Szok . Może Twój kolega nie dokręcił wystarczająco, i w dodatku może nie załozył zabezpieczenia na tę śrubę :->skoti pisze:Kolega też nie dokręcił za mocno jeździł na ,,poluzowanym'' i wyjechało mu koło z bębnem poza obrys. Nie wiem jak i czemu ale to stało się po tym jak wymieniał łożysko :!: :?:
[audi 80 b3] łożyska kół tylnych
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
Koledzy podepnę się do tematu. Na tylnej osi wyczuwam delikatny luz jak poruszam kołem (trzymając w najwyższym jego punkcie). Jeden mechanik powiedział, że to łożyska ale 2 miesiące temu wymieniałem jedno z nich na faga... Drugi mechanik, który jest moim kolega powiedział, że to luz roboczy i zawsze będzie. On w swoim golfie też ma taki ale odkręcił mi koło i dociągnął łożysko i dalej to samo.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
kolego ryju podnieś autko na lewarku ściągnij zabezpieczenie z nakrętki którą dokręcasz bęben, dociągnij ją z czuciem i minimalnie popuść chwyć koło i spróbuj poruszać. Efekt powinien być taki że koło obraca się lekko i nic go nie zatrzymuje a ruszając kołem na boki nie powinno być luzu. Ja tam nigdy nie słyszałem o luzie roboczym na łożysku stożkowym to jacyś konkretni "fahofcy" wymyślili.
Myślę że opisałem to dosyć dokładnie i prosto przynajmniej ja tak dokręciłem jak wymieniałem łożyska i jest gitara. Cisza w środku i brak luzu na kole. Aha i po kilkunastu tysiącach km można rozebrać dołożyć smaru, dokręcić i kręcić kolejne km ten zabieg zapewnia dłuższą eksploatację łożysk stożkowych.
życzę powodzonka i proszę pisać o efektach.
Myślę że opisałem to dosyć dokładnie i prosto przynajmniej ja tak dokręciłem jak wymieniałem łożyska i jest gitara. Cisza w środku i brak luzu na kole. Aha i po kilkunastu tysiącach km można rozebrać dołożyć smaru, dokręcić i kręcić kolejne km ten zabieg zapewnia dłuższą eksploatację łożysk stożkowych.
życzę powodzonka i proszę pisać o efektach.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 00:02 przez wampir1988, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Piotrek to mi sie podobalo krótko i na temat :mrgreen:
""no to pochwal sie kolego jak to zrobic :lol:lozyska w moich tylnych kolach sa starsze od ciebie :lol:""
Ryju luz ma byc i juz,lozyska stozkowe musza miec luz bo po to je tak ktos zkonstruowal :idea:czy teraz gdy maja luz wyja , chyba nie :?: to po co psuc dobre :?:
""no to pochwal sie kolego jak to zrobic :lol:lozyska w moich tylnych kolach sa starsze od ciebie :lol:""
Ryju luz ma byc i juz,lozyska stozkowe musza miec luz bo po to je tak ktos zkonstruowal :idea:czy teraz gdy maja luz wyja , chyba nie :?: to po co psuc dobre :?:
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
skoro w ksiazce "sam naprawiam" pisze ze nalezy dokrecac z wyczuciem i przy ruszaniu kolem na boki ma byc wyczuwalny delikatny luz to chyba tak ma byc - kolo ma sie obracac bez oporow, a przy takim skreceniu na kole zawsze bedzie czuc delikatnu luz kola na boki . tak inzynierowie skonstruowali i takie wymagania co do pracy lozyska postawili. i niech zaden mechanik nie probuje byc od nich madrzejszy bo pozniej sa klopoty a co gorsza koszty.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia