Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Szrek by Oofol

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 05 lut 2010, 13:48

Też tak byłem uczony, ale widzisz, może wchodzą nowe standardy, kryzys i na czymś trzeba przyszczędzić. I serio chce znać ten sposób od Oofola bo szczerze ten z szybą jest do bani max. Równie dobrze moge głowice na piasku położyć i mierzyć sobie ją poziomicą.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lut 2010, 13:57

labek pisze:
labek pisze: EDIT:
Proszę od odpowiedź Oofola bez żadnych suflerów, podpowiedzi
trepek pisze: W domowych warunkach można sprawdzić głowicę na tafli szkła/szybie pokrywając miejsce styku cienką warstwą jakiegoś płynu i obserwując docisk.
Sie umie czytać sie.... :lol:
Się całki mój mózg zryły mój ;-)

P.S.

Wybaczcie Panowie, ale ciężki tydzień odreagowuje. Ty też Frano do moich słów z dystansem i przymróżeniem oka podchodź <piwo>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 lut 2010, 14:28

Na początek koledzy przypomne Wam o regulaminie. Tutaj też obowiazuje i obowiązuje wszystkich.
Ładny się tu zaczął cyrk wyprawiać.
Na początek to panowie przyhamujcie troche z tymi osadami bo to zaczyna to robić żenujące. Fochem każdy rzuca a nie ma ku temu podstaw.
Każdy z Was może mieć rację.
Nie wiem Jacek jak sprawdzałeś ta głowicę ale mam nadzieje że to zrobiłeś dokładnie nie zyczę Ci abyś musiał ja zrzucać drugi raz.
Ktoś tu wspomniał o starej szkole ja tez jestem po starej szkole i mnie uczono że głowicę można sprawdzić a wykonuje sie to na płycie traserskiej.

Do określenia zakresu naprawy płaszczyzny przylgowej, konieczne jest dokładne sprawdzenie wielkości i rodzaju odkształceń. Wykonuje się to na płycie traserskiej mierząc szczelinomierzem największy luz między płaszczyzną przylgową a płytą. Miejsca odkształceń najłatwiej określić przez pocieranie płaszczyzną przylgową głowicy o płytę traserską posmarowaną tuszem, uzyskując ślady punktów styku płaszczyzny z płytą.

I jeżeli tak była głowica sprawdzana to ok może sie okazać że głowica planowania nie wymaga. Często będąc w szkole na praktykach tak robiliśmy, w niektórych przypadkach głowica nawet była w ten sposów docierana na specjalnej paście na owej płycie.
Jeśli chodzi o mnie to ja za każdym razem (dot. moich samochodów) daje głowicę do planowania i sprawdzenia. Nie raz na wyraźnie polecenie klienta nie robiło sie planowania głowicy i taki klient prędzej czy później wracał z podobną usterką.
Tyle ode mnie. A jak dalej będzie bajzel to zamkne temat. Koniec OT.
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 05 lut 2010, 14:34

Dnia: 2010-02-02 o godzinie: 12:11 zapytałem założyciela tematu, na jakiej podstawie stwierdził, że głowica nie wymaga planowania.

Ja poprostu czekam na odpowiedź na swoje pytanie. <ok>

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 05 lut 2010, 15:30

labek, rozumiem Twoje rozczarowanie moją osobą ale ponosi cie równo.

Jak już wspominałem jestem mechanikiem i robię wszystko sam wobec czego oszczędności nie ma. Planowanie głowicy jest dla mnie ostatecznością - kiedy faktycznie jest krzywa to nie ma wyjścia. Do sprawdzania głowicy mam specjalny przymiar z lanej stali i sprawdzam to na swój sposób - dodam może iż robię średni 1 głowicę tygodniowo i nie było jeszcze reklamacji.

Jak się robi sobie to zawsze przykłada się więcej uwagi niż jak komuś - taka smutna prawda ale w moim wypadku znaczy to tyle że komuś robię bardzo dobrze a sobie sprawdzam jeden raz więcej.

Bardzo proszę aby z mojego wątku nie robić śmietnika i w szczególności Ciebie kolego labek abyś wyluzował bo PW od Ciebie zalatują nie tylko cynizmem...

Auto zrobiło 500km. Nic się nawet nie poci. Jest git malina i jak bym jeszcze raz ściągał głowicę to na 90% bym ją założył bez planowania.

Nie pasuje wam? To róbcie jak uważacie - ja staram się zawsze robić wszystko najlepiej jak jest to możliwe i nie przeprowadzam zbędnych napraw aby naciągać swoich klientów. Nie miałem jeszcze poprawek reklamacyjnych.

Nie mam zamiaru się przed nikim tłumaczyć.
Jeśli uważacie mnie za partacza to proszę bardzo - wasza sprawa - ale nie zaśmiecajcie mojego wątku

Żegnam.

BTW - labek AKA w pełnym tego znaczeniu się delikatnie inaczej pisze - przewertuj słownik ang-ang ;-)

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 05 lut 2010, 15:34

Gdybyś odpowiedział odrazu, uniknęlibyśmy zbędnego OT, więc po części jesteś sam sobie winien.

I o taką odpowiedź mi chodziło, chyba nie jest to takie trudne jak widać.

Pozdro!

EDIT:
A dzieki za to AKA, rzeczywiscie źle napisałem.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 16:07 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 05 lut 2010, 15:47

Oofol pisze:
Dodam jeszcze że dzisiaj założyłem z powrotem kata - na przelotowym pomiędzy 1.5K - 1.9K obrotów nie szło wytrzymać... Teraz jest ładny pomruk a straty na mocy nie zauważyłem.
ja tam kata nie mam i powiem Ci że za cicho jest z tym moim tłumikiem, ja jeszcze myśle nad właśnie tak jak Ci posałem wywaleniem środkowego i dać przelotowy środkowy

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 05 lut 2010, 17:47

Mirku każdemu swoje :-) Ja chyba już za stary jestem na takie super głośne zabawy ;-)
Te mruczenie jakie mi teraz towarzyszy jest przyjemne i nie za głośne na niskich obrotach jak to było z przelotowym katem...

Awatar użytkownika
kolodzieju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 13 kwie 2008, 22:57
Lokalizacja: Warszawa | Łowicz

Post autor: kolodzieju » 07 lut 2010, 14:25

a ja mam pytanie, co to za tłumik? moze jakies nagranie dzwieku? ;)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 07 lut 2010, 15:38

szkoda że nie skorzystałeś z hamowni przed i po zabiegu <ok>
bardzo dałoby to do myślenia ;-) skoro piszesz o jakichś pozytywnych wpływach modów.
a myślałeś nad kolektorem wydechowym od 1.8 na gaźniku tj. ten pod dwururke :?: wiem że wyjścia na sonde nie ma, ale chyba dałoby rade ją umocować...

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 lut 2010, 13:41

Marcin - pisałem że to tłumik RM, nagrania jeszcze nie mam... brak czasu...

Tadek - tak wyszło.. kawałek do hamowni mam... Co do kolektora to w gaźniku jest identyczny - tak jak napisałeś różni się tylko wyjściem na sondę...

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 lut 2010, 14:14

Bardzo podoba mi się Twoja B3 :) a wydech mamy taki sam :D ja jeszcze nie byłem w garażu odkąd Ty założyłeś go u siebie, więc Ci nie pokażę jak mam swój zamocowany...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 lut 2010, 14:56

Jacek, jak tam silnik pracuje po wymianie uszczelek? Na full syntetyku śmigasz? Masz jakieś zużycie oleju?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 03 mar 2010, 19:55

Atlas - jestem zadowolony i to bardzo z wydechu - tak jak pisałeś ładnie mruczy i nie za głośno ;-)

grze - zrobiłem już prawie 2K km i nie ubyło ani grama. Silnik chodzi ciut ciszej i na mrozie kręci jak na rozgrzanym :-) A uszczelki jak uszczelki - firmowe, dobrze poskręcane i się mają dobrze i sucho ;-)

Awatar użytkownika
ENZO_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 18 lis 2009, 17:23
Lokalizacja: ETM/ERW/WGR
Kontakt:

Post autor: ENZO_89 » 03 mar 2010, 20:40

moglbys nagrac glos i tego wydechu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl