Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9TDI]znaki na rozrządzie

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

[80 b4 1.9TDI]znaki na rozrządzie

Post autor: Audi 80 b4 » 20 lut 2010, 20:19

chce właśnie wymienić rozrząd ale zacząłem patrzyć na koła i nie moge znaleść znaków fabrycznych na jakie powinien ustawiony być rozrząd gdzoe te znaki są wału korbowego wałka rozrządu i znak pompy wtryskowej?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2010, 20:49

masz tu rysunek i opis:

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 21 lut 2010, 09:21

Audi 80 b4 widzę że nigdy tego nie robiłeś i lepiej niech tak pozostanie,wymianą rozrządu zajmują się profesjonaliści, możesz tylko szkodę wyrzadzić i narobić kosztów

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 21 lut 2010, 09:54

krzychu6008 pisze:Audi 80 b4 widzę że nigdy tego nie robiłeś i lepiej niech tak pozostanie,wymianą rozrządu zajmują się profesjonaliści, możesz tylko szkodę wyrzadzić i narobić kosztów
jak czytam takie posty to mało mnie krew nie zaleje bez obrazy (krzychu6008). jeżeli człowiek jest choć trochę ambitny i tym bardziej że ma instrukcje której będzie przestrzegał to żadnej szkody nie zrobi.jak poustawia wszystko tak jak ma być,wiem to po sobie bo trzy dni temu też wymieniałem rozrząd,uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy , szklanki ,a nie jestem mechanikiem więc wiem że nawet laki poradzi sobie jak ma chęci i samozaparcie.Także wymieniaj rozrząd tylko z uwagą na to co robisz i pilnuj znaków.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 21 lut 2010, 14:17

robiłem rozrząd w escorcie ale tam na głowicy jest strzałka i punkt tak samo na dole są znaki fabryczne a u mnie w audicy nie moge znaleść znaku zadnego koła i nie wiem jak mam ustawić rozrząd na znaki fabryczne?

a jak bym zrobił swoje znaki?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lut 2010, 15:04

Audi 80 b4 pisze:a jak bym zrobił swoje znaki?
Zanim zrobisz swoje postaraj się znależć fabryczne chociaż z fabrycznych znaków w zasadzie masz tylko jeden :na kole zamachowym widoczny w okienku skrzyni https://audi80.pl/b4-19-td-aazprosba ... jalist%F3w. Więcej żadnych znaków nie ma .Tylko blokada w koło pompy wtryskowej i w wałek rozrządu z którego zbijamy koło pasowe .To jest metoda książkowa i obowiązująca oficjalnie co nie zmienia faktu że nie którzy robią swoje znaki nie zbijają koła i wymieniają rozrząd .Przy dokładnym wykonaniu tą metodą też będzie dobrze .Sam robię tą metodą bo mi się nie chce odkręcać dekla od pokrywy i zbijać koła i twierdzę że nie ma opcji żeby coś spi.....ć jak się robi uważnie .Oczywiście po złożeniu sprawdzamy znaki i ręcznie(nie rozrusznikiem!!!) czy się silnik prawidłowo obraca .No i na koniec kąt wtrysku do sprawdzenia
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 15:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 21 lut 2010, 15:15

no to jak nie ma znaków wałka rozrządu i pompy wtryskowej to jak by te koła sie rozjechały to jak jest ustwić potem jak nie ma znaków fabrycznych?

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 22 lut 2010, 18:47

no to jak nie ma znaków wałka rozrządu i pompy wtryskowej to jak by te koła sie rozjechały to jak jest ustawić potem jak nie ma znaków fabrycznych?
Gość wyżej pisze robisz soje znaki najlepiej korektorem.Najlepiej złap zero na kole zamachowym później rób swoje znaki.Pompę wtryskową możesz zablokować bodajże śrubą fi 16 żeby było ci wygodniej.
Sposób na korektor może nie profesjonalny ale niestety powszechnie stosowany.
Sam często stosuje, pracuję w warsztacie samochodowym gdyby przyszło kupić wszystkie blokady do rozrządu to masakra.
pozdro.

Awatar użytkownika
swieży
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 maja 2007, 12:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: swieży » 22 lut 2010, 19:45

kurcze to nieźle ryzykujecie jak nie zdejmujecie pokrywy zaworów, przecież tam blokuje się prawidłowo wałek rozrządu, specjalny kątownik sobie pospawałem w każdej książce można znaleźć jak powinien on wyglądać. Z resztą można to zablokować zwykłą grubszą blaszką.
Po zdjęciu dekla blokujesz rozrząd, blokujesz pompę kołkiem/rurką przez otwór w kole i sprawdzasz czy w okienku koła zamachowego widać znacznik w kształcie strzałki powinien tam się znajdować. Nie wiem bardzo po co piszą aby zbijać koło pasowe. Ja tego nie robiłem bo wydaje mi się to bez sensu. Odkręcasz rolkę zdejmujesz wszystko i składasz do kupy :). Mi zeszło się około 3h. U mnie nawet jest tak że chłodnicy nie musiałem odkręcać u znajomego jak wymienialiśmy również w audi 80 to konieczne było ją wymontować. Po prostu mój silnik jest troszeczkę bardziej z tyłu.
Pozdrawiam i róbcie sami w warsztatach też zazwyczaj się uczą :)

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 22 lut 2010, 20:32

kurcze to nieźle ryzykujecie jak nie zdejmujecie pokrywy zaworów, przecież tam blokuje się prawidłowo wałek rozrządu, specjalny kątownik sobie pospawałem w każdej książce można znaleźć jak powinien on wyglądać. Z resztą można to zablokować zwykłą grubszą blaszką.
Nie widzę tu żadnego ryzyka zrobiłem tym sposobem setki rozrządów i jeszcze nikt nie narzekał co byś zrobił nie masz znaków, blokad i w dodatku klina na dolnym kole?
Nie wiem bardzo po co piszą aby zbijać koło pasowe. Ja tego nie robiłem bo wydaje mi się to bez sensu.
To w takim wypadku bez sensu jest blokowanie wałka.
Koło zbija się po to aby był swobodny naciąg paska wyobraź sobie blokujesz wałek i nie zbijasz koła, blokujesz pompę, napinasz pasek więc pasek miedzy wałkiem a pompą jest nienaprężony a teraz pomyśl wyciągasz blokady i co się w tedy dzieje?
pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2010, 23:15

swieży pisze:kurcze to nieźle ryzykujecie jak nie zdejmujecie pokrywy zaworów,
peyo32 pisze:Nie widzę tu żadnego ryzyka
Ja również .Ryzyko to jest jak ktoś kto nigdy nie robił rozrządu weżnie się za wymianę tak jak książka pisze i zacznie zwalać koła pasowe na wałku itd ...nie żeby się nie dało ,ale masakrę też można zrobić

Awatar użytkownika
swieży
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 maja 2007, 12:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: swieży » 23 lut 2010, 09:39

Wiadomo chłopaki każdy ma swoje metody może przesadziłem z ryzykiem ale raczej skoro powinno się blokować wałek tym wcięciem po drugiej stronie od koła pasowego to raczej trzeba tak robić. W przypadku gdy każda godzina w warsztacie to strata kasy to oczywiście wszystkie metody skrócenia czasu naprawy są wskazane. Ja robię spokojnie bez pośpiechu w warunkach domowych i właśnie robię tak jak napisałem blokuję wałek kątownikiem, pompę blokuję rurką i sprawdzam na kole zamachowym znacznik jak się wszystko zgadza to tak trzeba ustawić przy nakładaniu paska.

tomek87g
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 cze 2009, 21:13
Lokalizacja: Wysokin/Radom

Post autor: tomek87g » 02 mar 2010, 21:32

Audi 80 b4 jeśli robiłeś już sam rozrząd,wiec zielony nie jesteś proponuje zrobić zgodnie z instrukcją i wszystko będzie ok. jeśli będziesz dokładny i robił bez pośpiechu,pozdrawiam

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 03 mar 2010, 22:27

no to jak nie ma znaków fabrycznych to np. jak by pasek przy odpalaniu pękł to jak później ustawić koła jak wszytko się rozjedzie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2010, 23:52

Audi 80 b4 pisze:no to jak nie ma znaków fabrycznych to np. jak by pasek przy odpalaniu pękł to jak później ustawić koła jak wszytko się rozjedzie?
A kto napisał że nie ma?Jest na kole zamachowym i tyle .Blokada w koło pompy wtryskowej,blokada w wałek rozrzadu ,zakładasz pasek naciągasz napinacz i zrobione.Powtarzam się bo kilka postów wyżej piszę to samo ale koledze nie chce się chyba czytać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl