Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 20 mar 2010, 19:11

Ufo miał 40/40 z tego co ja wiem a jazda 5omm nad ziemią to nic strasznego jak sie ma fotograficzną pamięć .. do dziur :mrgreen: twarde jaja tzn. nerwy noi troche wyobraźni przestrzennej .. nic poza tym :-P

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 20 mar 2010, 19:40

Zawsze są 2 ucieczki przed dziurą albo slalom albo rozpęd i nadzieja że się nad dziurą przeleci <rotfl2> No i popieram duo 5centów nad ziemią lepiej czuć wiosne :mrgreen: . Ja auto urzytkuje na codzień i z chęcią bym wsadził niższe zawieszenie znaczy sie jeszcze niższe. trase która często robie znam na pamięć wiem gdzie są dziury pagórki i siakieś ekstremalne buble drogowe więc nie ma problemu w przemieszczaniu sie. A jak sie nie zna trasy to zimny łokiec i patrolówka <ok>

A tak wg na ciekawą droge zszedł temat xD :mrgreen:

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 20 mar 2010, 20:14

skoti pisze:Dobra gleba nie jest zła, ta w tym golfie jest oki nawet za bardzo oki. Ile on był obniżony?! -80/60?!
A co do tematu ja bym się skusił ale jak się nie sprawdzi to ktoś to ode mnie odkupi?! Jak tak to biorę <ok>
gwint weitec spuszczony na sam zol wiec około -120/-100 bo był do gwintowany najniższy punkt był nie cały 1 cm nad ziemią

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 20 mar 2010, 20:34

duo pisze:jazda 5omm nad ziemią to nic strasznego jak sie ma fotograficzną pamięć .. do dziur twarde jaja tzn. nerwy noi troche wyobraźni przestrzennej .. nic poza tym
Wszystko jest fajnie jak się zna droge po której się jedzie <ok> Ja swoją B3 raz sie wybrałem do Poznania i pamietam jak dzis że we Wschowej był objazd bo robili obwodnice.Objazd był przez jakieś PKP kostka brukowa,torowiska pełno tirów co się nasłuchałem ......... od kierowców to moje <ok> prędkość zerowa przejeżdzanie ze skosa przytarta podłoga ale dało się przejechać.Trzeba liczyć się z jednym,mając glebe niema opcji o jeździe na ślepo.

Pytałem już wcześniej ale nikt nie odpowiedział czym będzie się różnił zestaw TaTechnix za 600zł od AP za 1000 albo Weiteca za 1300,ktoś miał okazje porównać czy większość wychodzi z założenia że jak coś kosztuje to automatem jest lepsze??

PS.skoro temat zszedł na czarną strony mocy to moje byłe B3 zakończyło żywot :-(
Zostało skasowane w norwegi przez nowego właściciela.Auto niby już dawno sprzedane ale serce boli :-/
Obrazek

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 20 mar 2010, 20:56

to ja ci odpowiem :) czym sie rózni
1) materiałem wykonania kup np Ta technix to po zimie nie kręcenia nakrętek jeśli ich nie zabezpieczysz to ich już nie ruszysz bez młotka
2) zakresem regulacji wysokości
3) możliwością ustawienia twardości
4) Systemem amortyzowania patrz ( H&R na grubej sztycy bilsteina )
5) dodatkową sprężyną tak zwany komfort w niektórych naprawdę daje komfort ( o ile gwint taki może być )
6) Doświadczeniem firmy która w tym wypadku ma duuuuuuuuże znaczenie

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 20 mar 2010, 21:32

meir pisze:to ja ci odpowiem :) czym sie rózni
1) materiałem wykonania kup np Ta technix to po zimie nie kręcenia nakrętek jeśli ich nie zabezpieczysz to ich już nie ruszysz bez młotka
2) zakresem regulacji wysokości
3) możliwością ustawienia twardości
4) Systemem amortyzowania patrz ( H&R na grubej sztycy bilsteina )
5) dodatkową sprężyną tak zwany komfort w niektórych naprawdę daje komfort ( o ile gwint taki może być )
6) Doświadczeniem firmy która w tym wypadku ma duuuuuuuuże znaczenie
Kolego jakby gwinty były w takich cenach jak napisałem wyżej to nie byłoby tego tematu,ceny są w zł a nie E mowa o normalnych zestawach amor+ spring <ok>

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 20 mar 2010, 21:41

no to tak samo kwestia wykonania i użytych materiałów ! twardosć doświadczenie firmy w produkcji sportowych zawieszeń ! Bardziej prawdopodobne w tych droższych jest to że jak kupisz -60 to to będzie -60 a nie -50 i to z biedą !

Bo to wygląda tak przy zwykłym kicie jeśli chodzi o springi że tania firma zrobi springi niby -40 ale są to niestety sprężynki które mają taką samą charakterystykę pracy na całym jej zakresie wiec żeby obniżyć sprężyna jest mięka na całej długości a np te same springi H&R mają element utwardzający ( sprężyna twarda ) - element obniżający ( w tym miejscu sprężyną jest miększa ) no i to jest główna różnica ! Tak samo jest z amorami np ta technix robi amorki które mają skrócony skok i trochę zwiększoną siłe tłumienia gdzie H&R robi skrócony skok i duża siła tłumienia od pewnego zakresu ruchu tłoczyska a na początku jest tak zwana strefa komfortu

Poczytajcie troche lektur na necie na temat zawieszeń :-) bardzo sie przydają w życiu

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 20 mar 2010, 22:14

meir pisze:Bardziej prawdopodobne w tych droższych jest to że jak kupisz -60 to to będzie -60 a nie -50 i to z biedą
Tutaj akurat wiele zależy od tego na czym się jeździ,jedeny założy -40 na 15" drugi na 19" tak jak miał UFO i efekt będzie zupełnie różny bez względu na to czy to TaTechnix czy H&R.Panowie o co tak naprawde nam chodzi czy my walczymy o setne sekundy na torze?? regulujemy wysokości twardości kąty by być szybszymi?? chodzi tylko o niskość?? na to nie trzeba wydawać nie wiadomo ile wystarczy uciać sprężyne i trzpień amora.Nagwintować końcówke i ogranicza nas tylko półoś trąca o wahacz....

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 21 mar 2010, 12:12

GSF, niestety asymetryczne sprezynki kolego wiec tnij sobie sam jak chcesz :-) a ja lubie jak fura po asfalcie płynie :-) jak jest twarda o to chodzi :) a producent wartość obniżenia podaje dla seryjnego zawieszenia na seryjnym kole !

Awatar użytkownika
Rosper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rosper85 » 21 mar 2010, 14:46

GSF.. Jeśli chodzi o niskość.... na pewno chodzi o to przy zakładaniu sportowego zawieszenia, czy KIT czy gwint... ale pomyśl o tym co napisałeś? myślę, że duża większość chciała by mieć auto przy glebie, są swiadomi tego, że nie będzie już takiego komfortu, ale chodzi chyba tu tez o bezpieczeństwo, jeśli Tobie nie zależy na Twoim życiu, Tnij sobie sprężyny... ja tam póki nie zakupie zawiasu do mojego 4000S ( a kupiłem je niedawno) to nie zamierzam stosować żadnych rozwiązań typu link z tego tematu ani cięcie sprężyn.....pozdro

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 21 mar 2010, 14:52

GSF pisze:na to nie trzeba wydawać nie wiadomo ile wystarczy uciać sprężyne i trzpień amora.Nagwintować końcówke i ogranicza nas tylko półoś trąca o wahacz....
A by mieć bentleya potrzeba 3wanny szpachli <rotfl2> łatwiej jest zrobić Uno. A jak chcesz być blisko matki ziemi tanim kosztem to wyjmij springi i bujaj sie na samych amorkach najskuteczniejszy sposób na glebe.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 mar 2010, 21:41

Tu już temat chłopaki rozgryźli i <piwo> im za to
http://cultstyle.pl/viewtopic.php?f=28&t=9365

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 24 mar 2010, 22:54

nic nie rozgryźli, bo jakoś ciągle nikt nie ma pojęcia jak to się zachowuje a Audi. To, że VW na tym usiadł nie zmienia postaci rzeczy

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 24 mar 2010, 23:11

skoro VW na tym siadło to Audi tym bardziej bo Audiczki są dużo cięższe :) mi się wydaje że to bardzo dobra alternatywa dla gwinta :) i jeśli tylko zostanie coś kaski z blacharki to kupie takie coś do siebie i zobaczę jak się sprawuje :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 mar 2010, 23:51

A kiedy kupisz :lol: bo ktoś musi <ok> być pierwszy i przetrzeć szlaki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl