[80 b4 1.9TDI]znaki na rozrządzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
[80 b4 1.9TDI]znaki na rozrządzie
chce właśnie wymienić rozrząd ale zacząłem patrzyć na koła i nie moge znaleść znaków fabrycznych na jakie powinien ustawiony być rozrząd gdzoe te znaki są wału korbowego wałka rozrządu i znak pompy wtryskowej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
jak czytam takie posty to mało mnie krew nie zaleje bez obrazy (krzychu6008). jeżeli człowiek jest choć trochę ambitny i tym bardziej że ma instrukcje której będzie przestrzegał to żadnej szkody nie zrobi.jak poustawia wszystko tak jak ma być,wiem to po sobie bo trzy dni temu też wymieniałem rozrząd,uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy , szklanki ,a nie jestem mechanikiem więc wiem że nawet laki poradzi sobie jak ma chęci i samozaparcie.Także wymieniaj rozrząd tylko z uwagą na to co robisz i pilnuj znaków.krzychu6008 pisze:Audi 80 b4 widzę że nigdy tego nie robiłeś i lepiej niech tak pozostanie,wymianą rozrządu zajmują się profesjonaliści, możesz tylko szkodę wyrzadzić i narobić kosztów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zanim zrobisz swoje postaraj się znależć fabryczne chociaż z fabrycznych znaków w zasadzie masz tylko jeden :na kole zamachowym widoczny w okienku skrzyni https://audi80.pl/b4-19-td-aazprosba ... jalist%F3w. Więcej żadnych znaków nie ma .Tylko blokada w koło pompy wtryskowej i w wałek rozrządu z którego zbijamy koło pasowe .To jest metoda książkowa i obowiązująca oficjalnie co nie zmienia faktu że nie którzy robią swoje znaki nie zbijają koła i wymieniają rozrząd .Przy dokładnym wykonaniu tą metodą też będzie dobrze .Sam robię tą metodą bo mi się nie chce odkręcać dekla od pokrywy i zbijać koła i twierdzę że nie ma opcji żeby coś spi.....ć jak się robi uważnie .Oczywiście po złożeniu sprawdzamy znaki i ręcznie(nie rozrusznikiem!!!) czy się silnik prawidłowo obraca .No i na koniec kąt wtrysku do sprawdzeniaAudi 80 b4 pisze:a jak bym zrobił swoje znaki?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 15:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
Gość wyżej pisze robisz soje znaki najlepiej korektorem.Najlepiej złap zero na kole zamachowym później rób swoje znaki.Pompę wtryskową możesz zablokować bodajże śrubą fi 16 żeby było ci wygodniej.no to jak nie ma znaków wałka rozrządu i pompy wtryskowej to jak by te koła sie rozjechały to jak jest ustawić potem jak nie ma znaków fabrycznych?
Sposób na korektor może nie profesjonalny ale niestety powszechnie stosowany.
Sam często stosuje, pracuję w warsztacie samochodowym gdyby przyszło kupić wszystkie blokady do rozrządu to masakra.
pozdro.
kurcze to nieźle ryzykujecie jak nie zdejmujecie pokrywy zaworów, przecież tam blokuje się prawidłowo wałek rozrządu, specjalny kątownik sobie pospawałem w każdej książce można znaleźć jak powinien on wyglądać. Z resztą można to zablokować zwykłą grubszą blaszką.
Po zdjęciu dekla blokujesz rozrząd, blokujesz pompę kołkiem/rurką przez otwór w kole i sprawdzasz czy w okienku koła zamachowego widać znacznik w kształcie strzałki powinien tam się znajdować. Nie wiem bardzo po co piszą aby zbijać koło pasowe. Ja tego nie robiłem bo wydaje mi się to bez sensu. Odkręcasz rolkę zdejmujesz wszystko i składasz do kupy . Mi zeszło się około 3h. U mnie nawet jest tak że chłodnicy nie musiałem odkręcać u znajomego jak wymienialiśmy również w audi 80 to konieczne było ją wymontować. Po prostu mój silnik jest troszeczkę bardziej z tyłu.
Pozdrawiam i róbcie sami w warsztatach też zazwyczaj się uczą
Po zdjęciu dekla blokujesz rozrząd, blokujesz pompę kołkiem/rurką przez otwór w kole i sprawdzasz czy w okienku koła zamachowego widać znacznik w kształcie strzałki powinien tam się znajdować. Nie wiem bardzo po co piszą aby zbijać koło pasowe. Ja tego nie robiłem bo wydaje mi się to bez sensu. Odkręcasz rolkę zdejmujesz wszystko i składasz do kupy . Mi zeszło się około 3h. U mnie nawet jest tak że chłodnicy nie musiałem odkręcać u znajomego jak wymienialiśmy również w audi 80 to konieczne było ją wymontować. Po prostu mój silnik jest troszeczkę bardziej z tyłu.
Pozdrawiam i róbcie sami w warsztatach też zazwyczaj się uczą
Nie widzę tu żadnego ryzyka zrobiłem tym sposobem setki rozrządów i jeszcze nikt nie narzekał co byś zrobił nie masz znaków, blokad i w dodatku klina na dolnym kole?kurcze to nieźle ryzykujecie jak nie zdejmujecie pokrywy zaworów, przecież tam blokuje się prawidłowo wałek rozrządu, specjalny kątownik sobie pospawałem w każdej książce można znaleźć jak powinien on wyglądać. Z resztą można to zablokować zwykłą grubszą blaszką.
To w takim wypadku bez sensu jest blokowanie wałka.Nie wiem bardzo po co piszą aby zbijać koło pasowe. Ja tego nie robiłem bo wydaje mi się to bez sensu.
Koło zbija się po to aby był swobodny naciąg paska wyobraź sobie blokujesz wałek i nie zbijasz koła, blokujesz pompę, napinasz pasek więc pasek miedzy wałkiem a pompą jest nienaprężony a teraz pomyśl wyciągasz blokady i co się w tedy dzieje?
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
swieży pisze:kurcze to nieźle ryzykujecie jak nie zdejmujecie pokrywy zaworów,
Ja również .Ryzyko to jest jak ktoś kto nigdy nie robił rozrządu weżnie się za wymianę tak jak książka pisze i zacznie zwalać koła pasowe na wałku itd ...nie żeby się nie dało ,ale masakrę też można zrobićpeyo32 pisze:Nie widzę tu żadnego ryzyka
Wiadomo chłopaki każdy ma swoje metody może przesadziłem z ryzykiem ale raczej skoro powinno się blokować wałek tym wcięciem po drugiej stronie od koła pasowego to raczej trzeba tak robić. W przypadku gdy każda godzina w warsztacie to strata kasy to oczywiście wszystkie metody skrócenia czasu naprawy są wskazane. Ja robię spokojnie bez pośpiechu w warunkach domowych i właśnie robię tak jak napisałem blokuję wałek kątownikiem, pompę blokuję rurką i sprawdzam na kole zamachowym znacznik jak się wszystko zgadza to tak trzeba ustawić przy nakładaniu paska.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A kto napisał że nie ma?Jest na kole zamachowym i tyle .Blokada w koło pompy wtryskowej,blokada w wałek rozrzadu ,zakładasz pasek naciągasz napinacz i zrobione.Powtarzam się bo kilka postów wyżej piszę to samo ale koledze nie chce się chyba czytaćAudi 80 b4 pisze:no to jak nie ma znaków fabrycznych to np. jak by pasek przy odpalaniu pękł to jak później ustawić koła jak wszytko się rozjedzie?