[80 B4 2.3 NG] Katalizator
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
koledzy podpinam sie pod temat.
Mam u siebie taki problem że moj tłumik koncowy już się skonczył i wisi tam bo wisi..środkowy jest troche poprzecierany ze względu na spora glebę i zerwane uchwyty (przygoda wydażyła się w trasie i troche musiałem sie przemęczyć.Katalizator mam juz wytłuczony..moje pytanie jest takie..chce zrobić nowy tłumik..pytanie do was jak??wywalic kata??i tak jest pusty ale co z sondą??tłumik środkowy wywalic i zrobic jakiś przelot??nie chce osiągnąć ryczącego potwora w którym nie da sie wytrzymać.
Prosze o porady co i jak ogarnąć zeby było ok i jaki zapas gotówki bedzie mi potrzebny.Pozdrawiam
Mam u siebie taki problem że moj tłumik koncowy już się skonczył i wisi tam bo wisi..środkowy jest troche poprzecierany ze względu na spora glebę i zerwane uchwyty (przygoda wydażyła się w trasie i troche musiałem sie przemęczyć.Katalizator mam juz wytłuczony..moje pytanie jest takie..chce zrobić nowy tłumik..pytanie do was jak??wywalic kata??i tak jest pusty ale co z sondą??tłumik środkowy wywalic i zrobic jakiś przelot??nie chce osiągnąć ryczącego potwora w którym nie da sie wytrzymać.
Prosze o porady co i jak ogarnąć zeby było ok i jaki zapas gotówki bedzie mi potrzebny.Pozdrawiam
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
hakanos007, Mam NG w Quattro i tłumik końcowy jest trudno dostępny i drogi.
Za to środkowy dostaniesz np. w Bosalu dość tanio.Ja założyłem nowy środkowy a końcowy wywaliłem.Jest ok. nie za głośno i ładnie się zbiera.W Ng tłumik środkowy ma konstrukcję przelotową(spaliny nie zmieniają kierunku ruchu, w środku ma rurę ponawiercaną na swojej powierzchni a dookoła niej materiał wygłuszający).Tłumik końcowy jest typu komorowego czyli spaliny zmieniają w nim wielokrotnie kierunek ruchu.To ten końcowy jest "wąskim gardłem" wydechu , to jego usunięcie odetka wydech i poprawi reakcję na gaz.
Ja kata zostawiłem i tak jest pusty po tylu latach.Nie widzę sensu go ruszać.
Jeśli ktoś się uprze można byle nie powiększać objętości.Lepsza rura o średnicy wydechu niż pseudo strumienica.
Co do sondy , wywalenie kata nie obniży temp.jej pracy sonda ma własne grzanie elektryczne.Najważniejsze by jej nie uszkodzić i nie przecinać/sztukować jej kabla.
Za to środkowy dostaniesz np. w Bosalu dość tanio.Ja założyłem nowy środkowy a końcowy wywaliłem.Jest ok. nie za głośno i ładnie się zbiera.W Ng tłumik środkowy ma konstrukcję przelotową(spaliny nie zmieniają kierunku ruchu, w środku ma rurę ponawiercaną na swojej powierzchni a dookoła niej materiał wygłuszający).Tłumik końcowy jest typu komorowego czyli spaliny zmieniają w nim wielokrotnie kierunek ruchu.To ten końcowy jest "wąskim gardłem" wydechu , to jego usunięcie odetka wydech i poprawi reakcję na gaz.
Ja kata zostawiłem i tak jest pusty po tylu latach.Nie widzę sensu go ruszać.
Jeśli ktoś się uprze można byle nie powiększać objętości.Lepsza rura o średnicy wydechu niż pseudo strumienica.
Co do sondy , wywalenie kata nie obniży temp.jej pracy sonda ma własne grzanie elektryczne.Najważniejsze by jej nie uszkodzić i nie przecinać/sztukować jej kabla.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Środkowy 100-150zł w zależności od pazerności tłumikarza.Zamiast końcowego poprowadzona rura od środkowego aż do końca.Z robotą i ładną końcówką zapłaciłem 200zł i zrobiłem nowy wydech od kata do końca.Robił znajomy ok.1.5roku więc cena dość niska.
Tłumik środkowy z rurą (zaczyna się od kata)+rura (na obejmę nie spawana na sztywno ) od środkowego do samego końca+dospawanie uszka pod wieszak na rurze (okolice tłumika końcowego)+ładna końcówka.I tak oto masz kpl. wydech chodzi cacy i nie kosztuje dużo.
Tłumik środkowy z rurą (zaczyna się od kata)+rura (na obejmę nie spawana na sztywno ) od środkowego do samego końca+dospawanie uszka pod wieszak na rurze (okolice tłumika końcowego)+ładna końcówka.I tak oto masz kpl. wydech chodzi cacy i nie kosztuje dużo.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Nie wiem o co kaman ale dołączam się do pytania kolegi- jak jest wtedy z głośnością wydechu? Czy na niskich obrotach jest cicho, a silnik zaczyna drzeć pape dopiero od wyższych obrotów? Czy głośno jest cały czas?:) Pzdr.luk_OP_Q89 pisze:A po co?Masz za lekkie auto?a co myślisz o tłumiku końcowym ale przelocie ??pełno ich na allegro
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Karto, jak założysz nowy tłumik środkowy (ważne aby połączenie kolektor-katalizator było szczelne jeśli nie jest to samochód szarpie i są problemy z biegiem jałowym oraz ze zchodzeniem z obrotów-szarpanie) potem rurę od tłumika środkowego aż do końca czyli końcówki ozdobnej , jest ok.Ładnie mruczy a ryczeć zaczyna pow.4000 obr./min.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Karto, ma być dedykowany do tego motoru czyli
Nie ma sensu zakładać byle przelot , będzie bardzo głośno i silnik straci na kulturze pracy.
Przerabiałem kilka setup-ów w moim NG i rozwiązanie na środkowym jest optymalne(zachowując kata i dbając o szczelność wydechu szczególnie przed katem).
Wydech będzie na jednym tłumiku więc aby zapewnić odpowiednie ciśnienie w ukł.wydechowym zostawiasz go.Wystarczy że końcowy wyleci.Karto pisze: Bo ten standardowy dosyć pokaźnych rozmiarów jest...
Nie ma sensu zakładać byle przelot , będzie bardzo głośno i silnik straci na kulturze pracy.
Przerabiałem kilka setup-ów w moim NG i rozwiązanie na środkowym jest optymalne(zachowując kata i dbając o szczelność wydechu szczególnie przed katem).
Hehe, czyli masz cały wydech na strumienicy + końcowy? Jak możesz nagraj filmik, chętnie posłucham;)
Mnie z kolei niedługo czeka przegląd- kata nie mam, zamiast tego tłumik przelotowy. Dam znać jak poszło. Na wszelki wypadek trzymam wyjęty katalizator, ponoć sprawny, ale wstawianie go z powrotem średnio mi się uśmiecha.
[ Dodano: 2010-04-21, 14:07 ]
Ok, przegląd zaliczony. W kwestii spalin i braku katalizatora:
Diagnosta powiedział, że auto zostało wyprodukowane przed czerwcem 95' więc "normy go nie obowiązują" także test spalin przeszedł bez problemów:)
Mnie z kolei niedługo czeka przegląd- kata nie mam, zamiast tego tłumik przelotowy. Dam znać jak poszło. Na wszelki wypadek trzymam wyjęty katalizator, ponoć sprawny, ale wstawianie go z powrotem średnio mi się uśmiecha.
[ Dodano: 2010-04-21, 14:07 ]
Ok, przegląd zaliczony. W kwestii spalin i braku katalizatora:
Diagnosta powiedział, że auto zostało wyprodukowane przed czerwcem 95' więc "normy go nie obowiązują" także test spalin przeszedł bez problemów:)