[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?
[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?
Witam 9 miesięcy temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ z jednej strony puszczała olej na zewnątrz. Stara uszczelka była oryginalna, nową złożyłem na smar grafitowy, ale nie dociągnąłem po 10 tys km bo jeszcze tylu nie zrobiłem. I o to efekt:
Moje pytanie, czy jest sens próbować teraz to dociągać czy odrazu wymieniać uszczelkę i jaką metodą bo ta na smar mnie zawiodła :roll: A i głowica nie była planowana, nie było wżerów.
Moje pytanie, czy jest sens próbować teraz to dociągać czy odrazu wymieniać uszczelkę i jaką metodą bo ta na smar mnie zawiodła :roll: A i głowica nie była planowana, nie było wżerów.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hm mało ja co 2 tygodnie jadę na uczelnie około 200km co 2 tygodnie a w tygodniu tyle co w koło domu. Tylko jeśli to nie uszczelka to jak wyjaśnić ubywanie oleju? wcześniej wyciekał lekko z pod kapy zaworów ale już ją wymieniłem i było ok. Dodam że 2 tygodnie temu zrobiłem trasę Bydgoszcz - zakopane.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Zrobiłeś uszczelkę pod głowica i teraz przepuszcza ci na pierścieniach bo kompresja się zwiększyła normalne po tego typu naprawach. A co do korka jaka masz temperaturę pracy silnika po dłużej jeździe ?
uszczelki nie zakłada się na smarze wręcz przeciwnie powinno być wszytsko odtłuszczone <ok>MaXuS pisze:nową złożyłem na smar grafitowy
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 14:24 przez Fantomas_29, łącznie zmieniany 1 raz.
A i jeszcze jedno nie wymieniałem uszczelniaczy przy wymianie uszczelki. Dodam że ubytek oleju jest taki, że zrobiłem ponad 1000 km w trasie + 200 po powrocie i okazuje się że jest poniżej stanu minimalnego. Możliwe że tyle przepala ? A przed wyjazdem dolałem i miałem stan OK.
[ Dodano: 2010-03-10, 14:24 ]
Hmm temperatura normalna na środku czyli 90 chyba tam jest jak wychyla się trochę w prawo to wiatrak rusza i wraca i jest ok. Przed wyjazdem dziwnie się stało bo nie mogłem dogrzać auta ale po dolaniu płynu i odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy.
[ Dodano: 2010-03-10, 14:24 ]
Hmm temperatura normalna na środku czyli 90 chyba tam jest jak wychyla się trochę w prawo to wiatrak rusza i wraca i jest ok. Przed wyjazdem dziwnie się stało bo nie mogłem dogrzać auta ale po dolaniu płynu i odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
To tez masz przyczynę trzeba było zrobić te uszczelniacze teraz jeszcze raz będziesz wszystko rozbierał. Może być że jak ubywa płyn to leci do oleju przez uszczelkę która posmarowałeś smarem. Po zostaje rozbiórka motoru.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 14:29 przez Fantomas_29, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Zrób sobie to porządnie kup uszczelkę , uszczelniacze , rozbierz zawory , dotrzyj je , głowice daj do planowania nic nie smaruj , tylko na czysto odtłuść i poskładaj.
P.S planowanie kosztuje ledwo 50 - 70 zł więc nie majątek. I jak tam wspomniałeś wcześniej nie dociąga się już głowicy po 10 tyś. Dokręca się i spokój.
P.S planowanie kosztuje ledwo 50 - 70 zł więc nie majątek. I jak tam wspomniałeś wcześniej nie dociąga się już głowicy po 10 tyś. Dokręca się i spokój.