Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3] Dawno nie jeżdżona, co wymienic ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Deadcell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2010, 18:50

[b4 2.3] Dawno nie jeżdżona, co wymienic ?

Post autor: Deadcell » 21 lut 2010, 19:04

Mam nastepujący problem :( Od dzis jestem wlascicielem Audi 80 b4 2.3 ale tu wszystko co dobre sie konczy... Auto ma dla mnie wartosc sentymetalna bo jezdzil nim moj nie zyjacy juz dziadek. Autko nie jezdzilo od jakis 2 lat. Ale kiedy tylko pojawila sie mozliwosc jego kupna sprzedalem mojego golfika III i chce teraz zajac sie Audianką.
Auto po 2-3 sekundowym zaplonie odpalilo bez zarzutu lecz silnik pracuje nierowno, hamulce sie zapiekly tak ze musialem go golfem wyciagac z garazu, podczas jazdy drga kierownica i czasami gasnie silnik ( w sumie raz zgasł ) w aucie jest instalacja gazowa.

Co powinienem wymienic? Czy jest wogole mozliwosc doprowadzenia go do dobrego stanu?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 19:22 przez Deadcell, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lut 2010, 19:06

Deadcell, zapoznaj sie z regulaminem, popraw proszę nazwę tematu. Zastosuj tag.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 19:07 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lut 2010, 19:06

Co do twojego problemu - musowo wymiana wszystkich filtrów + wymiana oleju. W dalszej kolejności trzeba byłoby zajrzeć do świec i kabli WN - bo te wszystkie elementy są dość ważne dla prawidłowego działania silnika.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 19:28 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Deadcell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2010, 18:50

Post autor: Deadcell » 21 lut 2010, 19:23

Dzieki za szybka odpowiedz. Nie wiem skad mi sie to wzielo ale mysle ze po tak dlugim czasie katalizator jest do wymiany- myle sie? :-(

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 21 lut 2010, 20:39

Deadcell, popraw temat w pierwszej kolejności. A nie wiem czemu chcesz wymieniać kat. a jeśli chodzi o silniczek to tak jak pisał Labiel, filtry do wymiany i o tym gazowym przy parowniku też nie zapomnij, dodatkowo jak zagzrejesz silnik to z parownika możesz spuścić ten muł osad co się w nim zbiera. Jeśli chodzi o hamulce będziesz musiał je rozebrać i pewnie tłoczki przeczyścić jeśli wtedy nie ustąpi drganie kierownicy to będziemy myśleć

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 lut 2010, 19:20

Dobra rada masz 2,3 i lpg. Jak auto dawno nie chodzilo to uruchamiaj i daj mu sobie poracowac na PB, bo jak masz stare swiece i cały układ WN to jak wrzucisz na LPG to moze sie strzal zrobic i będzie bieda :/

ps. poprawilem temat

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 23 lut 2010, 19:39

Zobacz jeszcze co jest z zawieszeniem, płyn hamulcowy do wymiany i sprawdź stan klocków i tarcz.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 23 lut 2010, 19:57

możesz też również spuścić benzynę i przedmuchać zbiornik bo po 2 latach ładnie tam nie jest a benzyna też straciła na wartości ;-)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 lut 2010, 19:59

o właśnie o tym zapomnieliśmy o czym mówi shellah, dzisiejsza benzyna może stać co najwyżej kilka miesięcy ale nie lat.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 23 lut 2010, 21:41

i rozdzielacz paliwa ;-) mógł zastygnąć zbierający sie tam nagar ;-)

[ Dodano: 2010-02-23, 21:42 ]
oczywiście nie wymienić ale przeczyścić :-P

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 23 lut 2010, 22:59

Pasek rozrządu pewnie też do wymiany, przez tyle czasu był bez ruchu mógł skruszeć i może strzelić. I najpierw gazu w ogóle nie ruszaj, niech śmiga dobrze na benzynie.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 24 lut 2010, 12:53

Jeśli stał dwa lata nie ruszany prawdopodobnie opony tez do wymiany ( już się odkształciły)-co wyeliminuje drgania. Trzeba by zanim wyjedziesz na drogę przejrzeć przewody elastyczne układu hamulcowego, sprawdzić stan linki hamulcowej, posprawdzać połączenia elektryczne czujników , bezpieczników - czy nie zaśniedziało (profilaktycznie powyciągać bezpieczniki i powciskać na miejsce - to samo z przekaźnikami, wtyczki od czujników spryskać odpowiednimi środkami).

Deadcell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2010, 18:50

Post autor: Deadcell » 24 lut 2010, 17:40

Dziekuje za tak duzo wypowiedzi na ten temat. powiem co na razie wymieniłem i wiem:
- olej z filtrem
- dwa czujniki od oleju (mimo to znow swieci sie czerwona lampka od oleju czasami)
- plyn hamulcowy i chlodzenia ok bo ktos je rok temu w garazu wymieniał
- hamulce odrestaurowane:)
- opony oczywiscie odkształcone, wkrotce jak przygrzeje pojda nowe z felgami

nie moge podpiac sie pod diagnostyke bo nie ma komunikacji z silnikiem przez porty

a! i cisnienie oleju na poczatku zanim mechanicy cos tam przeczyscili było na poziomie 5 atmosfer. teraz jest w przediale od 2-4.5. i czasami wlaczal mi sie czujnik wysokiego cisnienia wiec moze i wiecej niz 4.5atm . przypominam ze to silnik 2.3 E, skladak, z 92 buda, w papierach 96:) fajnie bylo by ja zrobic na sprawna i taki mam cel.

oczywsicie pamietam jeszcze o wymianie pozostałych filtrów, obczyszczeniu parownika, wymianie swiec i przewodów. wkrótce sie tym zajmę

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 24 lut 2010, 19:59

Deadcell pisze:nie moge podpiac sie pod diagnostyke bo nie ma komunikacji z silnikiem przez porty
w NG nic nie podepniesz ;-) zostaje ci tylko zczytanie kodów błyskowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl