[b4 2.3] Dawno nie jeżdżona, co wymienic ?
[b4 2.3] Dawno nie jeżdżona, co wymienic ?
Mam nastepujący problem Od dzis jestem wlascicielem Audi 80 b4 2.3 ale tu wszystko co dobre sie konczy... Auto ma dla mnie wartosc sentymetalna bo jezdzil nim moj nie zyjacy juz dziadek. Autko nie jezdzilo od jakis 2 lat. Ale kiedy tylko pojawila sie mozliwosc jego kupna sprzedalem mojego golfika III i chce teraz zajac sie Audianką.
Auto po 2-3 sekundowym zaplonie odpalilo bez zarzutu lecz silnik pracuje nierowno, hamulce sie zapiekly tak ze musialem go golfem wyciagac z garazu, podczas jazdy drga kierownica i czasami gasnie silnik ( w sumie raz zgasł ) w aucie jest instalacja gazowa.
Co powinienem wymienic? Czy jest wogole mozliwosc doprowadzenia go do dobrego stanu?
Auto po 2-3 sekundowym zaplonie odpalilo bez zarzutu lecz silnik pracuje nierowno, hamulce sie zapiekly tak ze musialem go golfem wyciagac z garazu, podczas jazdy drga kierownica i czasami gasnie silnik ( w sumie raz zgasł ) w aucie jest instalacja gazowa.
Co powinienem wymienic? Czy jest wogole mozliwosc doprowadzenia go do dobrego stanu?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 19:22 przez Deadcell, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Deadcell, zapoznaj sie z regulaminem, popraw proszę nazwę tematu. Zastosuj tag.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 19:07 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do twojego problemu - musowo wymiana wszystkich filtrów + wymiana oleju. W dalszej kolejności trzeba byłoby zajrzeć do świec i kabli WN - bo te wszystkie elementy są dość ważne dla prawidłowego działania silnika.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 19:28 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Deadcell, popraw temat w pierwszej kolejności. A nie wiem czemu chcesz wymieniać kat. a jeśli chodzi o silniczek to tak jak pisał Labiel, filtry do wymiany i o tym gazowym przy parowniku też nie zapomnij, dodatkowo jak zagzrejesz silnik to z parownika możesz spuścić ten muł osad co się w nim zbiera. Jeśli chodzi o hamulce będziesz musiał je rozebrać i pewnie tłoczki przeczyścić jeśli wtedy nie ustąpi drganie kierownicy to będziemy myśleć
Jeśli stał dwa lata nie ruszany prawdopodobnie opony tez do wymiany ( już się odkształciły)-co wyeliminuje drgania. Trzeba by zanim wyjedziesz na drogę przejrzeć przewody elastyczne układu hamulcowego, sprawdzić stan linki hamulcowej, posprawdzać połączenia elektryczne czujników , bezpieczników - czy nie zaśniedziało (profilaktycznie powyciągać bezpieczniki i powciskać na miejsce - to samo z przekaźnikami, wtyczki od czujników spryskać odpowiednimi środkami).
Dziekuje za tak duzo wypowiedzi na ten temat. powiem co na razie wymieniłem i wiem:
- olej z filtrem
- dwa czujniki od oleju (mimo to znow swieci sie czerwona lampka od oleju czasami)
- plyn hamulcowy i chlodzenia ok bo ktos je rok temu w garazu wymieniał
- hamulce odrestaurowane:)
- opony oczywiscie odkształcone, wkrotce jak przygrzeje pojda nowe z felgami
nie moge podpiac sie pod diagnostyke bo nie ma komunikacji z silnikiem przez porty
a! i cisnienie oleju na poczatku zanim mechanicy cos tam przeczyscili było na poziomie 5 atmosfer. teraz jest w przediale od 2-4.5. i czasami wlaczal mi sie czujnik wysokiego cisnienia wiec moze i wiecej niz 4.5atm . przypominam ze to silnik 2.3 E, skladak, z 92 buda, w papierach 96:) fajnie bylo by ja zrobic na sprawna i taki mam cel.
oczywsicie pamietam jeszcze o wymianie pozostałych filtrów, obczyszczeniu parownika, wymianie swiec i przewodów. wkrótce sie tym zajmę
- olej z filtrem
- dwa czujniki od oleju (mimo to znow swieci sie czerwona lampka od oleju czasami)
- plyn hamulcowy i chlodzenia ok bo ktos je rok temu w garazu wymieniał
- hamulce odrestaurowane:)
- opony oczywiscie odkształcone, wkrotce jak przygrzeje pojda nowe z felgami
nie moge podpiac sie pod diagnostyke bo nie ma komunikacji z silnikiem przez porty
a! i cisnienie oleju na poczatku zanim mechanicy cos tam przeczyscili było na poziomie 5 atmosfer. teraz jest w przediale od 2-4.5. i czasami wlaczal mi sie czujnik wysokiego cisnienia wiec moze i wiecej niz 4.5atm . przypominam ze to silnik 2.3 E, skladak, z 92 buda, w papierach 96:) fajnie bylo by ja zrobic na sprawna i taki mam cel.
oczywsicie pamietam jeszcze o wymianie pozostałych filtrów, obczyszczeniu parownika, wymianie swiec i przewodów. wkrótce sie tym zajmę