[1.9tdi 1Z] Brak siły
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2010, 10:18
- Lokalizacja: Mazowsze
[1.9tdi 1Z] Brak siły
Moje pytanie jest takie że moja audiczka dziwnie się zachowuje mianowicie nie mogę ruszyć np. na 2 bo mi zgaśnie a na 1 też muszę mu trochę dodać więcej gazu żeby ruszyć, diesel chyba powinien silniejszy. Chyba na 1 to ja bez gazu powinienem ruszać? W czasie jazdy nie widzę żadnej różnicy w przyśpieszaniu ani braku mocy.
Powinien ruszać bez problemu.Tak jak teraz (zima)ruszam z II bez gazu bo na I to na czarnym asfalcie inaczej nie ma sensu a ostatnio się zagapiłem i z III też poszła bez problemu. Nie wiem co jest za to odpowiedzialne ale obroty powinny się same wyrównać do tych ~900 Jak ruszę z II bez gazu i wystarczy ,że zacznie się toczyć to mogę puścić sprzęgło a na obrotku widać jak spadnie do ~500 i samo się podniesie na ~900 nie ma mowy żeby się zadławiła.Nie wiem czy za takie rzeczy nie odpowiada nastawnik :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2010, 10:18
- Lokalizacja: Mazowsze
KOLEDZY JA TEŻ MAM PROBLEMY Z RUSZANIEM I Z PRZYSPIESZANIEM.
BYŁEM W WARSZTACIE, KTÓRY ZAJMUJE SIE DIAGNOSTYKĄ I NAPRAWĄ TURBOSPRĘŻAREK, MIAŁEM PODPIĘTY KOMPUTER I STWIERDZILI ŻE MOJA TURBINKA JEST OK ŁADNIE WCHODZI I ZCHODZI Z OBROTÓW I DOKŁADNIE WTEDY KIEDY TRZEBA.
PRZEPŁYWOMIERZ TEŻ JEST OK. WIĘC PYTAM CO TO JEST ?????????????
OSTATNIO JADĄC W TRASE SPRAWDZAŁEM JĄ I OKAZAŁO SIĘ ŻE 160 KM/H TO JEST WSZYSTKO NA CO JĄ STAĆ, BO JEST LEKKIE SZARPNIĘCIE I TAK JAK BY COŚ ODCIEŁO I JEST STA ŁA PRĘDKOŚĆ, A NA 4 TO ODCIEŁO MI PRZY 4500 OBR/MIN. MOŻE KTOŚ MIAŁ JUŻ TAKI PRZYPADEK BO JA JUŻ NIE MAM SIŁY. POZDRAWIAM.
BYŁEM W WARSZTACIE, KTÓRY ZAJMUJE SIE DIAGNOSTYKĄ I NAPRAWĄ TURBOSPRĘŻAREK, MIAŁEM PODPIĘTY KOMPUTER I STWIERDZILI ŻE MOJA TURBINKA JEST OK ŁADNIE WCHODZI I ZCHODZI Z OBROTÓW I DOKŁADNIE WTEDY KIEDY TRZEBA.
PRZEPŁYWOMIERZ TEŻ JEST OK. WIĘC PYTAM CO TO JEST ?????????????
OSTATNIO JADĄC W TRASE SPRAWDZAŁEM JĄ I OKAZAŁO SIĘ ŻE 160 KM/H TO JEST WSZYSTKO NA CO JĄ STAĆ, BO JEST LEKKIE SZARPNIĘCIE I TAK JAK BY COŚ ODCIEŁO I JEST STA ŁA PRĘDKOŚĆ, A NA 4 TO ODCIEŁO MI PRZY 4500 OBR/MIN. MOŻE KTOŚ MIAŁ JUŻ TAKI PRZYPADEK BO JA JUŻ NIE MAM SIŁY. POZDRAWIAM.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sorry kolego ale stwierdzam z całą pewnością że w TDI 1Z nie ma czegoś takiego ,przynajmniej u mnie a niczego w osprzecie silnika na pewno nie brakuje.Obroty silnika jak i dawkę paliwa w pewnym zakresie ustawia się vagiem (w większym zakresie nastawnikiem )wszystkim steruje komp nie ma żadnych podciśnieniowych regulatorówjanuszbin pisze:coś jest nie tak jak powinno,pewnie nie działa podcisnieniowy przyspieszacz obrotów......
powiem tak i powtórzę to, ALA fachowcy którzy maja Vaga który sprawdza błędy czyli taki mechanik to nic ci nie zrobi sprawdzi temperaturę/kat wtrysku/dawka/bledy itp podczas postoju i wyskrobie ci 50 zl z kieszeni za podpięcie pod kompa. Ruszy ci sztanga jak bylo w moim przypadku i powie ze teraz powinno byc lepiej proszę sprawdzić.
Najlepiej pojedz do kogoś kto ci porobi logi dynamiczne/statystyczne i dodatkowo posprawdza ci wszystko przy silniku.
objawów moze byc wiele: slaby olej, pobiera lewe powietrze kolo filtra, przeładowanie turbiny jest.
Jak wam zależy na osiągach w zetorach to zróbcie sobie chip tuning lub włóżcie te rezystory/oporniki i będziecie jeździć na 2 kolach
Najlepiej pojedz do kogoś kto ci porobi logi dynamiczne/statystyczne i dodatkowo posprawdza ci wszystko przy silniku.
objawów moze byc wiele: slaby olej, pobiera lewe powietrze kolo filtra, przeładowanie turbiny jest.
Jak wam zależy na osiągach w zetorach to zróbcie sobie chip tuning lub włóżcie te rezystory/oporniki i będziecie jeździć na 2 kolach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A do ilu by kolega chciał dokręcić skoro fabryka tyle dała?adams pisze:A NA 4 TO ODCIEŁO MI PRZY 4500 OBR/MIN.
Sprawdż sobie kolego jaką masz dawkę paliwaadams pisze:KOLEDZY JA TEŻ MAM PROBLEMY Z RUSZANIEM I Z PRZYSPIESZANIEM.
To tylko 15km/h mniej od danych fabrycznych .Po tylu latach i przejechanych kilometrach to i tak niezły wynik.A ci spece od turbiny sprawdzali ci ją na postoju czy w czasie jazdy? Bo jak na postoju to <haha> nie ma takiej możliwości żeby coś konkretnego stwierdzić .Turbinę i to ile ładuje sprawdza się w czasie jazdyadams pisze:OSTATNIO JADĄC W TRASE SPRAWDZAŁEM JĄ I OKAZAŁO SIĘ ŻE 160 KM/H TO JEST WSZYSTKO NA CO JĄ STAĆ