[ABK] sonda lambda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
[B4 ABK] Czy Sonda Lambda uszkodzona?? screeny z BINGO M
Witam Panowie dzis podpielem sie interfejsem w celu sprawdzenia sony lambda bo na vagu nci nie wychodzilo zadnych bledow sondy a na programie bingo m mam takie cos jak an zdjeciach
acha dodam ze na benzynie jakies oznaki zycia ma natomiast na gazie zero nic stoi w miejscu zero napiecia i dodam ze odziwo na gazie swiece mam biale natomiast na bezynie zakopcone i ostatnia czwarta zalana mokra od paliwa i jest problem z zapalaniem na zimny i cieplym
zamieszczam zdjecia i czekam na wasza opinie
czy sonda waszym zdaniem do wymiany i moze byc przyczyna tych problemow z zapalaniem i kopceniem na benzynie
acha dodam ze na benzynie jakies oznaki zycia ma natomiast na gazie zero nic stoi w miejscu zero napiecia i dodam ze odziwo na gazie swiece mam biale natomiast na bezynie zakopcone i ostatnia czwarta zalana mokra od paliwa i jest problem z zapalaniem na zimny i cieplym
zamieszczam zdjecia i czekam na wasza opinie
czy sonda waszym zdaniem do wymiany i moze byc przyczyna tych problemow z zapalaniem i kopceniem na benzynie
To ze na LPG stoi na ubogiej to oznaka zbyt ubogiej mieszanki i nawet otwarcie krokowca nie jest w stanie wzbogacic mieszanke, podczas pracy na LPG powoli odkrecaj srube na parowniku az zacznie pracowac sonda, pod warunkiem ze na PB zmienija sie parametry sondy. Co do okopconych swiec to poszukaj na forum przyczyn tej usterki. Jezeli na PB tez sonda prawie sie nie rusza to jest ona do wymiany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
jak to zrobic? jak podpiac sonde bezposrednio do sterownika?czarekj pisze:Podepnij sondę bezpośrednio do sterownika silnika z pominięciem sterownika LPG i dopiero wtedy zdiagnozuj sondę lambda VAG-iem. Niestety sterowniki BINGO na skutek uszkodzeń wewnętrznych nie odczytują prawidłowo napięć generowanych przez sonde lambda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 mar 2010, 11:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 mar 2010, 11:20
mysle ze zamiast jezdzic i placic za podlaczenia do kompa by sprawdzic sonde ,taniej bedzie ja wymienic( zaoszczedzisz tez nerwow ), ale najpierw wykrec stara i sprawdz jaki ma kolor i jaki stan .na nowej powinno sie tez poprawic spalanie
gazu.ps nie polecam kupna najtanszego syfy , lepiej dolozyc 70 zl i kupic lepsza np bosha.pozdrawiam
gazu.ps nie polecam kupna najtanszego syfy , lepiej dolozyc 70 zl i kupic lepsza np bosha.pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
pozwol ze ci wyjasnie nigdzie nie jezdze bo mam swoj interfejs do gazu co do sondy to najprosciej jest wymienic czesc ale jesli nie mam 100% pewnosci to po co pchac sie w koszty tym bardziej ze moje podejrzenia padaja jeszcze na regulator cisnienia a koszt tej czesci plus sondy mowie tylko o oryginalach to koszt ok 700zl wiec to nie tak malo jak na jednorazowy wydatek... chce wykluczyc ewetualnie niepotrzebne straty.nonszalant pisze:mysle ze zamiast jezdzic i placic za podlaczenia do kompa by sprawdzic sonde ,taniej bedzie ja wymienic( zaoszczedzisz tez nerwow ), ale najpierw wykrec stara i sprawdz jaki ma kolor i jaki stan .na nowej powinno sie tez poprawic spalanie
gazu.ps nie polecam kupna najtanszego syfy , lepiej dolozyc 70 zl i kupic lepsza np bosha.pozdrawiam
wogole co do kosztu sondy to bosch kosztuje 320zl natomiast ten syf jak go nazwales 80 wiec tutaj trzeba dolozyc przeszlo 200zl i zgadzam sei ze syfu nie ma co zakladac bo nie polata to dlugo ale o sondach uniwersalnych ngk za 80zl slyszalem dosc dobre opinie
tyle w tym temacie i wracajac do problemu
podlaczylem druga sonde tą starą ktora juz z dwa lata lezy (dodam ze na krotko nie wsadzalem jej w tlumik tylko polozylem na karoseri i wpielem tylko kabelek) sprawdzilem w bingo co sie pokaze okazalo sie ze na benzynie i na gazie ma napiecie i wyglada ze jest ok jutro zamontuje ja w tlumik i sprawdze co sie stanie ta druga ktora obecnie jest zamontowana wogole na gazie nie pokazuje napiecia krecilem przy parowniku dawka gazu i tez stoi w miejscu tak jak widac to na ss powyzej....
juz jestem prwie na 100% pewny ze sonda do wymiany mam jeszcze podejrzenia do regulatora cisnienia paliwa tylko nie wiem jak go sprawdzic jedno jest pewne po dluzszej jezdzie mam w wezyku laczacym przepustnice z regulatorem paliwo i to dosc sporo a po odpiecu wezyka i probie zapalenia samochodu sika paliwem...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
wiec tak
paliwo jest na sto procent w wezyku i dzis zrobilem tak:
odpielem wezyk od regulatora cisnienia i kolega zapali samochod z regulatora poszlo paliwo (dodam ze trzeba bylo dlugo krecic zanim zapalil czyli standard bo z tym walcze) wiec przytkalem go palcem i samochodod ponownie zostal odpalony i odziwo zapalil normalnei an strzal zrobilem to jeszcze kilak razy i zaczal zapalac jak nalezy tylko czulem ostre wciaganiej palca przez regulator chcial zassac powietrze ale nie mogl.
juz mamk pewnosci ze regulator jest do wymiany i do wszystkich ktorzy maja problme z zapaleniem czy to na zimnym czy na cieplym sprawdzcie najpier regulator cisnienia tak sam jak to ja zrobilem.
Mam pytanko gdzie kupiles swoja regulator i ile dales bo ja mam problem w intercarsie chca za boscha 320zl a w innych sklepach nie maja wiec zostaje mi albo to albo uzywka w co bym ssie woala nie bawic bo na szrocie krzycza za to od 90-150zl szok.....
[ Dodano: 2010-03-25, 22:08 ]
dzis zamowilem u znajomego regulator pierbura 160zl z wysylka zobaczymy jak to bedzie latac jeszcze czeka mnie walka ze spalaniem
a co do interfejsu vag ktory mam to cos takiego http://www.allegro.pl/item935921258_aut ... w_24h.html
paliwo jest na sto procent w wezyku i dzis zrobilem tak:
odpielem wezyk od regulatora cisnienia i kolega zapali samochod z regulatora poszlo paliwo (dodam ze trzeba bylo dlugo krecic zanim zapalil czyli standard bo z tym walcze) wiec przytkalem go palcem i samochodod ponownie zostal odpalony i odziwo zapalil normalnei an strzal zrobilem to jeszcze kilak razy i zaczal zapalac jak nalezy tylko czulem ostre wciaganiej palca przez regulator chcial zassac powietrze ale nie mogl.
juz mamk pewnosci ze regulator jest do wymiany i do wszystkich ktorzy maja problme z zapaleniem czy to na zimnym czy na cieplym sprawdzcie najpier regulator cisnienia tak sam jak to ja zrobilem.
Mam pytanko gdzie kupiles swoja regulator i ile dales bo ja mam problem w intercarsie chca za boscha 320zl a w innych sklepach nie maja wiec zostaje mi albo to albo uzywka w co bym ssie woala nie bawic bo na szrocie krzycza za to od 90-150zl szok.....
[ Dodano: 2010-03-25, 22:08 ]
dzis zamowilem u znajomego regulator pierbura 160zl z wysylka zobaczymy jak to bedzie latac jeszcze czeka mnie walka ze spalaniem
a co do interfejsu vag ktory mam to cos takiego http://www.allegro.pl/item935921258_aut ... w_24h.html
[B4 2.0 ABK] Źle działająca sonda lambda-duże spalanie
Witam. Jestem nowym uzytkownikiem tego wspaniałego forum i myśle, że znajde dzieki Wam dużo ciekawych rozwiązań oraz słusznych diagnoz. Mam problem z sondą, a więc sprawa wygląda następująco. Jakiś czas temu rozwalił mi się katalizator i go wyciąłem i wstawiłęm strumiennice. Autko chodziło bez zarzutów do póki na komputerze nie wyskoczył mi bład sonda. Auto zaczeło dużo palić wachy, silnik zaczął nierówno pracować, mam problem z odpalaniem, długo kręci ale zawsze odpali. Nie wiem co mam zbytnio zrobić, czy kupić nowy katalizator, bo używany może pochodzić bardzo krótko, czy kupić tylko nową sonde i ja wymienić. Prosiłbym o pomoc w tej sprawie i może jakieś linki ze sprawdzonymi sondami. mam silnik 2.0 115km typ silnika ABK 1993 rok avant
Ostatnio zmieniony 01 lis 2016, 14:37 przez Wojtek25, łącznie zmieniany 3 razy.