[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju
Witam. Ostatnimi czasy borykam się z problemem niskiego ciśnienia oleju. Chcąc wyeliminować najpierw co najłatwiej zobaczyć, wyciągnąłem pompę olejową i okazało się że jest okej, później przyszedł czas na wał i panewki. Rozkręciłem panewkę przy drugiej stopce wału licząc od strony skrzyni. Chciałem odkręcić tę pierwszą od skrzyni, ale żadnym kluczem tam się nie podejdzie i byłbym wdzięczny gdyby któryś z kolegów podpowiedział mi w jaki sposób odkręca się pierwszą stopkę zaczynając os skrzyni biegów, bo tam nawet najcieńszy klucz nie pomoże. Tyle że tutaj nie o tym. Chodzi o to, ze ściągnąłem stopkę wraz z panewką i oczom ukazała się taka dziwna wyrwa w tej panewce
Nie mam pojęcia co to może być, liczyłem z ojcem że to sa jakieś niedolewy, ale żeby od razu ktoś wpakował tak przedziwną panewkę do silnika? Panewki były zmieniane na jakiś firmy STD, przed kupnem przeze mnie, teraz widze że znowu czas na wymianę. A czy przy wymianie panewek nalezy robić szlif wału?
Nie mam pojęcia co to może być, liczyłem z ojcem że to sa jakieś niedolewy, ale żeby od razu ktoś wpakował tak przedziwną panewkę do silnika? Panewki były zmieniane na jakiś firmy STD, przed kupnem przeze mnie, teraz widze że znowu czas na wymianę. A czy przy wymianie panewek nalezy robić szlif wału?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 16:43 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Szlif wału to już nie lada kombinację. Jak dasz wał do szlifowania to będzie musiał być później wyważony, do tego potrzebne będą odpowiednie nowe panewki bo przecież zmniejszy się jego średnica. Gra chyba nie warta świeczki. Lepiej dorwać gdzieś sam spód silnika albo wał gdyby się udało.misiekdzwon pisze:A czy przy wymianie panewek nalezy robić szlif wału?
Wyciągnij najpierw wał, trzeba byłoby go obejrzeć jak wyglądają jego gładzie.
A tak generalnie, jeśli panewki główne już siadają to nie świadczy to dobrze o silniku. U mnie przy przebiegu pewnie około 400-500 tyś panewki główne wyglądały idealnie, zresztą korbowodowe też były niczego sobie.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Nie wiem co było powodem zmiany panewek przez poprzedniego właściciela, ale zmienił je na chyba najtańsze zamienniki (firma STD) i może przez to taki bubel wyszedł ;/ Patrząc na wał i dotykając go paluchami nie wyczułem nic co by wskazywało na jakieś wady, ale taka weryfikacja części to raczej nic miarodajnego, zakładając że nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem. Nie wiem jak się mają panewki na korbach, czy były zmieniane czy jak, ale w razie naprawy także się je wymieni. Będę myślał nad wyciągnięciem wału i zawiezienia go do zakładu który zweryfikuje czy jest szlif konieczny czy się obejdzie bez niego, ale jak sądzę koszta w przypadku szlifu i dalszych poczynań by były podobne jak cena drugiego silnika i w sumie mając już osprzęt ze starej motorowni, mogę poszukać coś młodszego rocznikowo.
Zobaczę co się wyda rozsądniejsze i dam znać jak się sprawy mają
Pozdrawiam
Zobaczę co się wyda rozsądniejsze i dam znać jak się sprawy mają
Pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
misiekdzwon no to teraz musisz się dobrze zastanowić czy lepiej robić dużym kosztem silnik o którym wiesz wszystko i potem robić dużo kilosów beż żadnych zmartwień
albo pchać się w nieznane i ryzykować nabywając nowy stary silnik
ja bym ci radził dokładnie dowiedzieć się ile będzie kosztować taka kapitalka twojego silnika i porównać z ceną innego silnika w 'dobrym" stanie.
albo pchać się w nieznane i ryzykować nabywając nowy stary silnik
ja bym ci radził dokładnie dowiedzieć się ile będzie kosztować taka kapitalka twojego silnika i porównać z ceną innego silnika w 'dobrym" stanie.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Tak wygląda część wału gdzie była panewka z pierwszego zdjecia
Średnio widoczne zdjęcie i na pewno ocenić się nic nie da, ale jakiś rys nie ma tak ze strasznie wał nie wygląda
Ale piszę z powodu innego problemu. Chciałbym odkręcić pierwszą stopkę licząc od skrzyni biegów i natrafiłem na duży problem. Te śruby od stopki są tak blisko bloku silnika ze nie mogę nałożyć klucza w jedną z nich. Kupiłem najcieńsze nasadki jakie mieli i nie chcą wejść, dopiero klucz rurkowy wchodzi na jedną śrubę (widać na fotce)
ale nie da sie przekręcić kluczem bo zahacza o blok.
Czy jest może ktoś mi w stanie powiedzieć jakim sposobem te śruby były dokręcone? Czy są może ultra cienkie nasadki itp które wejdą w tę nie wielką szczelinę i zdołają przemieszczać się wraz ze śrubą? Proszę o jakąś nazwę, firmę...
Średnio widoczne zdjęcie i na pewno ocenić się nic nie da, ale jakiś rys nie ma tak ze strasznie wał nie wygląda
Ale piszę z powodu innego problemu. Chciałbym odkręcić pierwszą stopkę licząc od skrzyni biegów i natrafiłem na duży problem. Te śruby od stopki są tak blisko bloku silnika ze nie mogę nałożyć klucza w jedną z nich. Kupiłem najcieńsze nasadki jakie mieli i nie chcą wejść, dopiero klucz rurkowy wchodzi na jedną śrubę (widać na fotce)
ale nie da sie przekręcić kluczem bo zahacza o blok.
Czy jest może ktoś mi w stanie powiedzieć jakim sposobem te śruby były dokręcone? Czy są może ultra cienkie nasadki itp które wejdą w tę nie wielką szczelinę i zdołają przemieszczać się wraz ze śrubą? Proszę o jakąś nazwę, firmę...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Skrzynia ściągnięta, właściwie wszystko w okół pościągane, ale teraz wyszła taka sprawa że mechanik będąc u mnie powiedział iż panewki jeżeli wykazują zużycie są koloru czerwonego (lub odcień) a te panewki które mu pokazałem są okej, może po za tą z dziwnymi wżerami których pochodzenie jest zastanawiające.
Od razu powiem że pompę oleju sprawdziłem domowym sposobem i wsadziwszy smok w pojemnik z olejem, zatkałem otwór przez który pompa podaje olej i kolega kręcił wałkiem napędowym. Nie mogłem utrzymać ręki w miejscu, bo pompa dawała takie ciśnienie że wypychało moją łapę, dlatego uważałem ze pompa jest okej. Jednak dzisiaj po rozkręceniu zobaczyliśmy dużo rys na zębach i ogólnie w środku były powycierane miejsca od pracujących kół zębatych pompy, tak że czeka mnie dodatkowo wymiana pompy.
Nie chcąc kupić używki zacząłem wydzwaniać po sklepach i nie wiem jaka firma będzie odpowiednia.
Dużo osób mówiło mi o firmie HANS PRISE- od 100-150 zł
Jakieś chińskie czy tajwańskie do 100 zł
Firma Duńska JP (gościu polecił mi ją bo uważa że jest dużo lepsza niż Hans Prise, którą określił jako "szmelc") cena 100 zł
I w jednym sklepie pompa firmy SWAG ponad 400 zł
Więcej firm nie pamiętam i chyba nikt mi nic innego nie podawał. Może któryś z klubowiczów podpowie co zrobić z moim problemem.
Od razu powiem że pompę oleju sprawdziłem domowym sposobem i wsadziwszy smok w pojemnik z olejem, zatkałem otwór przez który pompa podaje olej i kolega kręcił wałkiem napędowym. Nie mogłem utrzymać ręki w miejscu, bo pompa dawała takie ciśnienie że wypychało moją łapę, dlatego uważałem ze pompa jest okej. Jednak dzisiaj po rozkręceniu zobaczyliśmy dużo rys na zębach i ogólnie w środku były powycierane miejsca od pracujących kół zębatych pompy, tak że czeka mnie dodatkowo wymiana pompy.
Nie chcąc kupić używki zacząłem wydzwaniać po sklepach i nie wiem jaka firma będzie odpowiednia.
Dużo osób mówiło mi o firmie HANS PRISE- od 100-150 zł
Jakieś chińskie czy tajwańskie do 100 zł
Firma Duńska JP (gościu polecił mi ją bo uważa że jest dużo lepsza niż Hans Prise, którą określił jako "szmelc") cena 100 zł
I w jednym sklepie pompa firmy SWAG ponad 400 zł
Więcej firm nie pamiętam i chyba nikt mi nic innego nie podawał. Może któryś z klubowiczów podpowie co zrobić z moim problemem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Inaczej TOPRAN .Badziewie straszne ,robią wszystko do wszystkiego .Naciąłem się jak jeszcze nie miałem neta i kupiłem zamiennik czujnika temp.Wywaliłem od razu bo zaczął pokazywać jakieś kosmiczne wartości ,A że najtańsze to pełno w sklepach .Już bym wolał używkę niż nówkę topran .Dobre uzywki na pewno przezyją nowe badziewia .misiekdzwon pisze:Dużo osób mówiło mi o firmie HANS PRISE- od 100-150 zł