Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Katalizator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 22 mar 2010, 14:53

koledzy podpinam sie pod temat.
Mam u siebie taki problem że moj tłumik koncowy już się skonczył i wisi tam bo wisi..środkowy jest troche poprzecierany ze względu na spora glebę i zerwane uchwyty (przygoda wydażyła się w trasie i troche musiałem sie przemęczyć.Katalizator mam juz wytłuczony..moje pytanie jest takie..chce zrobić nowy tłumik..pytanie do was jak??wywalic kata??i tak jest pusty ale co z sondą??tłumik środkowy wywalic i zrobic jakiś przelot??nie chce osiągnąć ryczącego potwora w którym nie da sie wytrzymać.
Prosze o porady co i jak ogarnąć zeby było ok i jaki zapas gotówki bedzie mi potrzebny.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 22 mar 2010, 14:56

hakanos007, ja mam wywalony środkowy tłumik i nie ma co ukrywać jest głośno.Więc jeśli nie chcesz aby tak było to nie wyrzucaj środkowego.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 22 mar 2010, 15:03

a czy środkowy może być przytkany albo wymagac wymiany nawet jak nie ma zadnych dziur??w takim razie wymienił bym tylko końcowy

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 23 mar 2010, 10:45

hakanos007, Mam NG w Quattro i tłumik końcowy jest trudno dostępny i drogi.
Za to środkowy dostaniesz np. w Bosalu dość tanio.Ja założyłem nowy środkowy a końcowy wywaliłem.Jest ok. nie za głośno i ładnie się zbiera.W Ng tłumik środkowy ma konstrukcję przelotową(spaliny nie zmieniają kierunku ruchu, w środku ma rurę ponawiercaną na swojej powierzchni a dookoła niej materiał wygłuszający).Tłumik końcowy jest typu komorowego czyli spaliny zmieniają w nim wielokrotnie kierunek ruchu.To ten końcowy jest "wąskim gardłem" wydechu , to jego usunięcie odetka wydech i poprawi reakcję na gaz.

Ja kata zostawiłem i tak jest pusty po tylu latach.Nie widzę sensu go ruszać.
Jeśli ktoś się uprze można byle nie powiększać objętości.Lepsza rura o średnicy wydechu niż pseudo strumienica.

Co do sondy , wywalenie kata nie obniży temp.jej pracy sonda ma własne grzanie elektryczne.Najważniejsze by jej nie uszkodzić i nie przecinać/sztukować jej kabla.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 23 mar 2010, 17:45

i końcowego nie masz??ile kosztował Cię środkowy??

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 mar 2010, 12:46

Środkowy 100-150zł w zależności od pazerności tłumikarza.Zamiast końcowego poprowadzona rura od środkowego aż do końca.Z robotą i ładną końcówką zapłaciłem 200zł i zrobiłem nowy wydech od kata do końca.Robił znajomy ok.1.5roku więc cena dość niska.

Tłumik środkowy z rurą (zaczyna się od kata)+rura (na obejmę nie spawana na sztywno ) od środkowego do samego końca+dospawanie uszka pod wieszak na rurze (okolice tłumika końcowego)+ładna końcówka.I tak oto masz kpl. wydech chodzi cacy i nie kosztuje dużo.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 24 mar 2010, 14:32

a co myślisz o tłumiku końcowym ale przelocie ??pełno ich na allegro

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 mar 2010, 18:30

a co myślisz o tłumiku końcowym ale przelocie ??pełno ich na allegro
A po co?Masz za lekkie auto? ;-)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 26 mar 2010, 14:27

luk_OP_Q89 pisze:
a co myślisz o tłumiku końcowym ale przelocie ??pełno ich na allegro
A po co?Masz za lekkie auto? ;-)
Nie wiem o co kaman ale dołączam się do pytania kolegi- jak jest wtedy z głośnością wydechu? Czy na niskich obrotach jest cicho, a silnik zaczyna drzeć pape dopiero od wyższych obrotów? Czy głośno jest cały czas?:) Pzdr.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 mar 2010, 14:35

Karto, jak założysz nowy tłumik środkowy (ważne aby połączenie kolektor-katalizator było szczelne jeśli nie jest to samochód szarpie i są problemy z biegiem jałowym oraz ze zchodzeniem z obrotów-szarpanie) potem rurę od tłumika środkowego aż do końca czyli końcówki ozdobnej , jest ok.Ładnie mruczy a ryczeć zaczyna pow.4000 obr./min.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 26 mar 2010, 23:02

Dzięki za info:) Nowy środkowy jakiś konkretny czy może być np. przelot? Bo ten standardowy dosyć pokaźnych rozmiarów jest...

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 27 mar 2010, 13:20

Karto, ma być dedykowany do tego motoru czyli
Karto pisze: Bo ten standardowy dosyć pokaźnych rozmiarów jest...
Wydech będzie na jednym tłumiku więc aby zapewnić odpowiednie ciśnienie w ukł.wydechowym zostawiasz go.Wystarczy że końcowy wyleci.
Nie ma sensu zakładać byle przelot , będzie bardzo głośno i silnik straci na kulturze pracy.
Przerabiałem kilka setup-ów w moim NG i rozwiązanie na środkowym jest optymalne(zachowując kata i dbając o szczelność wydechu szczególnie przed katem).

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 27 mar 2010, 14:29

Ja panowie lada dzień będę robił calutki wydech od początku (od silnika) włącznie z wywaleniem katalizatora i własnoręcznie robionych tłumików przelotowych w warsztacie KLS-sport. Zdam niedługo relację z prac i powiem jak wyszło, jak dźwięk. Pozdrawiam :-)

jamoz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, 14:11
Lokalizacja: rypin

Post autor: jamoz » 31 mar 2010, 21:11

witam klubowiczów ja wyrzciłem kata i wstawilem strumienice i środkowy tłumik też bo już wszystko się rozsypało i założyłem ostatni oryginalny tłumik i naprawde jest cicho i pomruk wspaniały tylko jeszcze sonda do sprawdzenia czy prawidłowo dziala :mrgreen:

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 01 kwie 2010, 02:08

Hehe, czyli masz cały wydech na strumienicy + końcowy? Jak możesz nagraj filmik, chętnie posłucham;)

Mnie z kolei niedługo czeka przegląd- kata nie mam, zamiast tego tłumik przelotowy. Dam znać jak poszło. Na wszelki wypadek trzymam wyjęty katalizator, ponoć sprawny, ale wstawianie go z powrotem średnio mi się uśmiecha.

[ Dodano: 2010-04-21, 14:07 ]
Ok, przegląd zaliczony. W kwestii spalin i braku katalizatora:
Diagnosta powiedział, że auto zostało wyprodukowane przed czerwcem 95' więc "normy go nie obowiązują" także test spalin przeszedł bez problemów:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl