Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.9 SD] Modyfikacje - zwiekszanie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 04 mar 2010, 12:22

Oj to już poważne wyzwanie. W przypadku 2.3 to już chyba bys mysiał wymienić wszystko z przodu. Chłodnica, nie wiem jak sanie pod silnikiem ale jesli myślisz nad czymś takim to również przeguby i hamulce. Moim zdaniem taka zabawa to już nie ma sensu. Myślałem że chcesz uzyskać ok 20KM. Niestety nie jestem w stanie ci dalej pomóc.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 04 mar 2010, 12:41

wiesz 20 km to tez mi styknie silnika mi szkoda bo jest w bardzo dobrym stanie a wiadomo jak te chodzą co się je kupuje, więc jak można uzyskać te ok 20km?

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 04 mar 2010, 12:48

Poczytaj to co wcześniej jest napisane. ok 10KM uzyskasz jeśli zmienisz sam wałek na osty i lekko splanujesz głowice. Do tego zaopatrzysz sie w dobry filtr powietrza.
Jeżeli ok 20KM to możesz kupić typowo sportowy wałek ale wdedy już silnik nie bedzie elastycznie pracował, najgożej będzie się zachowywał na wolnych obrotach.
Pozostaje w takim razie turbo lub kompresor( krórego ja byłbym zwolennikiem).
Wybór należy do Ciebie.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 04 mar 2010, 13:11

będę pomału robił, na początek wywalam pustą puszke po kacie i tłumik środkowy oraz wkładke filtra powietrza sportową i później dalsze mody

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 04 mar 2010, 13:48

Powodzenia :)

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 04 mar 2010, 16:20

Ale odchodzi modyfikacja kolektora wydechowego,

Ale dochodzi mocowanie kompresora i kolo pasowe
układ chłodzenia turbiny
Jedynie smarowanie - co nie jest jakos super trudne - oczko pod czujnik cisnienia i mamy smarowanie.
i o ile się nie myle to nie jest też konieczny intercooler.
Do turbo tez nie musisz montowac intercoolera. I w druga strone - do kompresora wypadalo buy zalozyc IC tak samo jak do turbo.
Jeżeli silnik ma naprawde zdrowy to to o poleciłbym jednak kompresor.
A ja bym dalej upieral sie w strone swapu. Taniej i mnie awaryjnie.
Myślałem że chcesz uzyskać ok 20KM.
A ja myslalem ze chodzi o przyrost rzedu 60-70 koni. Dla 20 koni montowac turbo lub kompresor :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 mar 2010, 22:14

A ile można osiagnąć KM i NM na samy wydechu bez kolektora sporotwego ?

Wiem ze wersje bez katalizatora w 1,8 miały 150NM zamiast 142 (w przypadku JN),

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 05 mar 2010, 08:46

guziq tyle mocy? Przeciesz to ponad 50% musiałbyś wzmacniać cały dół silnika do tego. Nie wiem czy to opłacalne. Ja myślałem o sofcie co by było bezpieczne. Temat rzeka i można by sie spierać niech GerB3 sam zdecyduje :mrgreen:

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 05 mar 2010, 09:05

mi tam aż tyle mocy nie potrzeba

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 06 mar 2010, 08:19

guziq tyle mocy? Przeciesz to ponad 50% musiałbyś wzmacniać cały dół silnika do tego.Nie wiem czy to opłacalne. Ja myślałem o sofcie co by było bezpieczne
A soft turbo bez odprezania ile by dalo? Własnie wspomniane ~ 60KM.
113KM x 1.5 bara (cisnie razem z atmosferycznym) = 169,5KM
mi tam aż tyle mocy nie potrzeba
To skad pomysl na doladowanie wogole?

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 06 mar 2010, 09:19

poprostu chce poprawić dynamike i przyśpieszenie

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 06 mar 2010, 11:24

To ktos dobrze radzil - podlubac troche wolnossaka.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 07 mar 2010, 22:08

aha a przy zmianie silnika z sd na 7a (2.3 170km) trzeba zmieniać skrzynie biegów?

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 09 mar 2010, 18:56

kolego jak masz silnik w dobrym stanie to jeździj i ciesz się Audi, nie kombinuj bo z tego nic zadowalającego nie uzyskasz, a możesz pogorszyć. Samo przejście z wtrysku mechanicznego na elektroniczny sporo kosztuje i pieniędzy i nerwów, potem jeszcze modyfikacje... odłóż tą kasę i za kilka lat sobie kup jakieś 2.2Tq i wtedy coś z tym rób.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 13 mar 2010, 19:56

Ja mam 2.0 16v w budzie b3 sedan i to mi się całkiem nieźle zbiera, przekładka na jakąkolwiek pięcocylindrówkę 2.3 to już obojętnie 10v czy 20v to już sporo zabawy bo łapki silnika inaczej są rozmieszczone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl