Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 14:01

Witam 9 miesięcy temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ z jednej strony puszczała olej na zewnątrz. Stara uszczelka była oryginalna, nową złożyłem na smar grafitowy, ale nie dociągnąłem po 10 tys km bo jeszcze tylu nie zrobiłem. I o to efekt:
Obrazek



Moje pytanie, czy jest sens próbować teraz to dociągać czy odrazu wymieniać uszczelkę i jaką metodą bo ta na smar mnie zawiodła :roll: A i głowica nie była planowana, nie było wżerów.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 10 mar 2010, 14:08

Taki na nalot nie oznacza tego że uszczelka poszła. Ile robisz km dziennie??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 mar 2010, 14:17

Było o tym już sporo razy. Nie musi to oznaczać zaraz uszczelki tak jak pisze kolega wyżej. Jeśli mało jeździsz, w dodatku na krótkich trasach gdzie nie dogrzewasz silnika to przy obecnej pogodzie będziesz miał taki efekt.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 14:18

Mam to samo w swojej Niuni, ale troszkę mniej, km robie mało i właśnie z racji małych przebiegów plus LPG mogą być takie efekty. Dodatkowo na miarce tam gdzie jest stan oleju zauważyłem że w oleju są białe drobinki "masła"

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 14:18

Hm mało ja co 2 tygodnie jadę na uczelnie około 200km co 2 tygodnie a w tygodniu tyle co w koło domu. Tylko jeśli to nie uszczelka to jak wyjaśnić ubywanie oleju? wcześniej wyciekał lekko z pod kapy zaworów ale już ją wymieniłem i było ok. Dodam że 2 tygodnie temu zrobiłem trasę Bydgoszcz - zakopane.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 mar 2010, 14:22

Zrobiłeś uszczelkę pod głowica i teraz przepuszcza ci na pierścieniach bo kompresja się zwiększyła normalne po tego typu naprawach. A co do korka jaka masz temperaturę pracy silnika po dłużej jeździe ?

MaXuS pisze:nową złożyłem na smar grafitowy
uszczelki nie zakłada się na smarze wręcz przeciwnie powinno być wszytsko odtłuszczone <ok>
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 14:24 przez Fantomas_29, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 14:22

A i jeszcze jedno nie wymieniałem uszczelniaczy przy wymianie uszczelki. Dodam że ubytek oleju jest taki, że zrobiłem ponad 1000 km w trasie + 200 po powrocie i okazuje się że jest poniżej stanu minimalnego. Możliwe że tyle przepala ? A przed wyjazdem dolałem i miałem stan OK.

[ Dodano: 2010-03-10, 14:24 ]
Hmm temperatura normalna na środku czyli 90 chyba tam jest jak wychyla się trochę w prawo to wiatrak rusza i wraca i jest ok. Przed wyjazdem dziwnie się stało bo nie mogłem dogrzać auta ale po dolaniu płynu i odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 mar 2010, 14:26

To tez masz przyczynę trzeba było zrobić te uszczelniacze teraz jeszcze raz będziesz wszystko rozbierał. Może być że jak ubywa płyn to leci do oleju przez uszczelkę która posmarowałeś smarem. Po zostaje rozbiórka motoru.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 14:29 przez Fantomas_29, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 14:29

Tak to jest jak auto jest niezbędne a terminy z planowaniem głowicy i wymianą uszczelniaczy były ogromne.

Hm czyli co dolać oleju i pojeździć zobaczyć czy wina leży po tym że przepala olej ? Tylko chyba jak by brał w ten sposób olej to z tłumika by jakiegoś innego odcienia dym leciał ?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 mar 2010, 14:30

Głowicy nie planowałeś ?? :-/

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 14:31

A uszczelniacze da rade wymienić bez "ingerowania" w głowicę :roll: tzn zdejmowania jej?

[ Dodano: 2010-03-10, 14:32 ]
Co do planowania każdy mechanik mówi inaczej Diesel trzeba benzyny jeśli jest w dobrym stanie nie powinno się itp itd. więc nie wiem jak to jest

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 mar 2010, 14:34

Podobno się da ale pomyśl nie planowałeś głowicy to raz , dałes uszczelkę na smarze to dwa , prawdopodobnie leci woda do oleju i robi się masło to trzy więc się zastanów czy jest sens wymieniać uszczelniacze :?:



Za każdym razem planuję się głowicę nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 mar 2010, 14:43

Nie planowałeś, uszczelniaczy nie zrobiłeś, jakimś smarem smarowałeś - trudno, wymienisz jeszcze raz. Tylko tym razem zrób to dobrze. Na tych sprawach sie nie oszczędza, ani kasy ani czasu.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 14:46

"Smar grafitowy" nie chciałem się z Teściem kłócić on z wykształcenia mechanik samochodowy, skoro mówi że wymienia się na smar to na smar :roll: To co zamawiać nową uszczelkę i umawiać termin na planowanie? hehe chyba wyjścia innego nie mam

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 10 mar 2010, 14:54

Zrób sobie to porządnie kup uszczelkę , uszczelniacze , rozbierz zawory , dotrzyj je , głowice daj do planowania nic nie smaruj , tylko na czysto odtłuść i poskładaj.


P.S planowanie kosztuje ledwo 50 - 70 zł więc nie majątek. I jak tam wspomniałeś wcześniej nie dociąga się już głowicy po 10 tyś. Dokręca się i spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl