Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] uszczelka pod głowicą a płyn chłodniczy

ODPOWIEDZ
TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

[b4 1.9tdi 1Z] uszczelka pod głowicą a płyn chłodniczy

Post autor: TDIpower » 13 mar 2010, 12:18

Witam :)
W moim aucie ostatnio została wymieniona uszczelka pod głowicą, olej dostawał się do płynu. Płyn chłodniczy niby został wlany z jakiegoś innego auta żeby sie wypłukał silnik. Od tego czasu zrobiłem 400km i w zbiorniczku ładna kaszana się zrobiła, tzn dużo oleju się zebrało i trochę takiego białego osadu na ściankach, troche to smarki przypomina hehe ;]
Co to może oznaczać?
Mechanik mi powiedział, że niema możliwości żeby spuscic cały płyn z silnika tylko trzeba co jakis czas wymianiać płyn chłodniczy aż całkowicie się silnik wypłucze... Czy to prawda? czy mnie naciąga?
I jeszcze jedno na wymianie oleju nalal mi troche ponad skale na bagnecie, tzn z 3-4mm ponad skale, mówiąc że jak troche więcej to mu się nic nie stanie... czy to prawda że sie nic nie stanie? ;p
Dzieki za odpowiedzi i pozdro!

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 mar 2010, 12:34

A czy ten mechanik nie słyszał o płukaniu silnika przed i po wymianie uszczelki. Tak czy tak układ trzeba wypłukać najlepiej kilka razy wodą pod ciśnieniem plus jakiś dodatek do czyszczenia chłodnic ( słyszałem też ze można ludwikiem do mycia naczyń), potem zalać nowym płynem. Co do stanu oleju te 3mm nie powinny zaszkodzić

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 13:05

I jeszcze jedno na wymianie oleju nalal mi troche ponad skale na bagnecie, tzn z 3-4mm ponad skale, mówiąc że jak troche więcej to mu się nic nie stanie... czy to prawda że sie nic nie stanie? ;
Z tego co ja słyszałem to opinie na ten temat są raczej odwrotne. Lepiej mieć ciut poniżej stan oleju niż powyżej. Ja bym zlał ten olej do odpowiedniego poziomu i nie ryzykował czy coś się stanie czy nie.

Co do tej "kaszy" to jeśli układ nie był płukany to jeszcze przez jakiś czas może pojawiać się. Poszukaj na forum jak dobrze przepłukać wszystko żebyś nie męczył się nie wiadomo jak długo.

TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: TDIpower » 13 mar 2010, 13:08

ale teraz gdy auto jest poskładane to już chyba nie da się go wypłukać??? Mówił coś, że jakaś wysysarką czyścili te kanaliki od płynu... W poniedziałek zostawiam mu auto na wymiane tego płynu to powiem żeby jakoś to wypłukał czy cos... ale rozbieranie nie wchodzi w gre bo we wtorek do roboty trzeba jechac... powiem jeszcze żeby spuścił tego oleju troche...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 13:11

TDIpower pisze:ale teraz gdy auto jest poskładane to już chyba nie da się go wypłukać?
Nie no, dla czego niby nie można? Zalewasz płyn na przykład z tym ludwikiem, odpalasz żeby trochę to pochodziło, zlewasz. Zalewasz jeszcze raz i tak kilka razy aż płyn nie będzie czysty i tyle.

TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: TDIpower » 13 mar 2010, 13:18

ahaaa :) to powiem mu to ;p ale czy termostat czasami nie musi być otwarty żeby to się płukało? tzn czy musi być dogrzany do 90 stopni? bo tak na postoju to raczej sie nie dogrzewa ;p

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 13:21

Hmy, na ten czas myślę że można wyjąć termostat. Wtedy całość będzie krążyła po dużym obiegu.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 mar 2010, 13:24

ew jakiś płyn do płukania chłodnic i według instrukcji zalewasz rozgrzewasz oczekujesz i zlewasz. W innym przypadku szkoda nowego płynu bądź koncentratu

TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: TDIpower » 13 mar 2010, 13:33


Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2010, 08:41

TDIpower, nie używałem nigdy takich specyfików, ale uważaj żeby czasami Ci chłodnicy tym nie rozszczelniło... Lepiej spróbuj najpierw wodą z ludwikiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl