Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] wymiana tłoków oraz pierścieni. Pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 01 sty 2010, 13:35

witam

Moim zdaniem zrob remont, bedziesz wiedzial co masz!
Mi silnik brał okolo litra na 1000 ( przebieg oryginalny 180 tys)i tak jezdzilem, po pol roku zatarł sie (obrocilo panewke na korbowodzie). Po rozebraniu okazało sie ze wał nie nadaje sie do szlifu i korbowód do wyrzucenia. Kupiłem drugi silnik 2,0 3A za 250 zł z przebiegiam 280 tys ( w moim jest 2,0 AAD). Nie wlozyłem go !! Wziałem z niego wał :-D i wsadziłem do mojego, niestety korbowód sie nie nadał i musialem kupic na allegro uzywany za 100zl.
Wlożylem nowe panewki ( koszt kolo 200zl) i nowe pierscienie GETZA.

Po wlozeniu do autka silnik odpalil za pierwszym razem, ale nadal mialem wysokie zuzycie oleju wiec wymienilem uszczelniacze zaworowe. I problem z ubytkiem oleju zmalał. Po 10 tys km przestał brac olej ! Ile wleje tyle mam przy wymianie! <ok>

Takze wiem co mam w silniku i jestem zadowolony z niego, remoncik robiłem sam z bratem zajeło mi to koło tygodnia na spokojnie.

Takze polecam Ci zrobic remoncik!

Awatar użytkownika
hikok2020
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:49
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: hikok2020 » 01 sty 2010, 13:46

I tak zrobie ale dopiero wiosną bo teraz nie mam czasu a i kasa jak to kasa zawsze brak :-/
Głowice mam na glanc zrobiona teraz tylko zmienie pierścienie ale tak czy inaczej silnik musze rozebrać bo tego nie przeskoczymy.
Mam silnik z B3 2.0 3A stan naprawde ideał oryginalny przebieg nie całe 180tys widać jeszcze oryginalne szlify cylindrów, wał elegancki panewki na wale też jak nowe nie ma żadnych luzów.
Kupiłem od kolegi bo rozbił B3 a silnik mu został. To wziołem się tęgo za wymianę tego silnika ale moja radość szybko się skończyła bo blok choć wydaje się identyczny to dolna część bloku tam gdzie są mocowane łap nie pasują jest różnica między ABK a 3A tymi właśnie mocowaniami. No chyba że ktoś robił taką przekładkę i miał inne łapy które pasowały do ramy B4. A miało być tak pięknie :-(
Jak komuś się udała taka przekładka to proszę o podpowiedź. Jeśli nic z tego to mam do sprzedania silnik z B3 2.0 kod 3A
Cene podam zainteresowanym

Awatar użytkownika
bysiek1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 lis 2009, 13:52
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: bysiek1979 » 01 sty 2010, 14:48

tylko kup taki motor co ma 100tys, skąd bedziesz wiedział ile ma przebiegu. Weźmy sobie że auto jest z 1993r teraz ma 17lat i niech auto robi tylko powtarzam tylko te 20tys. rocznie to mamy przbieg 340tys. !!!!!! :shock:
No chyba że jest jakiś dziadek co jeździł autem tylko w niedziele do kościoła :lol: to można się na taki silnik skusić a w innym wypadku nie widze lepiej jak kapitalka silnika, wiesz co masz a kup na szrocie silnik z niby przebiegiem 180tys i pewnie też kicha bo nie wiem czemu ale jakaś moda panuje od kilku lat że mimo upływu wieku samochodu to nadal te samochody nie chcą przeskoczyć tego przebiegu 180 do 200tys sami pomyślcie !!!
Tak się składa że zwożę trochę gratów z Niemiec i wiem co pisze "a przede wszystkim widzę". W Niemczech nikt nie cofa przebiegu! Widać tez po spiłowanych wypustkach na głowicy do jakiego przebiegu auto było serwisowane. W99% aut są książki serwisowe i stare TUV-y. Nawet jak auto stoi na szrocie. Jeżeli TYV jest aktualny to pisze na nim czy auto jest dopuszczone do ruchu z przeznaczeniem na export (tzn. z małymi wadami) czy też jest sprawne w 100%. Ogólny wygląd motoru jak i dźwięk wiele mówi. W Polsce trzeba zlokalizować dobry szrot który ma jakąś renomę a nie okoliczny zasobnik ze złomem.

Takie jest moje zdanie.
"Każdy robi co chce, kiedy chce i jak chce"
Pozdro

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 sty 2010, 19:28

bysiek1979 pisze:Widać tez po spiłowanych wypustkach na głowicy do jakiego przebiegu auto było serwisowane.
A co oznaczaja te wypustki spilowane ? nigdy niw slyszalem tej teori.

bysiek1979 pisze:W Niemczech nikt nie cofa przebiegu!
A wiesz ko to jest Polak w niemczech albo Turek ? Ani tam wszystko potrafia :D

Oj sie mozna przejechac na autach juz cofnietych u nich, ale jezeli kupujesz od prywanej osoby to ryzyko jest minimalne.

Znajomy sie naciol 5 lat temu kupujac 20 letnie polo od starszwego malzenstwa, nawet przez chwile nie wpadlo by mu do glowy ze ktos mogl przekuć silnik w niemcowni, o fakcie dowiedzial sie na badaniu technicznym.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 sty 2010, 20:00

PI7er pisze:
bysiek1979 pisze:Widać tez po spiłowanych wypustkach na głowicy do jakiego przebiegu auto było serwisowane.
A co oznaczaja te wypustki spilowane ? nigdy niw slyszalem tej teori.
Odpowiedź na twoje pytanie:
Labiel pisze:
grze pisze:
Kiedyś mój kolega coś ściemniał że w ASO samochodów grupy VAG spiłowują co 100 000 km jeden z takich wystających okrągłych nadlewów z przodu głowicy ;-)
no nie... znowu te zabobony <haha> było już wiele razy na forum o tym, że to jest jakiś głupi przesąd.
Dokładnie. To ma wiązek z taśmą montażową silników, a nie serwisem.
flgmnft pisze:Te wypustki informuja o tym jaki to jest odlew, czy to glowica do 1.6, 1.8 czy do 2.0. Takie metody sie stosuje aby podczas procesu latwo odroznic odlew, gdyz w wiekszosci wypadkow glowice roznych silnikow roznia sie malymi szczegolami ktore nie latwo dojrzec na pierwszy rzut oka. Dlatego 1.6 bedzie mial w pewnym miejscu np 1 wypust, 1.8 bedzie miec dwa a 2.0 bedzie mial 4. Wiem to bo pracuje w odlewni aluminium, lejemy odlewy cisnieniowe obudowy skrzyn biegow, bloki silnikowe. Jak i glowice do silnikow. I wlasnie tutaj stosuje sie takie patenty, sa jednymi z wazniejszycz rzeczy na odlewie.
Cytaty stąd: https://audi80.pl/b4-93-20-abk-spraw ... htm#382478

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 sty 2010, 20:16

@aldi

Podziekowal <ok>

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 01 sty 2010, 21:32

kiloff pisze:itrs : ostatnio stanąłem przed wyborem : nowy silnik czy remont, wybrałem remont - w kasie większej co prawda ale wiem co mam, a co mam kupując używany silnik ? i to do tego taki co ma 16-17 lat ? w jaki sposób on będzie lepszy od tego mojego starego ? tym bardziej jak stał nie odpalany przez rok czy dwa ?

dlatego ja wole zrobić remont i mieć pewność co mam ..

co do wymiany pierścieni - ja wymieniłem pomimo tego że mój silnik ma 120tyś km przebiegu - w porównaniu do nowych jest już zauważalna wyraźna różnica ..

za dużo bajzlu przy remoncie, a jak pisałem dobry handlarz daje możliwość zwrotu. Ja kupilem drugi silnik i mam w "d". Co to za remont, kiedy przekłada się tylko pierścienie? Nie powinno paść słowo remont, tyklo wymiana pierścieni.

Awatar użytkownika
hikok2020
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:49
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: hikok2020 » 01 sty 2010, 23:13

za dużo bajzlu przy remoncie, a jak pisałem dobry handlarz daje możliwość zwrotu. Ja kupilem drugi silnik i mam w "d". Co to za remont, kiedy przekłada się tylko pierścienie? Nie powinno paść słowo remont, tyklo wymiana pierścieni.[/quote]

Cytat wzięty od 'ltrs' &#8593;
Czyli wymiana pierścieni u ciebie to nie remont silnika?????
Aha czyli jak ktoś robi remont domu to nie robi np samej wymiany okien co uznaje sie za remont tylko burzy od razu pół domu...heh no cóż
Ej...ludzie mam uznanie do kilku klubowiczów którzy włączyli się w ten temat o moim aucie i jego remoncie silnika.
Uznanie dla ludzi którzy naprawde wiedzą duuuużżoooooo o aucie itp sprawy m.in. mrozoo, kokolino 1, KamilB4 !!!, kiloff, quattromtm, aldi,
Podoba mi się jak nie którzy piszą tak: ... no tak słyszałem że..., ...no tak mi powiedzieli...,
i tak można bez końca. Ludzie sami sobie odpowiedzcie czy robiliście na własnym aucie remont czy inni wam powiedzieli że nic z tego nie bedzie, nie zrobisz to sie nie przekonasz, jak bedzie źle to miej do siebie pretensje a nie do innych bi ci powiedzieli :evil:
Kup lepiej silnik używany 17-letni taki co ma przebieg 30-40tys. Aha tylko do tych przebiegów dodajcie sobie zero na końcu. WIEK, WIEK i jeszcze raz WIEK. Auto kupuje sie poto żeby jeździć a nie czymać jak relikwie w domu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 sty 2010, 08:34

Myślę, że czas zakończyć to bicie piany. Kolega i tak zrobi jak zechce. Prosiłbym tylko o rzetelną relację po zakończeniu remonciku, czy się wszystko udało, czy też nie do końca. Interesują mnie zwłaszcza efekty dźwiękowe podczas pracy wyremontowanego silnika. Prosiłbym również o podanie nazwy producenta tłoków, pierścieni oraz grup selekcyjnych użytych elementów. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hikok2020
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:49
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: hikok2020 » 02 sty 2010, 10:55

czarekj pisze:Myślę, że czas zakończyć to bicie piany. Kolega i tak zrobi jak zechce. Prosiłbym tylko o rzetelną relację po zakończeniu remonciku, czy się wszystko udało, czy też nie do końca. Interesują mnie zwłaszcza efekty dźwiękowe podczas pracy wyremontowanego silnika. Prosiłbym również o podanie nazwy producenta tłoków, pierścieni oraz grup selekcyjnych użytych elementów. Pozdrawiam.
Oki jak tylko będzie zrobione to o efekcie dam znać po zrobieniu. A czy będzie dobry czy nie to już się okaże niemniej jednak mam nadzieje że same pierścienie pomogą, oczywiście niej jak nowy ale zawsze to mniej poboru oleju. A nawiasem mówiąc robiłem wymianę pierścieni u kuzyna w seacie ibiza rok 89 1,5 ben 90KM jakieś 5 lat temu kontakt nam sie zerwał bo wyjechał za granicę ale postaram się z rodziną zkątaktować czy ten zabieg pomógł. Wiem tyle że jak go odpaliliśmy na początku był słabszy jak przed remontem. Dam znać co i jak

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 09 mar 2010, 09:02

a mam takie pytanko jakia szczelina powinna byc na pierscieniu w cylindrze, bo u mnie były 0.5mm ????????????

Proszę nie stosować w postach wielu takich samych znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie, gdyż jest to niezgodne z regulaminem!

Proszę używać polskich znaków.

Zapoznaj się z regulaminem.


<regulamin>
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 22:02 przez _DJ_3, łącznie zmieniany 1 raz.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 09 mar 2010, 12:51

szczelina powina wynosić 0,2-0.3mm , 0,5 to nie jest dużo ja przy jednym ze swoich silników miałem 4mm alw miał przebieg ok 800 000km . Przy wymianie pierścieni w silnie wypracowanym silniku warto dobrać pierścienie grubsze na wymiar i przetoczyć kanałki w tłokach to nam daje 100% gwarancji że pierścien nie pęknie powymianie . Moge polecić pierścienie z PRIMY z łodzi ja zawsze takie zakładam pod wymiar bo orginalne bywaja zbyt luźnie w kanałkach

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 09 mar 2010, 21:44

4mm?! i silnik chodzil tak zeby az tyle sie starły???!!! te 0.2mm ze wiecej to oki czyli nie powinno to byc przyczyna brania oleju to do wymiany uszcelniacze beda... bez zdejmowania glowicy i mniejszy wydatek...

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 10 mar 2010, 10:52

hikok2020 zrobiłeś coś z autem?

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 10 mar 2010, 17:40

Witam.
Przyłączam się do tematu. Mam ABK '92 272000 km (przynajmniej tyle jest na liczniku :mrgreen: ) i u mnie oleju bierze 1 litr na jakieś 800-1000 km. Również stoję przed wyborem: drugi silnik lub remont mojego motoru :-|
Czytając wypowiedzi w tym temacie oraz biorąc pod uwagę to co mówią moi znajomi (także znajomi mechanicy) stwierdzam, że najpierw rozbiorę mój motorek i ''pokażę'' dół silnika oraz głowicę mechaniorom a dopiero później ewentualnie policzę czy bardziej będzie opłacać się remont czy wymiana na inny.
Ja zaczynam na początku kwietnia :mrgreen: także forumowicze :arrow: nie gdybać tylko działać i chwalić się rezultatami ;-)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl