuje się dobrze.
Jeszcze dodałbym luźny żwir, piach i głębsze błoto gdzie tylko zablokowane koło wkopuje się w nawierzchnie wytwarzając przed sobą klin, który bardzo skutecznie zatrzymuje pojazd.

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 15 lut 2010, 11:09

To uzyskalem satusfakcjonujmaca odpowiedz dzieki Panowie <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 11:14

To przy okazji spytam czy ktoś widział kiedyś taki ori wyłącznik ABS od A4 do wstawienia w deskę? Bo niestety właśnie brak takiego przełącznika który wyglądałby jak ori blokuje mnie w tym pomyśle, a nie chce wstawiać czegoś co nie będzie potem wyglądać.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 15 lut 2010, 11:50

a od asr i tak dalej są właczniki w a4?jeśli tak to możesz taki załozyć,przecież nie każe Ci nikt żeby akurat ABS pisało

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 15 lut 2010, 11:55

A ja mam takie pytanie co jeszcze jest potrzebne do tego zeby to banglalo bo chyba same wpiecie guzika nie wystarczy jakis przekaznik czy modul przycisk mam i co jeszcze musze miec

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 15 lut 2010, 11:58

Labiel pisze:To przy okazji spytam czy ktoś widział kiedyś taki ori wyłącznik ABS od A4 do wstawienia w deskę?
Dzwoniłem do gościa co handluje częściami do audi i mówił że są takie, ale narazie niema. Gość jest troche sknera i sporo krzyczy za części, ten włącznik 40 - 50 zł.

tu jest ASR :arrow: http://www.allegro.pl/item919454798_wla ... zesci.html
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 12:06 przez Kubik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 15 lut 2010, 11:59

Pozwolę sobie wyjaśnić montaż wyłącznika ABS.
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak ;)

opis przekaźnika ABS COMBO RELAY

pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO


Podłączenie jest banalne.
Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"

Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)

I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V



Dodatkowo jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"

Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu

ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało

a czytaleś chociaż temat od początku?przecież głownie w nim o to chodzi,jak podłączyć przycisk od abs-u żeby mieć go odłaczanego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl