Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

[B4 ABC] Chrabąszczy głównie przy ruszaniu.

Post autor: dezy » 16 mar 2010, 09:49

A ja panowie mam trochę inny problem. Otóż ogólnie zawieszenie jest ciche, jednak przy ruszaniu słuchać wydaje się że gumowe chrobotanie. Dzieje się to również przy przejeżdzie przez policjanta ( takiego leżącego ale nie żywego :) ) Odgłos wtedy słychać z przodu, ale wtedy gdy opadają tylne koła właśnie z leżącego policjanta.

Macie koledzy jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 16 mar 2010, 19:52

Pozwolę sobie zapodać jeszcze tutaj patent na uciszenie naszego zawieszonka.

Tak więc potrzebne będą nam
Od Polo 2x Poduszka amortyzatora
Od Golf 4 2x łożysko
Od Golf 3 2x nakrętka
Należy rozwiercić otwór talerzyka tak by trzpień amortyzatora przeszedł na wylot
Poskręcać wszystko w całość i cieszyć się ciszą <ok>
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2010, 14:01 przez cinekp82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 17 mar 2010, 08:37

cinekp82 pisze: Należy rozwiercić otwór talerzyka tak by trzpień amortyzatora przeszedł na wylot
Poskręcać wszystko w całość i cieszyć się ciszą <ok>

tak z ciekawości zapytam, dlaczego trzeba to rozwiercić? poduszka jest wyższa? a czy nie ucierpią na tym odboje??

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 17 mar 2010, 11:50

Na pewno trzeba rozwiercić bo trzpień amora jest szerszy niż dziura w talerzyku.

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 17 mar 2010, 12:07

ok. to to wiem, ale po co trzpień amora ma się znaleźć w talerzyku? oryginalnie się nie mieści... to niech mi ktoś wytłumaczy. może ze zwykłą poduszką też można taki myk zastosować...

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 17 mar 2010, 16:01

zakk87 pisze:ok. to to wiem, ale po co trzpień amora ma się znaleźć w talerzyku? oryginalnie się nie mieści... to niech mi ktoś wytłumaczy. może ze zwykłą poduszką też można taki myk zastosować...
Qrcze panowie mogę wykład walnąć na całą stronę - ale po co :?:
Uciszenie naszego zawieszonka testowałem na wszystkie sposoby podmieniając różne elementy i nie da rady inaczej - patent jest tani i trwały - chyba o to w tym, wszystkim chodzi :!:
są inne łożyska inne poduszki inne nakrętki - musi być komplet
W audi łożyska się tłuką bo podczas jazdy na dziurkach powstaje luz pomiędzy poduszką a amortyzatorem (łożyska nie są ściśnięte - dociska je tylko masa pojazdu)
W patencie trzpień amortyzatora wchodzi w bieżnię łożyska a ta zapiera się o poduszkę (masa pojazdu napiera i luz zniwelowany a plastik o gumę się nie zatłucze)
Od spodu łożysko dociskane jest przez sprężynę więc ni hu hu nie ma takiej dziury żeby na łożysku powstał luz - prędzej kulki zrobią się kwadratowe :mrgreen:
Patencik jest trwalszy niż oryginał - potrafi się zużyć tylko łożysko i na pewno nie szybciej niż założone nowe audi <ok>

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 17 mar 2010, 17:41

To bardzo fajny pomysł, szczególnie jeśli działa. Od jakiego rocznika te elementy, czy ta nakrętka z kołnierzykiem to pozycja nr 1 na rysunku ?

pozdro

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 17 mar 2010, 18:13

Poprawka na str.35
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2010, 14:02 przez cinekp82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 18 mar 2010, 08:13

bardzo ciekawe, na pewno tak zrobię jak mówisz :-D chcę mieć ciszę w samochodzie jak każdy.

a ja mam taki pomysł i chciałbym zapytać czy już próbowałeś. Jak wiemy pomiędzy talerzykiem a poduszką nie ma nic i się o siebie obijają. a gdybym przewiercił talerzyk i dodatkowo włożył coś pomiędzy talerzyk a poduszkę, coś cienkiego co by hamowało uderzenia, czy by pomogło? czy to łożysko w poduszce samo w sobie jest tutaj problemem i stuka?


a dodatkowo możesz napisać do jakiegoś moderatora, żeby przypiął Twojego posta z instrukcją. najlepiej, żeby każdy się dowiedział jak wyciszyć nasze autka ;-)
pozdro

irass1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:35
Imię: Irek
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: irass1 » 18 mar 2010, 19:15

A u mnie tłukło się dwa lata też wszystko wymieniłem i nic dopiero dwa tygodnie temu rozebrałem wszystko i co najważniejsze wyjąłem amory i nalałem oleju aż pod rant ,poskładałem wszystko i nastała błoga cisza :mrgreen: ,pomimo tego że mam wybite wahacze (Febi)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 mar 2010, 19:21

irass1 pisze:A u mnie tłukło się dwa lata też wszystko wymieniłem i nic dopiero dwa tygodnie temu rozebrałem wszystko i co najważniejsze wyjąłem amory i nalałem oleju aż pod rant ,poskładałem wszystko i nastała błoga cisza :mrgreen: ,pomimo tego że mam wybite wahacze (Febi)
a jakie amory masz?

irass1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:35
Imię: Irek
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: irass1 » 20 mar 2010, 20:06

Mam "Bilstein" gazowe, dzisiaj wymieniłem te gumy na wahaczach z lemfordera i niuna zaczęła być stabilna. 6-miesięcy temu wymieniłem na febi (pomyłka) nic nie kupie już z tej firmy , mówię wam stuki w zawieszeniu takie jak się wolno jedzie i są uskoki w jezdni to winą są wkłady trzeba zalać oliwą aż się wylewa i jest cisza,a co do łożyska mcphersona to też miałem febi i też pół roku i szrot,założyłem te stare 15-letnie Bodge oryginalne tylko wymieniłem łożyska w nich 7 zł. za szt. i hulają jak złoto.
I pamiętajcie że przy wymianie gum na wahaczach trzeba jechać na zbieżność !!!!

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 20 mar 2010, 23:33

irass1 pisze: I pamiętajcie że przy wymianie gum na wahaczach trzeba jechać na zbieżność !!!!
Tego to ja nie wiedziałem i wydaje mi się ,że wyciągając wahacz wraz ze sworzniem oczywiście to nic nie przestawimy no bo jak i co. Oświeć mnie kolego :roll:

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 21 mar 2010, 00:11

ja tam nigdy nie jeżdżę na zbieżność po wymianie tulei, i nigdy nie było najmniejszego problemu, jak tam praktycznie wszytko na sztywno po skręceniu i nic się nie przestawia

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 21 mar 2010, 14:36

Wracając do tego co pisał kolega cinekp82, że łożyska stukają bo powstaje luz między poduszką a amortyzatorem bo tylko ciężar auta dociska wszystko to ja myśle, że może można go zniwelować w ten sposób, żeby z góry na poduche a pod ten talerz co idzie na niego nakrętka 22 dać podkładkę tylko taką żeby otwór środkowy był taki żeby nakrętka rowkowa mogła przez niego delikatnie przejść a co za tym idzie przy skręcaniu wszystko "podejdzie do góry". To tylko takie moje teoretyczne myślenie ale co Wy o tym myślicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl