[B4 2.0 ABK] wymiana tłoków oraz pierścieni. Pomocy
- quattromtm
- Forum Audi 80
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
- Lokalizacja: Sędziszów
witam
Moim zdaniem zrob remont, bedziesz wiedzial co masz!
Mi silnik brał okolo litra na 1000 ( przebieg oryginalny 180 tys)i tak jezdzilem, po pol roku zatarł sie (obrocilo panewke na korbowodzie). Po rozebraniu okazało sie ze wał nie nadaje sie do szlifu i korbowód do wyrzucenia. Kupiłem drugi silnik 2,0 3A za 250 zł z przebiegiam 280 tys ( w moim jest 2,0 AAD). Nie wlozyłem go !! Wziałem z niego wał i wsadziłem do mojego, niestety korbowód sie nie nadał i musialem kupic na allegro uzywany za 100zl.
Wlożylem nowe panewki ( koszt kolo 200zl) i nowe pierscienie GETZA.
Po wlozeniu do autka silnik odpalil za pierwszym razem, ale nadal mialem wysokie zuzycie oleju wiec wymienilem uszczelniacze zaworowe. I problem z ubytkiem oleju zmalał. Po 10 tys km przestał brac olej ! Ile wleje tyle mam przy wymianie! <ok>
Takze wiem co mam w silniku i jestem zadowolony z niego, remoncik robiłem sam z bratem zajeło mi to koło tygodnia na spokojnie.
Takze polecam Ci zrobic remoncik!
Moim zdaniem zrob remont, bedziesz wiedzial co masz!
Mi silnik brał okolo litra na 1000 ( przebieg oryginalny 180 tys)i tak jezdzilem, po pol roku zatarł sie (obrocilo panewke na korbowodzie). Po rozebraniu okazało sie ze wał nie nadaje sie do szlifu i korbowód do wyrzucenia. Kupiłem drugi silnik 2,0 3A za 250 zł z przebiegiam 280 tys ( w moim jest 2,0 AAD). Nie wlozyłem go !! Wziałem z niego wał i wsadziłem do mojego, niestety korbowód sie nie nadał i musialem kupic na allegro uzywany za 100zl.
Wlożylem nowe panewki ( koszt kolo 200zl) i nowe pierscienie GETZA.
Po wlozeniu do autka silnik odpalil za pierwszym razem, ale nadal mialem wysokie zuzycie oleju wiec wymienilem uszczelniacze zaworowe. I problem z ubytkiem oleju zmalał. Po 10 tys km przestał brac olej ! Ile wleje tyle mam przy wymianie! <ok>
Takze wiem co mam w silniku i jestem zadowolony z niego, remoncik robiłem sam z bratem zajeło mi to koło tygodnia na spokojnie.
Takze polecam Ci zrobic remoncik!
I tak zrobie ale dopiero wiosną bo teraz nie mam czasu a i kasa jak to kasa zawsze brak
Głowice mam na glanc zrobiona teraz tylko zmienie pierścienie ale tak czy inaczej silnik musze rozebrać bo tego nie przeskoczymy.
Mam silnik z B3 2.0 3A stan naprawde ideał oryginalny przebieg nie całe 180tys widać jeszcze oryginalne szlify cylindrów, wał elegancki panewki na wale też jak nowe nie ma żadnych luzów.
Kupiłem od kolegi bo rozbił B3 a silnik mu został. To wziołem się tęgo za wymianę tego silnika ale moja radość szybko się skończyła bo blok choć wydaje się identyczny to dolna część bloku tam gdzie są mocowane łap nie pasują jest różnica między ABK a 3A tymi właśnie mocowaniami. No chyba że ktoś robił taką przekładkę i miał inne łapy które pasowały do ramy B4. A miało być tak pięknie
Jak komuś się udała taka przekładka to proszę o podpowiedź. Jeśli nic z tego to mam do sprzedania silnik z B3 2.0 kod 3A
Cene podam zainteresowanym
Głowice mam na glanc zrobiona teraz tylko zmienie pierścienie ale tak czy inaczej silnik musze rozebrać bo tego nie przeskoczymy.
Mam silnik z B3 2.0 3A stan naprawde ideał oryginalny przebieg nie całe 180tys widać jeszcze oryginalne szlify cylindrów, wał elegancki panewki na wale też jak nowe nie ma żadnych luzów.
Kupiłem od kolegi bo rozbił B3 a silnik mu został. To wziołem się tęgo za wymianę tego silnika ale moja radość szybko się skończyła bo blok choć wydaje się identyczny to dolna część bloku tam gdzie są mocowane łap nie pasują jest różnica między ABK a 3A tymi właśnie mocowaniami. No chyba że ktoś robił taką przekładkę i miał inne łapy które pasowały do ramy B4. A miało być tak pięknie
Jak komuś się udała taka przekładka to proszę o podpowiedź. Jeśli nic z tego to mam do sprzedania silnik z B3 2.0 kod 3A
Cene podam zainteresowanym
- bysiek1979
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 lis 2009, 13:52
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Tak się składa że zwożę trochę gratów z Niemiec i wiem co pisze "a przede wszystkim widzę". W Niemczech nikt nie cofa przebiegu! Widać tez po spiłowanych wypustkach na głowicy do jakiego przebiegu auto było serwisowane. W99% aut są książki serwisowe i stare TUV-y. Nawet jak auto stoi na szrocie. Jeżeli TYV jest aktualny to pisze na nim czy auto jest dopuszczone do ruchu z przeznaczeniem na export (tzn. z małymi wadami) czy też jest sprawne w 100%. Ogólny wygląd motoru jak i dźwięk wiele mówi. W Polsce trzeba zlokalizować dobry szrot który ma jakąś renomę a nie okoliczny zasobnik ze złomem.tylko kup taki motor co ma 100tys, skąd bedziesz wiedział ile ma przebiegu. Weźmy sobie że auto jest z 1993r teraz ma 17lat i niech auto robi tylko powtarzam tylko te 20tys. rocznie to mamy przbieg 340tys. !!!!!! :shock:
No chyba że jest jakiś dziadek co jeździł autem tylko w niedziele do kościoła :lol: to można się na taki silnik skusić a w innym wypadku nie widze lepiej jak kapitalka silnika, wiesz co masz a kup na szrocie silnik z niby przebiegiem 180tys i pewnie też kicha bo nie wiem czemu ale jakaś moda panuje od kilku lat że mimo upływu wieku samochodu to nadal te samochody nie chcą przeskoczyć tego przebiegu 180 do 200tys sami pomyślcie !!!
Takie jest moje zdanie.
"Każdy robi co chce, kiedy chce i jak chce"
Pozdro
A co oznaczaja te wypustki spilowane ? nigdy niw slyszalem tej teori.bysiek1979 pisze:Widać tez po spiłowanych wypustkach na głowicy do jakiego przebiegu auto było serwisowane.
A wiesz ko to jest Polak w niemczech albo Turek ? Ani tam wszystko potrafiabysiek1979 pisze:W Niemczech nikt nie cofa przebiegu!
Oj sie mozna przejechac na autach juz cofnietych u nich, ale jezeli kupujesz od prywanej osoby to ryzyko jest minimalne.
Znajomy sie naciol 5 lat temu kupujac 20 letnie polo od starszwego malzenstwa, nawet przez chwile nie wpadlo by mu do glowy ze ktos mogl przekuć silnik w niemcowni, o fakcie dowiedzial sie na badaniu technicznym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odpowiedź na twoje pytanie:PI7er pisze:A co oznaczaja te wypustki spilowane ? nigdy niw slyszalem tej teori.bysiek1979 pisze:Widać tez po spiłowanych wypustkach na głowicy do jakiego przebiegu auto było serwisowane.
Labiel pisze:Dokładnie. To ma wiązek z taśmą montażową silników, a nie serwisem.grze pisze:no nie... znowu te zabobony <haha> było już wiele razy na forum o tym, że to jest jakiś głupi przesąd.Kiedyś mój kolega coś ściemniał że w ASO samochodów grupy VAG spiłowują co 100 000 km jeden z takich wystających okrągłych nadlewów z przodu głowicy
Cytaty stąd: https://audi80.pl/b4-93-20-abk-spraw ... htm#382478flgmnft pisze:Te wypustki informuja o tym jaki to jest odlew, czy to glowica do 1.6, 1.8 czy do 2.0. Takie metody sie stosuje aby podczas procesu latwo odroznic odlew, gdyz w wiekszosci wypadkow glowice roznych silnikow roznia sie malymi szczegolami ktore nie latwo dojrzec na pierwszy rzut oka. Dlatego 1.6 bedzie mial w pewnym miejscu np 1 wypust, 1.8 bedzie miec dwa a 2.0 bedzie mial 4. Wiem to bo pracuje w odlewni aluminium, lejemy odlewy cisnieniowe obudowy skrzyn biegow, bloki silnikowe. Jak i glowice do silnikow. I wlasnie tutaj stosuje sie takie patenty, sa jednymi z wazniejszycz rzeczy na odlewie.
kiloff pisze:itrs : ostatnio stanąłem przed wyborem : nowy silnik czy remont, wybrałem remont - w kasie większej co prawda ale wiem co mam, a co mam kupując używany silnik ? i to do tego taki co ma 16-17 lat ? w jaki sposób on będzie lepszy od tego mojego starego ? tym bardziej jak stał nie odpalany przez rok czy dwa ?
dlatego ja wole zrobić remont i mieć pewność co mam ..
co do wymiany pierścieni - ja wymieniłem pomimo tego że mój silnik ma 120tyś km przebiegu - w porównaniu do nowych jest już zauważalna wyraźna różnica ..
za dużo bajzlu przy remoncie, a jak pisałem dobry handlarz daje możliwość zwrotu. Ja kupilem drugi silnik i mam w "d". Co to za remont, kiedy przekłada się tylko pierścienie? Nie powinno paść słowo remont, tyklo wymiana pierścieni.
za dużo bajzlu przy remoncie, a jak pisałem dobry handlarz daje możliwość zwrotu. Ja kupilem drugi silnik i mam w "d". Co to za remont, kiedy przekłada się tylko pierścienie? Nie powinno paść słowo remont, tyklo wymiana pierścieni.[/quote]
Cytat wzięty od 'ltrs' ↑
Czyli wymiana pierścieni u ciebie to nie remont silnika?????
Aha czyli jak ktoś robi remont domu to nie robi np samej wymiany okien co uznaje sie za remont tylko burzy od razu pół domu...heh no cóż
Ej...ludzie mam uznanie do kilku klubowiczów którzy włączyli się w ten temat o moim aucie i jego remoncie silnika.
Uznanie dla ludzi którzy naprawde wiedzą duuuużżoooooo o aucie itp sprawy m.in. mrozoo, kokolino 1, KamilB4 !!!, kiloff, quattromtm, aldi,
Podoba mi się jak nie którzy piszą tak: ... no tak słyszałem że..., ...no tak mi powiedzieli...,
i tak można bez końca. Ludzie sami sobie odpowiedzcie czy robiliście na własnym aucie remont czy inni wam powiedzieli że nic z tego nie bedzie, nie zrobisz to sie nie przekonasz, jak bedzie źle to miej do siebie pretensje a nie do innych bi ci powiedzieli :evil:
Kup lepiej silnik używany 17-letni taki co ma przebieg 30-40tys. Aha tylko do tych przebiegów dodajcie sobie zero na końcu. WIEK, WIEK i jeszcze raz WIEK. Auto kupuje sie poto żeby jeździć a nie czymać jak relikwie w domu.
Cytat wzięty od 'ltrs' ↑
Czyli wymiana pierścieni u ciebie to nie remont silnika?????
Aha czyli jak ktoś robi remont domu to nie robi np samej wymiany okien co uznaje sie za remont tylko burzy od razu pół domu...heh no cóż
Ej...ludzie mam uznanie do kilku klubowiczów którzy włączyli się w ten temat o moim aucie i jego remoncie silnika.
Uznanie dla ludzi którzy naprawde wiedzą duuuużżoooooo o aucie itp sprawy m.in. mrozoo, kokolino 1, KamilB4 !!!, kiloff, quattromtm, aldi,
Podoba mi się jak nie którzy piszą tak: ... no tak słyszałem że..., ...no tak mi powiedzieli...,
i tak można bez końca. Ludzie sami sobie odpowiedzcie czy robiliście na własnym aucie remont czy inni wam powiedzieli że nic z tego nie bedzie, nie zrobisz to sie nie przekonasz, jak bedzie źle to miej do siebie pretensje a nie do innych bi ci powiedzieli :evil:
Kup lepiej silnik używany 17-letni taki co ma przebieg 30-40tys. Aha tylko do tych przebiegów dodajcie sobie zero na końcu. WIEK, WIEK i jeszcze raz WIEK. Auto kupuje sie poto żeby jeździć a nie czymać jak relikwie w domu.
Myślę, że czas zakończyć to bicie piany. Kolega i tak zrobi jak zechce. Prosiłbym tylko o rzetelną relację po zakończeniu remonciku, czy się wszystko udało, czy też nie do końca. Interesują mnie zwłaszcza efekty dźwiękowe podczas pracy wyremontowanego silnika. Prosiłbym również o podanie nazwy producenta tłoków, pierścieni oraz grup selekcyjnych użytych elementów. Pozdrawiam.
Oki jak tylko będzie zrobione to o efekcie dam znać po zrobieniu. A czy będzie dobry czy nie to już się okaże niemniej jednak mam nadzieje że same pierścienie pomogą, oczywiście niej jak nowy ale zawsze to mniej poboru oleju. A nawiasem mówiąc robiłem wymianę pierścieni u kuzyna w seacie ibiza rok 89 1,5 ben 90KM jakieś 5 lat temu kontakt nam sie zerwał bo wyjechał za granicę ale postaram się z rodziną zkątaktować czy ten zabieg pomógł. Wiem tyle że jak go odpaliliśmy na początku był słabszy jak przed remontem. Dam znać co i jakczarekj pisze:Myślę, że czas zakończyć to bicie piany. Kolega i tak zrobi jak zechce. Prosiłbym tylko o rzetelną relację po zakończeniu remonciku, czy się wszystko udało, czy też nie do końca. Interesują mnie zwłaszcza efekty dźwiękowe podczas pracy wyremontowanego silnika. Prosiłbym również o podanie nazwy producenta tłoków, pierścieni oraz grup selekcyjnych użytych elementów. Pozdrawiam.
a mam takie pytanko jakia szczelina powinna byc na pierscieniu w cylindrze, bo u mnie były 0.5mm ????????????
Proszę nie stosować w postach wielu takich samych znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie, gdyż jest to niezgodne z regulaminem!
Proszę używać polskich znaków.
Zapoznaj się z regulaminem.
<regulamin>
Proszę nie stosować w postach wielu takich samych znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie, gdyż jest to niezgodne z regulaminem!
Proszę używać polskich znaków.
Zapoznaj się z regulaminem.
<regulamin>
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 22:02 przez _DJ_3, łącznie zmieniany 1 raz.
szczelina powina wynosić 0,2-0.3mm , 0,5 to nie jest dużo ja przy jednym ze swoich silników miałem 4mm alw miał przebieg ok 800 000km . Przy wymianie pierścieni w silnie wypracowanym silniku warto dobrać pierścienie grubsze na wymiar i przetoczyć kanałki w tłokach to nam daje 100% gwarancji że pierścien nie pęknie powymianie . Moge polecić pierścienie z PRIMY z łodzi ja zawsze takie zakładam pod wymiar bo orginalne bywaja zbyt luźnie w kanałkach
Witam.
Przyłączam się do tematu. Mam ABK '92 272000 km (przynajmniej tyle jest na liczniku :mrgreen: ) i u mnie oleju bierze 1 litr na jakieś 800-1000 km. Również stoję przed wyborem: drugi silnik lub remont mojego motoru :-|
Czytając wypowiedzi w tym temacie oraz biorąc pod uwagę to co mówią moi znajomi (także znajomi mechanicy) stwierdzam, że najpierw rozbiorę mój motorek i ''pokażę'' dół silnika oraz głowicę mechaniorom a dopiero później ewentualnie policzę czy bardziej będzie opłacać się remont czy wymiana na inny.
Ja zaczynam na początku kwietnia :mrgreen: także forumowicze nie gdybać tylko działać i chwalić się rezultatami
Pozdrawiam
Przyłączam się do tematu. Mam ABK '92 272000 km (przynajmniej tyle jest na liczniku :mrgreen: ) i u mnie oleju bierze 1 litr na jakieś 800-1000 km. Również stoję przed wyborem: drugi silnik lub remont mojego motoru :-|
Czytając wypowiedzi w tym temacie oraz biorąc pod uwagę to co mówią moi znajomi (także znajomi mechanicy) stwierdzam, że najpierw rozbiorę mój motorek i ''pokażę'' dół silnika oraz głowicę mechaniorom a dopiero później ewentualnie policzę czy bardziej będzie opłacać się remont czy wymiana na inny.
Ja zaczynam na początku kwietnia :mrgreen: także forumowicze nie gdybać tylko działać i chwalić się rezultatami
Pozdrawiam