Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju

Post autor: misiekdzwon » 09 mar 2010, 00:53

Witam. Ostatnimi czasy borykam się z problemem niskiego ciśnienia oleju. Chcąc wyeliminować najpierw co najłatwiej zobaczyć, wyciągnąłem pompę olejową i okazało się że jest okej, później przyszedł czas na wał i panewki. Rozkręciłem panewkę przy drugiej stopce wału licząc od strony skrzyni. Chciałem odkręcić tę pierwszą od skrzyni, ale żadnym kluczem tam się nie podejdzie i byłbym wdzięczny gdyby któryś z kolegów podpowiedział mi w jaki sposób odkręca się pierwszą stopkę zaczynając os skrzyni biegów, bo tam nawet najcieńszy klucz nie pomoże. Tyle że tutaj nie o tym. Chodzi o to, ze ściągnąłem stopkę wraz z panewką i oczom ukazała się taka dziwna wyrwa w tej panewce
Obrazek
Nie mam pojęcia co to może być, liczyłem z ojcem że to sa jakieś niedolewy, ale żeby od razu ktoś wpakował tak przedziwną panewkę do silnika? Panewki były zmieniane na jakiś firmy STD, przed kupnem przeze mnie, teraz widze że znowu czas na wymianę. A czy przy wymianie panewek nalezy robić szlif wału?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 16:43 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 mar 2010, 09:30

misiekdzwon pisze:A czy przy wymianie panewek nalezy robić szlif wału?
Szlif wału to już nie lada kombinację. Jak dasz wał do szlifowania to będzie musiał być później wyważony, do tego potrzebne będą odpowiednie nowe panewki bo przecież zmniejszy się jego średnica. Gra chyba nie warta świeczki. Lepiej dorwać gdzieś sam spód silnika albo wał gdyby się udało.

Wyciągnij najpierw wał, trzeba byłoby go obejrzeć jak wyglądają jego gładzie.

A tak generalnie, jeśli panewki główne już siadają to nie świadczy to dobrze o silniku. U mnie przy przebiegu pewnie około 400-500 tyś panewki główne wyglądały idealnie, zresztą korbowodowe też były niczego sobie.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 09 mar 2010, 10:01

Zrób zdjecie wału jak wyglada czy nie jest porysowany jeśli nie to zakładaj nowe panewki bez szlifu wału. Co do panewki id strony skrzyni ostatnio w volvo ten sam problem miałem, wyciołem kawałek z prawej strony i odkreciłem, to jedyne wyjscie chyba że chcesz skrzynie albo silnik wyciagać.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 mar 2010, 11:32

Nie wiem co było powodem zmiany panewek przez poprzedniego właściciela, ale zmienił je na chyba najtańsze zamienniki (firma STD) i może przez to taki bubel wyszedł ;/ Patrząc na wał i dotykając go paluchami nie wyczułem nic co by wskazywało na jakieś wady, ale taka weryfikacja części to raczej nic miarodajnego, zakładając że nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem. Nie wiem jak się mają panewki na korbach, czy były zmieniane czy jak, ale w razie naprawy także się je wymieni. Będę myślał nad wyciągnięciem wału i zawiezienia go do zakładu który zweryfikuje czy jest szlif konieczny czy się obejdzie bez niego, ale jak sądzę koszta w przypadku szlifu i dalszych poczynań by były podobne jak cena drugiego silnika i w sumie mając już osprzęt ze starej motorowni, mogę poszukać coś młodszego rocznikowo.
Zobaczę co się wyda rozsądniejsze i dam znać jak się sprawy mają
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 09 mar 2010, 13:19

STD na panewce to nie nazwa firmy tylko informacjia że panewki sa standardowego wymiaru. czyli takie jak wyszły z fabryki.
jesli panewki sa wymieniane i wał szlifowany wtedy na panewkach bywaja oznaczenia +0,2mm, +0,4mm np. w zależności jakie nadwymiary przewidział producent silnika.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 mar 2010, 22:14

Ależ wtopa ;/ Myślałem że nazwa STD to firma, bo wpisując w googlach wyskakiwało mi to, no cóż człowiek uczy się na błędach. Dodaję inne fotki, tak dla rozjaśnienia tematu:
Obrazek

Obrazek

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 10 mar 2010, 08:46

Według mnie nie ma sensu cokolwiek robić lepiej kupić używany silnik 1Z z jakiegoś angola.
Ludzie teraz ciągną auta na części możesz nawet się przejechać przed kupnem silnika.
Za 1000 zł możesz kupić silnik.
Pozdro

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 10 mar 2010, 10:26

misiekdzwon no to teraz musisz się dobrze zastanowić czy lepiej robić dużym kosztem silnik o którym wiesz wszystko i potem robić dużo kilosów beż żadnych zmartwień
albo pchać się w nieznane i ryzykować nabywając nowy stary silnik
ja bym ci radził dokładnie dowiedzieć się ile będzie kosztować taka kapitalka twojego silnika i porównać z ceną innego silnika w 'dobrym" stanie.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 12 mar 2010, 23:58

Tak wygląda część wału gdzie była panewka z pierwszego zdjecia
Obrazek

Średnio widoczne zdjęcie i na pewno ocenić się nic nie da, ale jakiś rys nie ma tak ze strasznie wał nie wygląda ;)

Ale piszę z powodu innego problemu. Chciałbym odkręcić pierwszą stopkę licząc od skrzyni biegów i natrafiłem na duży problem. Te śruby od stopki są tak blisko bloku silnika ze nie mogę nałożyć klucza w jedną z nich. Kupiłem najcieńsze nasadki jakie mieli i nie chcą wejść, dopiero klucz rurkowy wchodzi na jedną śrubę (widać na fotce)
Obrazek
ale nie da sie przekręcić kluczem bo zahacza o blok.
Czy jest może ktoś mi w stanie powiedzieć jakim sposobem te śruby były dokręcone? Czy są może ultra cienkie nasadki itp które wejdą w tę nie wielką szczelinę i zdołają przemieszczać się wraz ze śrubą? Proszę o jakąś nazwę, firmę...

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 00:05

Tak sobie teraz myślę. Nie wiem czy odkręcenie tej śruby cokolwiek ci da. Bo chodzi ci pewnie o wyjęcie wału.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 13 mar 2010, 01:27

Wcześniej chciałem wyciągnąć stopkę i obejrzeć panewkę, teraz chcę właśnie wyciągnąć wał. Dzisiaj przyjeżdża mechanik tak ze sobie chyba poradzi, ale chciałem się dowiedzieć tak dla siebie w jaki sposób odkręcić te śruby i zrzucić wał.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 08:51

Wydaje mi się że będziesz musiał albo wyciągać silnik albo skrzynię innej rady nie ma bo będzie trzeba odkręcić ten element gdzie jest uszczelniacz wału pomiędzy blokiem a skrzynią. A nie zrobisz tego nie mając dostępu do bloku od tej strony.

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 13 mar 2010, 09:01

Żeby wyciągnąć wał koniecznie trzeba zdjąć skrzynię przecież koło zamachowe i całe sprzęgło przykręcone jest do wału. Innej opcji nie ma.
Pozdro.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 13 mar 2010, 11:00

Skrzynia ściągnięta, właściwie wszystko w okół pościągane, ale teraz wyszła taka sprawa że mechanik będąc u mnie powiedział iż panewki jeżeli wykazują zużycie są koloru czerwonego (lub odcień) a te panewki które mu pokazałem są okej, może po za tą z dziwnymi wżerami których pochodzenie jest zastanawiające.
Od razu powiem że pompę oleju sprawdziłem domowym sposobem i wsadziwszy smok w pojemnik z olejem, zatkałem otwór przez który pompa podaje olej i kolega kręcił wałkiem napędowym. Nie mogłem utrzymać ręki w miejscu, bo pompa dawała takie ciśnienie że wypychało moją łapę, dlatego uważałem ze pompa jest okej. Jednak dzisiaj po rozkręceniu zobaczyliśmy dużo rys na zębach i ogólnie w środku były powycierane miejsca od pracujących kół zębatych pompy, tak że czeka mnie dodatkowo wymiana pompy.
Nie chcąc kupić używki zacząłem wydzwaniać po sklepach i nie wiem jaka firma będzie odpowiednia.
Dużo osób mówiło mi o firmie HANS PRISE- od 100-150 zł
Jakieś chińskie czy tajwańskie do 100 zł
Firma Duńska JP (gościu polecił mi ją bo uważa że jest dużo lepsza niż Hans Prise, którą określił jako "szmelc") cena 100 zł
I w jednym sklepie pompa firmy SWAG ponad 400 zł

Więcej firm nie pamiętam i chyba nikt mi nic innego nie podawał. Może któryś z klubowiczów podpowie co zrobić z moim problemem. :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 mar 2010, 11:29

misiekdzwon pisze:Dużo osób mówiło mi o firmie HANS PRISE- od 100-150 zł
Inaczej TOPRAN .Badziewie straszne ,robią wszystko do wszystkiego .Naciąłem się jak jeszcze nie miałem neta i kupiłem zamiennik czujnika temp.Wywaliłem od razu bo zaczął pokazywać jakieś kosmiczne wartości ,A że najtańsze to pełno w sklepach .Już bym wolał używkę niż nówkę topran .Dobre uzywki na pewno przezyją nowe badziewia .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl