[B4 1Z] Wymiana przedniego błotnika
[B4 1Z] Wymiana przedniego błotnika
Witam
Mam takie pytanie
Na wysokosci listwy tej krótkiej na prawym błotniku jest niewielkie pęknięcie lakieru obok również widzę pęcherz niewiem czy opłaca się to robić,czy kupić używke polakierować i założyć.
Chodzi mi jeszcze o to czy ta czarna listwa która tam jest wchodzi na wcisk czy jest odkręcana oraz ten znaczek Audi jak jest mocowany.
Druga sprawa prosiłbym o opis jak błotnik i gdzie jest mocowany żeby go odkręcić przy ewentualnej wymianie.
Dzięki
Mam takie pytanie
Na wysokosci listwy tej krótkiej na prawym błotniku jest niewielkie pęknięcie lakieru obok również widzę pęcherz niewiem czy opłaca się to robić,czy kupić używke polakierować i założyć.
Chodzi mi jeszcze o to czy ta czarna listwa która tam jest wchodzi na wcisk czy jest odkręcana oraz ten znaczek Audi jak jest mocowany.
Druga sprawa prosiłbym o opis jak błotnik i gdzie jest mocowany żeby go odkręcić przy ewentualnej wymianie.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 24 mar 2010, 11:28 przez rysiek500, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 paź 2009, 20:51
- Lokalizacja: łódzkie
Witam Wymiana błotnika w b4 jest troszeczkę skomplikowana.Jeżeli odkręcisz śrubę 13 z góry błotnika obok zbiorniczka wyrównawczego lub analogicznie z drugiej strony to połowa sukcesu,jak się będzie kręcić to nie kombinuj od razu ją rozwiercaj z góry.dwa wkręty na torx na łączeniu błotnika z progiem,jeden wkręt od środka,jeden przy lampie i na wsporniku dolnym,jeżeli to ta strona gdzie jest filtr węglowy to są tam też śrubki na klucz 10 i 8.Do demontażu błotnika trzeba zdemontować nadkole i zderzak.Znaczki z błotnika zdemontujesz dopiero po ściągnięciu błotnika,ta listewka jest przykręcona nakrętką plastikową,znaczek ma bolce,które są wciskane w kołeczki,lub gdy nie będziesz wymieniał błotnika to po ściągnięciu nadkola.Rozebrałem około 30 szt B4,więc nie ma dla mnie ona tajemnic.
Jeżeli będziesz miał pytania dzwoń
Jeżeli będziesz miał pytania dzwoń
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
rysiek500, w tym temacie jest opisana wymiana błotnika https://audi80.pl/b3-all-demontaz-zd ... +przedn%2A
Koledzy mam pytanko, wczoraj pełen sił i ochoty do pracy przyszedłem z aparatem do garażu aby zrobić małe fotostory z wymiany zderzaka i błotników w B4. Jednak za żadne skarby nie mogłem odkręcić śrub mocujących zderzak. Imbus, przedłużka, dłuższa rączka i nic , nie chciałem pełną siłą próbować żeby nie obrobić śruby. Czy macie jakiś patent na odkręcenie tych śrub ??swistak3171 pisze:Do demontażu błotnika trzeba zdemontować nadkole i zderzak.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Krzysztof, jeżeli te śruby nie chcą puścić, to trzeba będzie odkręcić wsporniki od podłużnic. Będzie to trochę utrudnione, bo widzę, że Twoje auto nie ma halogenów, a po ich zdemontowaniu jest w miarę dobry dostęp do tych wsporników. Jednak po wyjęciu reflektorów, powinieneś również się do nich dostać.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Chodzi Ci o listwy zderzaka, tak? To byłoby idealne rozwiązanie, ale odbezpieczenie ich od zderzaka z zewnątrz, może skończyć się pourywaniem zaczepów.Krzysztof_Suliko pisze:wyjęcie samych czarnych zaślepek ze zderzaka nie wystarczy ?
Co dokładnie masz na myśli? :roll:Krzysztof_Suliko pisze:co dokładnie mam odkręcić ?
Tak myślałem że nie będzie to takie proste. Dziś wstąpię do garażu i zobaczę co da się zrobić. Szkoda ze czasu na wymianę błotników coraz mniej muszę zmienić je w tym miesiącu bo do ślubu chce jechać swoim autem.IC69 pisze:To byłoby idealne rozwiązanie, ale odbezpieczenie ich od zderzaka z zewnątrz, może skończyć się pourywaniem zaczepów.