[2.0 ABK] Ściąganie w lewo, buczenie przy odpalaniu...
[2.0 ABK] Ściąganie w lewo, buczenie przy odpalaniu...
Problem - jak w temacie. Ściąga jak cholera w lewo - przekręca kierownicę o jakieś 20-30 stopni, w kilkadziesiąt metrów jestem na lewym pasie... Ciekawostka jest taka, że ściąganie wyraźnie maleje od ok. 90 km/h wzwyż, za to robi się jeszcze gorzej przy hamowaniu (chociaż to nie zawsze). Hamulce sprawne - biorą jednakowo (sprawdzane na stacji obsługi). Wadliwe opony odpadają - na zimówkach (starych) i na letnich (nówki) dzieje się to samo. W międzyczasie robiłem tuleje, wymiana sworznia, więc zrobiłem zbieżność - efekt: bez zmian Ale jest jeszcze inna rzecz - po odpaleniu zimnego ze 3 minuty słychać dziwne rzężenie - taki metaliczny podźwięk (jakby łożysko?). Na wyższych obrotach znika, ale jak zdejmę nogę z gazu, to wraca. I tak ze 3 minuty. Czasem zdarza się, że po przejechaniu nie za długiego odcinka i zatrzymaniu, na luzie, to rzężenie zaczyna być słychać!!! I co ciekawe - ten dźwięk pojawia się w niskich temperaturach - latem go nie ma, występuje przy temperaturach ok -5 do +5 stopni i wydobywa się z okolic pomp wody/wspomagania. Czy to może być problem z pompą od wspomagania? Z póltora roku temu nagle spadła mi ilość płynu od wspomagania (z pozycji max na środek max/min) - zdziwiło mnie to, ale wtedy nie było żadnych reperkusji ze strony układu kierowniczego...
Jeśli ktoś ma doświadczenie albo pomysły, to proszę o odpowiedź.
Jeśli ktoś ma doświadczenie albo pomysły, to proszę o odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 23:03 przez doman, łącznie zmieniany 2 razy.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
Byłem tydzień temu na szarpakach - wyszły delikatnie wyrobione tulejki, ale jak pisałem na początku - ściągało go od razu po wyjeździe ze stacji po zbieżności robionej po wymianie tulei i sworznia (przed tą robotą już go ściągało - miałem nadzieję, że to się zmieni po zbieżności, ale nie ). Jak wyprostuję kierownicę, to idzie prosto, ale w rękach mi tą kierownicę ciągnie na lewo...
Hmmm - teraz jeszcze mi przyszło do głowy, że może strzeliły kąty, a goście na stacji zrobili tylko zbieżność (niestety nie miałem możliwości pilnować ich przy pracy)... Możliwe są takie efekty przy zwalonych kątach?
Hmmm - teraz jeszcze mi przyszło do głowy, że może strzeliły kąty, a goście na stacji zrobili tylko zbieżność (niestety nie miałem możliwości pilnować ich przy pracy)... Możliwe są takie efekty przy zwalonych kątach?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po takiej wymianie trzeba robić kąty i zbieżność.doman pisze:po zbieżności robionej po wymianie tulei i sworznia
Bardzo prawdopodobne że kąt jest nieprawidłowy z uwagi na fakt wymiany sworznia na którym to własnie sie reguluje kąt pochylenia koła.doman pisze:Hmmm - teraz jeszcze mi przyszło do głowy, że może strzeliły kąty, a goście na stacji zrobili tylko zbieżność (niestety nie miałem możliwości pilnować ich przy pracy)... Możliwe są takie efekty przy zwalonych kątach?
mi auto robilo szopki po zrobionym przedni mzawieszeniu ustawiane bylo wszystko i nic nei pomagalo juz byle mzrezygnowany
az sie dowiedzialem o starszym gostku ktory ustawia zawieche pojechalem ustawial 2 razy dluzej jak reszta ale perfekt a meczylem sie tak rok wczesniej ustawiali mi w kilku miejscach kasa szla efektow zero wiec moze warto do kogos bardziej ogarnietego jechac
az sie dowiedzialem o starszym gostku ktory ustawia zawieche pojechalem ustawial 2 razy dluzej jak reszta ale perfekt a meczylem sie tak rok wczesniej ustawiali mi w kilku miejscach kasa szla efektow zero wiec moze warto do kogos bardziej ogarnietego jechac
Byłem na zaufanej stacji mojego zaufanego mechaniora...
A taka ciekawostka - jak już zająłem się tematem, to bawię się z tym moim sprzęcikiem
Tak jak pisałem - przy jeździe do przodu kierownicę (i samochód) ciągnie na lewo. Ale na wstecznym jest odwrotnie - kierownicę i auto ciągnie na prawo! Czy to ma jakąś ukrytą logikę i sens???
A taka ciekawostka - jak już zająłem się tematem, to bawię się z tym moim sprzęcikiem
Tak jak pisałem - przy jeździe do przodu kierownicę (i samochód) ciągnie na lewo. Ale na wstecznym jest odwrotnie - kierownicę i auto ciągnie na prawo! Czy to ma jakąś ukrytą logikę i sens???
koledzy ja mam tak samo ze sciaga mnie w lewo i dosłownie kierownice trzeba trzymac bo ciągnie auto na lewo , na stacji diagnostycznej ustawili mi niby zbieznosc , gdzie powiedziano mi ze jest ustawiona na 100 % dobrze a ze do wymiany mam prawa tylna tulejke sanek . Tulejkę wymieniłem i okazało się , że dalej ściąga i nie ma różnicy . co mam zrobic . kiedy bylem na ustawieniu zbieznosci to dali mi wydruk lecz nie wiem o co na nim chodzi moze go wkleje i mi podpowiecie co jest nie tak i wyjdzie czemu sciaga mnie w lewo jak kolege piszacego wyzej , ???
Witam, tak se poczytalem temat i powiem ze wczoraj ustawialem zbieznosc (piszczaly opony na zakretach) no i jest lepiej, inaczej sie prowadzi ale jak puszcze kierownice to delikatnie sciaga mnie w prawo... uciazliwe to nie jest ale sam fakt ze tak jest mnie zastanawia... dodam ze jakis miesiac temu wymienialem przednie zawieszenie (amory, tuleje wahacza, drazki stabilizatora i cos tam jeszcze nie pamietam)