Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Modyfikacje - swap silnik v8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[b3] Modyfikacje - swap silnik v8

Post autor: swiety82 » 18 lut 2010, 18:11

Ciekawe filmiki krążą po sieci, pytanie do fachowców-możliwe jest takie coś bez całkowitej demolki auta?





Lepiej się do tego celu nadaje B3 czy B4?

Jakie mogą być trudności? Dopasowanie skrzyni, wału napędowego, wreszcie same zawieszenie, wydech, i... czy konstrukcja wytrzyma naprężenia?

Wszystkie pomysły mile widziane............
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:35 przez swiety82, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lut 2010, 18:14

Jest u nas na forum jedna osoba która konstruuje coś podobnego :arrow: https://audi80.pl/audi-90q-b3-42-v8-vt37912.htm

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 18 lut 2010, 19:46

swiety82 pisze:Jakie mogą być trudności? Dopasowanie skrzyni, wału napędowego, wreszcie same zawieszenie, wydech, i... czy konstrukcja wytrzyma naprężenia?
Nie mając podstawowej wiedzy teoretycznej chcesz przystąpić do przekładki silnika?

Nie wiem czy wy poważnie do tego podchodzicie czy to tylko zakładacie tematu żeby się podjarać?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lut 2010, 20:17

Ja i tak czekam, aż ktoś w końcu przerobi ośkę na quattro :mrgreen:

Awatar użytkownika
vwkasG40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 22 gru 2009, 23:33
Lokalizacja: Wrocław / Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: vwkasG40 » 18 lut 2010, 20:59

nie tylko czas ale kasa i wiedza jest potrzebna do zrobienia takiego projektu
widziałem wielu podjaranych ludzi którzy polegli na przedbiegach ;-)

Awatar użytkownika
Piotr_Audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Piotr_Audi » 18 lut 2010, 21:47

trepek pisze:Ja i tak czekam, aż ktoś w końcu przerobi ośkę na quattro :mrgreen:

Może być syncro? :-P
http://audi-b2.pl/forum/viewtopic.php?t=1309

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 18 lut 2010, 22:00

Dziękuję za zainteresowanie ale nie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Z zakresu mechaniki nie jestem może asem ale coś nie coś wiem, ten projekt chodzi mi po głowie od dłuższego czasu. Widzę że nie doczekam się sensownej odpowiedzi...?


AUDI_A6 pisze:
swiety82 pisze:Jakie mogą być trudności? Dopasowanie skrzyni, wału napędowego, wreszcie same zawieszenie, wydech, i... czy konstrukcja wytrzyma naprężenia?
Nie mając podstawowej wiedzy teoretycznej chcesz przystąpić do przekładki silnika?

Nie wiem czy wy poważnie do tego podchodzicie czy to tylko zakładacie tematu żeby się podjarać?

Awatar użytkownika
vwkasG40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 22 gru 2009, 23:33
Lokalizacja: Wrocław / Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: vwkasG40 » 18 lut 2010, 22:02

na to trzeba mieć dobry garaż z wyposażeniem i z 10 tyś w kieszeni na początek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lut 2010, 22:05

Poszukaj w etce z jakimi skrzyniami biegów był dostępny Twój przyszły silnik, to już coś nam powie.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lut 2010, 23:26

Hmm az napisze. kolejna mazenia. a wystarczy choc chwile poszukac.
wsadzenie v8 jest proste derbiak zrobil juz dwa takie swapy w b2 quzik w b3
kazdy z tych projekow jest opisany praktycznie krok po kroku.
Ja jestem na nie gdzie nie spojrze to v8 w audi :-P
a kolega co ma za dawce na swap?? oska 1.8??

jak zwykle dupascie ascie z tego bedzie jak zauwazyli przed mowcy.
kolego zdobadz wiedze i zapytaj sie kiedys bez samych podstaw nic nie zrobisz.
podpowiem dla zartu jedna wiadomosc v8 pasuje na kazda skrzynie od quattro jak i oske ,
jak rowniez v6 , r5 ,r4 , TDI {to w sumie r4}
hmmm pozdrawiam

Awatar użytkownika
kontestator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2007, 10:43
Lokalizacja: Wrocław/Wojnowice

Post autor: kontestator » 18 lut 2010, 23:28

Tutaj praktycznie nikt tego nie robił, bo to trochę jak planowanie lotu w kosmos na odkurzaczu...
Jednak jeśli masz zacięcie mechaniura, to moja rada jest taka - zacznij od odzyskania pełnej mocy fabrycznej w swoim 1.8. Potem pomyśl, czy podołasz czemuś większemu ;)

Awatar użytkownika
vwkasG40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 22 gru 2009, 23:33
Lokalizacja: Wrocław / Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: vwkasG40 » 19 lut 2010, 00:00

swiety82 wydech napewno trzeba bedzie przerabiać
zawieszenie to pewnie gwint lub utwardzone sprężyny
hamulce większe i mocniejsze
konstrukcje można obspawac wzmocnić lub zrobić dodatkowe wstrzały wzmocnieniowe ewentualnie klatkę
moim zdaniem takie auto nie na codzień do jazdy tymbardziej w korkach
warto pomyśleć o PU zamiast standardowych gum
wszystko ma swoją wytrzymałość

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 19 lut 2010, 08:02

Jakie mogą być trudności?

Wszelakie i nie da sie ich przewidziec, jesli robisz to pierwszy raz.
Dopasowanie skrzyni, wału napędowego,

Nic nie trzeba dopasowywac.
wreszcie same zawieszenie
Moze zostac nawet seria, bo nie ma ono nic do oprzekladki silnika
wydech
Robisz sobie taki jak sie podoba (no tego pytania to wogole nie rozumiem)
i... czy konstrukcja wytrzyma naprężenia?
Półosie beda strzelaly jak glupie. Przynajmniej Irek z Ireco wymienil juz 3 sztuki.
Lepiej się do tego celu nadaje B3 czy B4?
Nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
Furti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 lut 2007, 12:45
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: Furti » 19 lut 2010, 09:40

trepek pisze:Ja i tak czekam, aż ktoś w końcu przerobi ośkę na quattro :mrgreen:
Gość ode mnie z miasta przerobił stare Coupe na Quattro.Jest zarejestrowany u nas na forum i udzielał sie nawet.Nie pamiętam dokładnego nicka, ale był w stylu vwcorjacek czy jakos tak..

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 lut 2010, 10:23

A nie chodzi przez przypadek o pomaranczowe coupe z 2.2 turbo?? gosc ma nick skeen
w lodzi tez ktos przerobil oska na quattro ale sluch o tym aucie zaginol.
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl