Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 NG] Jak wyregulowac wolne obroty na przepustnicy?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 20 lut 2010, 12:47

Ja wiem tylko tyle, że system KE3-Jetronic jest bardzo podobny do systemu KE-Motronic. Uwierz mi głęboko się zagłębiałem w regulacje systemu Ke-Motronic. Jeśli chodzi o silnik NG to nie powiem, że wiem tyle co na temat 3A, ale w tych silniach nie reguluje się prędkości obrotowej biegu jałowego(jest ona regulowana raz w fabryce), zajmuje się tym silnik krokowy. Ja sam raczej bym się nie czepiał za regulowanie silnika krokowego.

Kolega który ma NG mówił, że jak ma rozregulowaną dawkę paliwa to obroty mu falują. Przy regulacji swojego 3A także zauważyłem w pewnych momentach falowanie, podbijanie obrotów... a zjadłem na tym trochę zębów...

Poza tym zmierzyłbym prąd nastawnika i wszystko byłoby wiadomo czy kręcił mechanik śrubką od CO.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 20 lut 2010, 14:54

w tych silniach nie reguluje się prędkości obrotowej biegu jałowego
Masz racje nie reguluje cię. Ale jak trafił na mechanika idiote, to mógł mu tą śrubką pokręcić. Ja kiedyś na takiego trafiłem, co mi kręcił tą śrubką
Nie rozumiem po co te bezsensowne dywagacje. Niech idzie chłopak i zobaczy. Jesli mu ta śrubka podpiera przepustnice, to niech ją wykręci i po sprawie, a jeśli nie to sie będziemy zastanawiać nad innym rozwiązaniem.
Pozdr.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 20 lut 2010, 15:03

Ale jak trafił na mechanika idiote, to mógł mu tą śrubką pokręcić.
To fakt... mógł pokręcić... Dlatego nie ufam mechanikom.

OK, zobaczymy co będzie, jeśli nic nie znajdzie to będziemy dalej myśleć ;-)

PS. Gadałem jakiś czas temu z gościem co mu mechanik rozregulował szczelinę w nastawniku ciśnienia, nastawnik do wyrzucenia.... Patrzcie im uważnie na ręce co robią w waszych samochodach.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Re: [Coupe 2.3 NG] Jak wyregulowac wolne obroty na przepustn

Post autor: leopard » 20 lut 2010, 15:57

michal__ pisze:Witam bylem ostatnio u mechanika i nie wiem po co wlozyl mi lapy we wtrysk i teraz mam caly czas jakies 1050-1080 obrotów na biegu jałowym. Wiec pytanie jak w temacie. Auto nie chodzi na ssaniu, nawet jak odepne kostke od wtrysku rozruchowego obroty nadal za wysokie..
kolego sprawdz śrube od przepustnicy powinna być zalakowana jeśli ktoś kręcił nią będziesz widział w adicy wolne obroty są ustawione na stałe a za ich regulacje odpowiada nastawnik przepustnicy jak masz taki problem przjedz nią zagrzej do tem 95 stopni i ustaw na 800 ob/min powinno być oki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl