Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Same problemy.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

[B4 AAZ] Same problemy.

Post autor: Bartoszo » 22 lut 2010, 21:33

Miałem nadzieję że po wymianie filtra powietrza i paliwa wszystko się uspokoi, jednak nie.

Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.

Udałem się do mechanika, troche przegazował samochód, z rury wali sadza i strasznie czarny dym. Przy gazowaniu coś strzeliło. Podejrzewam że coś z wtryskami.

Kolejny problem to turbina, włącza się i wyłącza jak jej się podoba, dziś zacisnąłem wąż od turbo i przygazowałem, ciśnienie rosło i nagle gdzieś się straciło. Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania. Po przyjeździe do domu znowu troszkę ja przegazowałem, usłyszałem około 2 sekundowy świst i koniec, raz świszczy raz nie.

Miał ktoś takie problemy ? Obawiam się że będę musiał na dłużej zostawić samochód w jakimś dobrym servisie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2010, 23:02

Bartoszo pisze:Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania.
A to niby czemu?Co to za mechanik który nie robi najprostszych rzeczy ?Zdejmij sobie rurę od turbo do dolotu i zobacz czy ci wirnik turbiny nie ociera o obudowę i czy obraca się bez zacięć

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 22 lut 2010, 23:15

Właśnie komuś się kawałek tej rury zerwał, zrobił łączenie i uszczelnił silikonem. Jak ściągać to muszę mieć nową w zapasie. Wiesz może czy ta z TDI będzie pasować ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2010, 23:19

Wiesz może czy ta z TDI będzie pasować ?
Nie bedzie , w TDI rury idą inaczej bo jest ic ;-)

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 22 lut 2010, 23:29

To ładne jaja, na alledrogo do aaz'eta nie ma. Jutro muszę pojeździć po szrotach albo jakichś sklepach.

Co do innych problemów, możesz jakoś pomóc ? Coś podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 lut 2010, 09:26

Zrób zdjęcie i pokaz na forum, może coś poradzimy. Napisz w dziale ogłoszenia, może ktoś ma.
Bartoszo pisze:Przy gazowaniu coś strzeliło.

może kolejna nieszczelność na dolocie, lub wydech.
Bartoszo pisze:Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.
Bąbelki to bolączka większości TD, wynikają z konstrukcji filtra, jak kupiłeś tani zamiennik to czasem lubi przepuszczać na uszczelce. Odkręcći skręć ponownie.
Bartoszo pisze:Kolejny problem to turbina, włącza się i wyłącza jak jej się podoba, dziś zacisnąłem wąż od turbo i przygazowałem, ciśnienie rosło i nagle gdzieś się straciło. Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania. Po przyjeździe do domu znowu troszkę ja przegazowałem, usłyszałem około 2 sekundowy świst i koniec, raz świszczy raz nie.
Turbina działa od samego początku, jak tylko włączysz silnik. Spaliny cały czas przepływają po wirniku i napędzają turbinę która tłoczy powietrze do dolotu. Po stronie gorącej turbiny jest zawór upustowy, który przekierowuje część spalin zamiast na turbinę to w wydech, dzieje się tak gdy ciśnienie powietrza wytwarzane przez turbine wzrośnie ponad nominalnie 0,85 bar. Świst nie jest pożądany bo raczej świadczy o końcu turbiny.
Jeżeli samochód jeździ normalnie i przyśpiesza względnie to raczej nie martwiłbym sie turbiną. Co do czarnego dymu przy gazowaniu to raczej normalne, choć może być to winą małej ilości powietrza, zbyt dużej dawki paliwa lub lejącymi wtryskami.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2010, 10:21

Bartoszo pisze:Co do innych problemów, możesz jakoś pomóc ? Coś podpowiedzieć.
Oczywiście że tak .Pisz ,rób fotki i pytaj .Korzystaj też z szukajki forum bo prawie wszystko już było

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 lut 2010, 10:35

Bartoszo pisze:Mechanik stwierdził że w moim aaz nie ma jak sprawdzić ciśnienia doładowania.
Pierdoły gada i tyle. Wystarczy byle jaki manometr ze skalą przynajmniej do 1 bara. Wpinasz się w trójnikiem w wężyk idący od kolektora ssącego do pompy wtryskowej (dokładnie nie wiem jak to wygląda w AZZ musiałbym zobaczyć zdjęcia silnika), potem ciągniesz wężyk byle jak do kabiny, podłączasz manometr i ganiasz na drogę. Bo na takiego "macanego" to nic nie można powiedzieć.

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 23 lut 2010, 15:33

Dzisiaj znowu szła jak burza, zero muła.

Zrobiłem zdjęcia.
Jak widać wąż dolotowy przy samej turbinie jest sztukowany i zawalony silikonem czy jakimś klejem do szyb ... wie.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Tematu w ogłoszeniach nie napiszę bo nie mam dostępu.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 lut 2010, 21:38

No masz lipę, komuś się przetarł i go skrócił. Poszukaj używki, a najlepiej od TDI wraz z intercoolerem 8-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lut 2010, 22:03

Bartoszo pisze:Dziś zauważyłem że w obu wężykach od filtru paliwa idzie dość spora ilość bąbelków powietrza. Dodam ze filtr jest nowy, wymieniany ok. 2 tygodnie temu.
koledzy się wypowiedzieli na inne tematy to ja podpowiem coś na ten... z tym filtrem jak wspominają różnie bywa.może przepuszczać na uszczelce ale nie musi.najłatwiej zdiagnozować nieszczelność montując pompkę paliwa przed filtrem np taką: http://www.allegro.pl/item918796483_rec ... uszka.html i pompować aż zauważysz gdzie cieknie.ja też dość długo się męczyłem z nieszczelnością i okazało się że nieszczelność jest na pompie paliwa od spodu a co ciekawe nic nie ciekło ale zapowietrzać się zapowietrzało...

b4avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 05 lut 2010, 22:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: b4avant » 23 lut 2010, 23:34

Tez miałem problemy z bombelkami w wężyku z filtra,odkreciłem podgrzewacz który jest na powrocie(2 śróbki na kluczyk 7) i wymieniłem oring który jest pod spodem i teraz jest ok 0 powietrza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl