[80 B4 1.9TDI 1Z] N75 dobry czy zepsuty??
[80 B4 1.9TDI 1Z] N75 dobry czy zepsuty??
Witam wszystkich!! proszę o poradę tak jak napisałem w temacie a mianowicie sprawdzałem zawór N75 i nie wiem czy poprawnie działa. Z tego co czytałem na forum to piszecie że jeżeli się dmucha w dolny kruciec (czerwony przewód) to powietrze powinno uchodzić tym bocznym( niebieski przewód) a po podłączeniu napięcia 12V to tym górnym(czarny przewód). U mnie natomiast jest odwrotnie, gdy dmucham w ten boczny kruciec czyli (niebieski przewód) do powietrze ulatuje tym dolnym (czerwony przewód) a po podłaczeniu napięcia gdy dmucham w ten boczny to ulatuje górnym. I teraz właśnie koledzy moje pyanie jak powinno być prawidłowo?
Dodam jeszcze może czemu sprawdzam ten zawór tak dla jasności :lol: Ponieważ moje audi straciło troche na mocy a objawia sie to tym, że podczas przyśpieszania nie czuć tego kopniecia mocy, które powinna dawać turbina czyli jednym słowem przyśpiesza jak wolnossący.Poza tym wszystko działa prawidłowo. Przepływomierz Boscha rocznik auta 94.
Proszę o poradę i z góry dziękuje
Dodam jeszcze może czemu sprawdzam ten zawór tak dla jasności :lol: Ponieważ moje audi straciło troche na mocy a objawia sie to tym, że podczas przyśpieszania nie czuć tego kopniecia mocy, które powinna dawać turbina czyli jednym słowem przyśpiesza jak wolnossący.Poza tym wszystko działa prawidłowo. Przepływomierz Boscha rocznik auta 94.
Proszę o poradę i z góry dziękuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zrób sobie "na krótko "czyli tzw bajpas .Przekonasz się czy n75 działa prawidłowo .N 75 jest trudny do zdiagnozowania w sposób jaki opisujesz bo mimo że wydaje się działać prawidłowo to jest niesprawny .Sam to przerabiałem i skończyło się na wymianie na nowy .Ale u mnie ewidentnie nie zbijał ciśnienia bo po bajpasie było ok.Zmierz ciśnienie doładowania to wszystko wyjaśni.
cisnienie mierzyłem i prawidłowo ładuje czyli 0,85 bar. Mirzyłem manometrem bo po podłaczeniu Vag nie wykrywało mi silnika. Jeśli zrobie na któtko to cisnienie powinno mi ładowac 0,5-0,6 bara tak? i jesli tak bedzie czyli raczej N75 powinien być dobry??dobrze ro rozumie?
dodam jeszcze że wymieniłem wszystkie przewody te cienkie na nowe i mam zaślepiony EGR.
dodam jeszcze że wymieniłem wszystkie przewody te cienkie na nowe i mam zaślepiony EGR.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze Przyczyną u ciebie może być przepływomierz.Niestety masz ograniczoną możliwośc diagnozy vagiem i to jest ból bo wystarczyło by zrobić logi dynamiczne i dużo rzeczy można wykluczyć.U ciebie niestety pozostaje metoda wymiany" podejrzanych elementów "pierwszy podejrzany-przepływomierz <ok>graffity1 pisze:cisnienie mierzyłem i prawidłowo ładuje czyli 0,85 bar. Mirzyłem manometrem bo po podłaczeniu Vag nie wykrywało mi silnika. Jeśli zrobie na któtko to cisnienie powinno mi ładowac 0,5-0,6 bara tak? i jesli tak bedzie czyli raczej N75 powinien być dobry??dobrze ro rozumie?
Przepływomierz chyba mam dobry bo gdy go odłączyłem to autko wogóle nie miało mocy i ciezko mi było zlapać 100 km/h. Wiem że to prymitywny sposób ale przez to że nie moge podłaczyć komputera to innego wyjścia nie mam. Ale wydaje mi sie że jeśli by przepływomierz walniety to też turbo nie dawało by prawidłowego ciśnienia.Chyba że sie mylę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No właśnie chyba ...czasami tak się spsuje że jest trochę dobry .Znam przypadek że auto jeżdzi prawie normalnie ale do 120km/h i winny temu jest przepływomierz bo po podmiance idzie normalnie.Także jedyny sposób na sprawdzenie to podmianka ze sprawnego auta.A dobrze ci auto pali?graffity1 pisze:Przepływomierz chyba mam dobry
Auto pali mi bez żadnych problemów, równo pracuje na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy. Nie wiem jak jest z prędkością max. bo najwięcej jechałem 160 km/h. dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem resztę przewodów to chyba te co idą do sterowania EGR-em i był jeden przetarty ten co idzie od tego zaworu sterującego pod akumulatorem do przewodu przy pompie hamulcoewj (taki cienki plastikowy) i był przetarty...wymieniłem go ale to i tak nic nie dało. Zreszta nie wiem czy by coś dało bo mam przeciez EGR zaślepiony
Jeszcze tylko został to wymiany ten co wychodzi pod tym mocowaniem do którego jest przykręcony N75 i ten zawór od sterowania EGR-em i połączony chyba z IC...ale jego nie wymieniłem bo nie mogłem siegnać tam ręką do IC bo jest kiepski dostęp...ale ten po ogledzinach wydaje sie cały
Jeszcze jedno pytanie ta sztanga przy gruszce od zaworu upustowego powinna tać sie ruszać ręka przy zgaszonym silniku?? bo u mnie ani drgnie...
Juto połącze te przewody od N75 i zmierze ciśnienie bo dzisiaj juz mi sie ciemno zrobiło nie miałem mozliwości.
Jeszcze tylko został to wymiany ten co wychodzi pod tym mocowaniem do którego jest przykręcony N75 i ten zawór od sterowania EGR-em i połączony chyba z IC...ale jego nie wymieniłem bo nie mogłem siegnać tam ręką do IC bo jest kiepski dostęp...ale ten po ogledzinach wydaje sie cały
Jeszcze jedno pytanie ta sztanga przy gruszce od zaworu upustowego powinna tać sie ruszać ręka przy zgaszonym silniku?? bo u mnie ani drgnie...
Juto połącze te przewody od N75 i zmierze ciśnienie bo dzisiaj juz mi sie ciemno zrobiło nie miałem mozliwości.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak złapiesz ręką za sztangę to ciężko ale da się ruszyć .Jak ci ładuje 0,85 bara to ze sztangą wszystko w porządku .Jej ruchu podczas pracy silnika też nie zobaczysz bo otwiera się dopiero podczas jazdy .Jak chcesz zobaczyć jak chodzi to podłacz sobie sprężarkę pod gruchę i przy ok.0,6 bara zobaczysz jak się otwiera <ok>graffity1 pisze:Jeszcze jedno pytanie ta sztanga przy gruszce od zaworu upustowego powinna tać sie ruszać ręka przy zgaszonym silniku??
Ale to będzie chyba jej ostatni raz Wydaje mi się, że bezpieczniej byłoby podłączyć wężyk od pompki nożnej - wtedy przynajmniej mamy jakąś kontrolę nad ciśnieniem. Zbyt dużym ciśnieniem można uszkodzić gruchę. Tak jak napisał kolega sztangę ręką ruszyć raczej ciężka sprawa.MUNIOR pisze:Jak chcesz zobaczyć jak chodzi to podłacz sobie sprężarkę pod gruchę i przy ok.0,6 bara zobaczysz jak się otwiera <ok>
Re: [80 B4 1.9TDI 1Z] N75 dobry czy zepsuty??
coś chyba nie te posty czytałeś bo tak nie powinno być <ok>graffity1 pisze:...Z tego co czytałem na forum to piszecie że jeżeli się dmucha w dolny kruciec (czerwony przewód) to powietrze powinno uchodzić tym bocznym( niebieski przewód) a po podłączeniu napięcia 12V to tym górnym(czarny przewód).
graffity1 pisze: U mnie natomiast jest odwrotnie, gdy dmucham w ten boczny kruciec czyli (niebieski przewód) do powietrze ulatuje tym dolnym (czerwony przewód) a po podłaczeniu napięcia gdy dmucham w ten boczny to ulatuje górnym.
i tak właśnie powinno być, chociaż nawet jak tak jest to nie ma pewności czy zaworek jest sprawny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: No chyba nie muszę pisać że sprawdza się kontrolując ciśnienie bo to oczywiste .ptaak pisze:MUNIOR napisał/a:
Jak chcesz zobaczyć jak chodzi to podłacz sobie sprężarkę pod gruchę i przy ok.0,6 bara zobaczysz jak się otwiera <ok>
Ale to będzie chyba jej ostatni raz
Bez przesady da się .Moim zdaniem nadajesz sobie niepotrzebnej roboty ,szukając przyczyny tam gdzie wszystko masz w porządku co potwierdza zmierzone przez ciebie ciśnienie doładowania 0,85 bara.Jest jak najbardziej prawidłoweptaak pisze:Tak jak napisał kolega sztangę ręką ruszyć raczej ciężka sprawa.
Po prostu jak kupiłem auto to lepiej szło niż teraz było czuć przy przyśpieszaniu jak turbinka pracuje a za czasem stopniowo zaczęło to się robić coraz mniej odczuwalne i teraz jest tak jak to opisałem na początku...
Dzisiaj zmostkowałem te przewody przewody od N75 i zmierzyłem ciśnienie i pokazuje 0,6 bara czyli N75 jest sprany :lol: (mam nadzieje). tak przy okazji rozkręciłem EGRa zobaczyc co tam sie dzieje i okazało sie że nie jest on zaślepiony tak jak myślałem wcześniej...było tam sporo nagaru wiec to wszystko wyczyściłem i złożyłem. Tylko tez zauważyłem że na ściankach kolektora jest również sporo nagaru ok. 1cm. Jak myślicie koledzy jest to przyczyna spadku mocy auta?? bo z tego co sie oriętuje to jest to bardzo prawdopodobne...
Zastanawiam sie również nad wywaleniem katalizatora bo pewnie tez jest nieźle przytkany. Co o tym sądzicie?? :lol:
[ Dodano: 2010-03-20, 14:56 ]
Dzisiaj zmostkowałem te przewody przewody od N75 i zmierzyłem ciśnienie i pokazuje 0,6 bara czyli N75 jest sprany :lol: (mam nadzieje). tak przy okazji rozkręciłem EGRa zobaczyc co tam sie dzieje i okazało sie że nie jest on zaślepiony tak jak myślałem wcześniej...było tam sporo nagaru wiec to wszystko wyczyściłem i złożyłem. Tylko tez zauważyłem że na ściankach kolektora jest również sporo nagaru ok. 1cm. Jak myślicie koledzy jest to przyczyna spadku mocy auta?? bo z tego co sie oriętuje to jest to bardzo prawdopodobne...
Zastanawiam sie również nad wywaleniem katalizatora bo pewnie tez jest nieźle przytkany. Co o tym sądzicie?? :lol:
[ Dodano: 2010-03-20, 14:56 ]
Taki opis znalazłem na forum nie chce mi sie szukac tego tematu ale tak było podane :mrgreen:UKI_XX pisze:coś chyba nie te posty czytałeś bo tak nie powinno być <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak zawór EGR jest szczelny ,żeby nie puszczał spalin w dolot wystarczy odpiąć wtyczkę od elektrozaworu na nadkolu lub zaślepić węzyk .graffity1 pisze:tak przy okazji rozkręciłem EGRa zobaczyc co tam sie dzieje i okazało sie że nie jest on zaślepiony tak jak myślałem wcześniej
na pewno dobrze to nie wpływa na silnik ale mało prawdopodobne że tak szybko ci ten nagar narósł bo taka ilość nazbierała się tam prawdopodobnie od nowości a co za tym idzie nie mogło to wplynąc w krótkim czasie na odczuwalny spadek mocygraffity1 pisze:było tam sporo nagaru wiec to wszystko wyczyściłem i złożyłem. Tylko tez zauważyłem że na ściankach kolektora jest również sporo nagaru ok. 1cm. Jak myślicie koledzy jest to przyczyna spadku mocy auta??
Bardzo dobry pomysł .Ja w poniedziałek zaplanowałem sobie kastrację kata i w jego miejsce pójdzie tłumik przelotowy za 55zeta .Pasuje p&p więc bez żadnego cięcia i spawaniagraffity1 pisze:Zastanawiam sie również nad wywaleniem katalizatora bo pewnie tez jest nieźle przytkany. Co o tym sądzicie??
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 18:14 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
wywale tego kata i zobaczymy co będzie możesz wysłac mi link do tego tłumika bo chętnie bym zobaczył jak to wygląda :lol: bo znalazłem jakieś ale nie wiem czy to takie same... ja myślałem nad wstawieniem rury albo zostawieniem pustego ale nie wiem co bedzie lepsze. Pusty może dawać wajny odgłos :mrgreen: