Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana przedniego błotnika

ODPOWIEDZ
rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

[B4 1Z] Wymiana przedniego błotnika

Post autor: rysiek500 » 24 mar 2010, 10:59

Witam
Mam takie pytanie
Na wysokosci listwy tej krótkiej na prawym błotniku jest niewielkie pęknięcie lakieru obok również widzę pęcherz niewiem czy opłaca się to robić,czy kupić używke polakierować i założyć.
Chodzi mi jeszcze o to czy ta czarna listwa która tam jest wchodzi na wcisk czy jest odkręcana oraz ten znaczek Audi jak jest mocowany.
Druga sprawa prosiłbym o opis jak błotnik i gdzie jest mocowany żeby go odkręcić przy ewentualnej wymianie.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 24 mar 2010, 11:28 przez rysiek500, łącznie zmieniany 1 raz.

swistak3171
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2009, 20:51
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: swistak3171 » 24 mar 2010, 13:35

Witam Wymiana błotnika w b4 jest troszeczkę skomplikowana.Jeżeli odkręcisz śrubę 13 z góry błotnika obok zbiorniczka wyrównawczego lub analogicznie z drugiej strony to połowa sukcesu,jak się będzie kręcić to nie kombinuj od razu ją rozwiercaj z góry.dwa wkręty na torx na łączeniu błotnika z progiem,jeden wkręt od środka,jeden przy lampie i na wsporniku dolnym,jeżeli to ta strona gdzie jest filtr węglowy to są tam też śrubki na klucz 10 i 8.Do demontażu błotnika trzeba zdemontować nadkole i zderzak.Znaczki z błotnika zdemontujesz dopiero po ściągnięciu błotnika,ta listewka jest przykręcona nakrętką plastikową,znaczek ma bolce,które są wciskane w kołeczki,lub gdy nie będziesz wymieniał błotnika to po ściągnięciu nadkola.Rozebrałem około 30 szt B4,więc nie ma dla mnie ona tajemnic.

Jeżeli będziesz miał pytania dzwoń

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 mar 2010, 17:00

rysiek500, w tym temacie jest opisana wymiana błotnika :arrow: https://audi80.pl/b3-all-demontaz-zd ... +przedn%2A

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 30 mar 2010, 06:54

swistak3171 pisze:Do demontażu błotnika trzeba zdemontować nadkole i zderzak.
Koledzy mam pytanko, wczoraj pełen sił i ochoty do pracy przyszedłem z aparatem do garażu aby zrobić małe fotostory z wymiany zderzaka i błotników w B4. Jednak za żadne skarby nie mogłem odkręcić śrub mocujących zderzak. Imbus, przedłużka, dłuższa rączka i nic :-( , nie chciałem pełną siłą próbować żeby nie obrobić śruby. Czy macie jakiś patent na odkręcenie tych śrub ??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 31 mar 2010, 09:52

Krzysztof, jeżeli te śruby nie chcą puścić, to trzeba będzie odkręcić wsporniki od podłużnic. Będzie to trochę utrudnione, bo widzę, że Twoje auto nie ma halogenów, a po ich zdemontowaniu jest w miarę dobry dostęp do tych wsporników. Jednak po wyjęciu reflektorów, powinieneś również się do nich dostać.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 31 mar 2010, 11:15

IC69 pisze:Twoje auto nie ma halogenów, a po ich zdemontowaniu jest w miarę dobry dostęp do tych wsporników
Irek, a czy wyjęcie samych czarnych zaślepek ze zderzaka nie wystarczy ??
Masz może jakiś rysunek poglądowy lub zdjęcie co dokładnie mam odkręcić ??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 31 mar 2010, 19:56

Krzysztof_Suliko pisze:wyjęcie samych czarnych zaślepek ze zderzaka nie wystarczy ?
Chodzi Ci o listwy zderzaka, tak? To byłoby idealne rozwiązanie, ale odbezpieczenie ich od zderzaka z zewnątrz, może skończyć się pourywaniem zaczepów.
Krzysztof_Suliko pisze:co dokładnie mam odkręcić ?
Co dokładnie masz na myśli? :roll:

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 01 kwie 2010, 11:12

IC69 pisze:To byłoby idealne rozwiązanie, ale odbezpieczenie ich od zderzaka z zewnątrz, może skończyć się pourywaniem zaczepów.
Tak myślałem że nie będzie to takie proste. Dziś wstąpię do garażu i zobaczę co da się zrobić. Szkoda ze czasu na wymianę błotników coraz mniej :( muszę zmienić je w tym miesiącu bo do ślubu chce jechać swoim autem.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 01 kwie 2010, 11:53

Panowie zdjęcie listwy nie jest takie trudne, ja u siebie wymieniałem i żadnego zaczepu nie urwałem.

Na zdjęciu widać gdzie są zaczepy. Wystarczy wsunąć nóż w miejsce zaczepu i listwa wychodzi.

Obrazek

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 01 kwie 2010, 18:50

Kuba, dzięki za zdjęcie, przyda się na zaś ;-) :) Udało mi się odkręcić te śruby... pomogło lekkie puknięcie młotkiem w łeb i puściło :-) Umordowałem się samemu ze zdjęciem zderzaka, teraz pozostało tylko dobrać się do błotników... Jutro albo po świętach się za to zabiorę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl