[b4 1.9tdi 1Z] uszczelka pod głowicą a płyn chłodniczy
[b4 1.9tdi 1Z] uszczelka pod głowicą a płyn chłodniczy
Witam
W moim aucie ostatnio została wymieniona uszczelka pod głowicą, olej dostawał się do płynu. Płyn chłodniczy niby został wlany z jakiegoś innego auta żeby sie wypłukał silnik. Od tego czasu zrobiłem 400km i w zbiorniczku ładna kaszana się zrobiła, tzn dużo oleju się zebrało i trochę takiego białego osadu na ściankach, troche to smarki przypomina hehe ;]
Co to może oznaczać?
Mechanik mi powiedział, że niema możliwości żeby spuscic cały płyn z silnika tylko trzeba co jakis czas wymianiać płyn chłodniczy aż całkowicie się silnik wypłucze... Czy to prawda? czy mnie naciąga?
I jeszcze jedno na wymianie oleju nalal mi troche ponad skale na bagnecie, tzn z 3-4mm ponad skale, mówiąc że jak troche więcej to mu się nic nie stanie... czy to prawda że sie nic nie stanie? ;p
Dzieki za odpowiedzi i pozdro!
W moim aucie ostatnio została wymieniona uszczelka pod głowicą, olej dostawał się do płynu. Płyn chłodniczy niby został wlany z jakiegoś innego auta żeby sie wypłukał silnik. Od tego czasu zrobiłem 400km i w zbiorniczku ładna kaszana się zrobiła, tzn dużo oleju się zebrało i trochę takiego białego osadu na ściankach, troche to smarki przypomina hehe ;]
Co to może oznaczać?
Mechanik mi powiedział, że niema możliwości żeby spuscic cały płyn z silnika tylko trzeba co jakis czas wymianiać płyn chłodniczy aż całkowicie się silnik wypłucze... Czy to prawda? czy mnie naciąga?
I jeszcze jedno na wymianie oleju nalal mi troche ponad skale na bagnecie, tzn z 3-4mm ponad skale, mówiąc że jak troche więcej to mu się nic nie stanie... czy to prawda że sie nic nie stanie? ;p
Dzieki za odpowiedzi i pozdro!
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
A czy ten mechanik nie słyszał o płukaniu silnika przed i po wymianie uszczelki. Tak czy tak układ trzeba wypłukać najlepiej kilka razy wodą pod ciśnieniem plus jakiś dodatek do czyszczenia chłodnic ( słyszałem też ze można ludwikiem do mycia naczyń), potem zalać nowym płynem. Co do stanu oleju te 3mm nie powinny zaszkodzić
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co ja słyszałem to opinie na ten temat są raczej odwrotne. Lepiej mieć ciut poniżej stan oleju niż powyżej. Ja bym zlał ten olej do odpowiedniego poziomu i nie ryzykował czy coś się stanie czy nie.I jeszcze jedno na wymianie oleju nalal mi troche ponad skale na bagnecie, tzn z 3-4mm ponad skale, mówiąc że jak troche więcej to mu się nic nie stanie... czy to prawda że sie nic nie stanie? ;
Co do tej "kaszy" to jeśli układ nie był płukany to jeszcze przez jakiś czas może pojawiać się. Poszukaj na forum jak dobrze przepłukać wszystko żebyś nie męczył się nie wiadomo jak długo.
ale teraz gdy auto jest poskładane to już chyba nie da się go wypłukać??? Mówił coś, że jakaś wysysarką czyścili te kanaliki od płynu... W poniedziałek zostawiam mu auto na wymiane tego płynu to powiem żeby jakoś to wypłukał czy cos... ale rozbieranie nie wchodzi w gre bo we wtorek do roboty trzeba jechac... powiem jeszcze żeby spuścił tego oleju troche...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
takie coś się nadaje?
http://www.autokosmetyki.pl/prestone_su ... ,p238.html
http://www.autokosmetyki.pl/prestone_su ... ,p238.html