[B4 AAZ] Same problemy.
[B4 AAZ] Same problemy.
Miałem nadzieję że po wymianie filtra powietrza i paliwa wszystko się uspokoi, jednak nie.
Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.
Udałem się do mechanika, troche przegazował samochód, z rury wali sadza i strasznie czarny dym. Przy gazowaniu coś strzeliło. Podejrzewam że coś z wtryskami.
Kolejny problem to turbina, włącza się i wyłącza jak jej się podoba, dziś zacisnąłem wąż od turbo i przygazowałem, ciśnienie rosło i nagle gdzieś się straciło. Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania. Po przyjeździe do domu znowu troszkę ja przegazowałem, usłyszałem około 2 sekundowy świst i koniec, raz świszczy raz nie.
Miał ktoś takie problemy ? Obawiam się że będę musiał na dłużej zostawić samochód w jakimś dobrym servisie.
Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.
Udałem się do mechanika, troche przegazował samochód, z rury wali sadza i strasznie czarny dym. Przy gazowaniu coś strzeliło. Podejrzewam że coś z wtryskami.
Kolejny problem to turbina, włącza się i wyłącza jak jej się podoba, dziś zacisnąłem wąż od turbo i przygazowałem, ciśnienie rosło i nagle gdzieś się straciło. Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania. Po przyjeździe do domu znowu troszkę ja przegazowałem, usłyszałem około 2 sekundowy świst i koniec, raz świszczy raz nie.
Miał ktoś takie problemy ? Obawiam się że będę musiał na dłużej zostawić samochód w jakimś dobrym servisie.
Zrób zdjęcie i pokaz na forum, może coś poradzimy. Napisz w dziale ogłoszenia, może ktoś ma.
może kolejna nieszczelność na dolocie, lub wydech.
Jeżeli samochód jeździ normalnie i przyśpiesza względnie to raczej nie martwiłbym sie turbiną. Co do czarnego dymu przy gazowaniu to raczej normalne, choć może być to winą małej ilości powietrza, zbyt dużej dawki paliwa lub lejącymi wtryskami.
Bartoszo pisze:Przy gazowaniu coś strzeliło.
może kolejna nieszczelność na dolocie, lub wydech.
Bąbelki to bolączka większości TD, wynikają z konstrukcji filtra, jak kupiłeś tani zamiennik to czasem lubi przepuszczać na uszczelce. Odkręcći skręć ponownie.Bartoszo pisze:Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.
Turbina działa od samego początku, jak tylko włączysz silnik. Spaliny cały czas przepływają po wirniku i napędzają turbinę która tłoczy powietrze do dolotu. Po stronie gorącej turbiny jest zawór upustowy, który przekierowuje część spalin zamiast na turbinę to w wydech, dzieje się tak gdy ciśnienie powietrza wytwarzane przez turbine wzrośnie ponad nominalnie 0,85 bar. Świst nie jest pożądany bo raczej świadczy o końcu turbiny.Bartoszo pisze:Kolejny problem to turbina, włącza się i wyłącza jak jej się podoba, dziś zacisnąłem wąż od turbo i przygazowałem, ciśnienie rosło i nagle gdzieś się straciło. Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania. Po przyjeździe do domu znowu troszkę ja przegazowałem, usłyszałem około 2 sekundowy świst i koniec, raz świszczy raz nie.
Jeżeli samochód jeździ normalnie i przyśpiesza względnie to raczej nie martwiłbym sie turbiną. Co do czarnego dymu przy gazowaniu to raczej normalne, choć może być to winą małej ilości powietrza, zbyt dużej dawki paliwa lub lejącymi wtryskami.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pierdoły gada i tyle. Wystarczy byle jaki manometr ze skalą przynajmniej do 1 bara. Wpinasz się w trójnikiem w wężyk idący od kolektora ssącego do pompy wtryskowej (dokładnie nie wiem jak to wygląda w AZZ musiałbym zobaczyć zdjęcia silnika), potem ciągniesz wężyk byle jak do kabiny, podłączasz manometr i ganiasz na drogę. Bo na takiego "macanego" to nic nie można powiedzieć.Bartoszo pisze:Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
koledzy się wypowiedzieli na inne tematy to ja podpowiem coś na ten... z tym filtrem jak wspominają różnie bywa.może przepuszczać na uszczelce ale nie musi.najłatwiej zdiagnozować nieszczelność montując pompkę paliwa przed filtrem np taką: http://www.allegro.pl/item918796483_rec ... uszka.html i pompować aż zauważysz gdzie cieknie.ja też dość długo się męczyłem z nieszczelnością i okazało się że nieszczelność jest na pompie paliwa od spodu a co ciekawe nic nie ciekło ale zapowietrzać się zapowietrzało...Bartoszo pisze:Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.