Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 ALL] Tuning silnika z epoki- ABT, Nothele itd.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 14 lut 2010, 20:51

A co chcesz pasować?

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 15 lut 2010, 10:16

Oofol pisze:A co chcesz pasować?
Właśnie tak zlożyły się okoliczności że mam:
B4 avanta 1.6 z wtryskiem (coś około 102koni), głowicę od silnika 3aa (czyli 2.0 85kw) oraz kompletny wydech, także b4 z silnikiem 2.0 na monowtryskie (wszystko koncząc na wydechu).
Na wiosnę mam zaczynać trochę z modami swego silnika PM i czy jest coś co oprócz wydechów i kolektorów warto byłoby zapożyczyć z tych silników. Posiadam także silnik od audi 200 134kw ale raczej odpuszczam sobie taką pracę bo potrzebuję auta na gaz i ekonomicznego w miarę :)

[ Dodano: 2010-02-15, 10:18 ]
Na wiosne chyba przełoże przednie hamulce od b4 bo są tam wentylowane, oraz tylne, bo są tam tarcze :)

Korekcja błędów... Baaardzo proszę...
Ostatnio zmieniony 18 lut 2010, 17:01 przez ramzes13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 16 lut 2010, 21:08

Zmartwię cię bo kolektory ssące ci nie podejdą... Wydech masz tej samej średnicy więc nie ma sensu...
Proponuje polerkę zaworów, wymianę uszczelniaczy, pasowanie kolektorów z głowicą + powiększenie kanałów wlot/wylot, montaż dobrego filtra powietrza i oleju (Knecht robi najlepsze seryjne - najlepsza przepuszczalność/filtrowanie), ewentualnie odciążenie koła zamachowego. Dożo więcej już nie podziałasz.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 17 lut 2010, 13:57

co tyczy wydechowych to w 1.6 od b4 jest dwururka taka jak w 2.0 85kw a wiec podejrzewam ze bardziej odetchany wylot ma byc. Co zas ssacych to sie zgadzam od 2.0 85kw i 1.6 to niepodejda, zas ten jez w kolektorze od b4 mono rozni sie, ma wiecej tych kolcow i sa mniejsze. Co sadzisz?
Na konto glowicy to chyba bede kombinowac z wlotami wylotami, jest osoba ktora za 400lt zrobi mi porting glowicy :)

[ Dodano: 2010-02-18, 17:02 ]
Wyprawiłem. Przepraszam kożystam z internetu na pracy a tu nie zawsze jest czasu do poprawnego pisania :)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 20 lut 2010, 11:56

Ssący z ABT podejdzie do PM ale chyba nie do NE..

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 22 lut 2010, 10:12

Posiadam dwie audi 80. NE to juz bedzie auto na kazdy dzien i jak koncze robic ta z silnikiem PM to NE sprzedam :)

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 23 lut 2010, 09:43

Karto pisze:Gdzieś na forum był link do filmiku, gdzie w kolektor dolotowy (silnik wolnossący oczywiście, niestety nie pamiętam jaki dokładnie) były wstawione przepustnice od motorów- w ten sposób silnik mógł zasysać powietrze o wiele sprawniej (cały dolot był o wiele krótszy) i podobno szmocy mu od tego przybywało.
Kartoczyli ITB tu masz linka
https://audi80.pl/all-pbitb-co-wy-na ... hlight=itb

link do filmiku z golfa ale już go nie ma :/
na YT kiedyś znalazłem filmik przedstawiający ITB do 5 garowca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl