Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Ściąganie w lewo, buczenie przy odpalaniu...

ODPOWIEDZ
doman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 14:33

[2.0 ABK] Ściąganie w lewo, buczenie przy odpalaniu...

Post autor: doman » 28 mar 2010, 21:23

Problem - jak w temacie. Ściąga jak cholera w lewo - przekręca kierownicę o jakieś 20-30 stopni, w kilkadziesiąt metrów jestem na lewym pasie... Ciekawostka jest taka, że ściąganie wyraźnie maleje od ok. 90 km/h wzwyż, za to robi się jeszcze gorzej przy hamowaniu (chociaż to nie zawsze). Hamulce sprawne - biorą jednakowo (sprawdzane na stacji obsługi). Wadliwe opony odpadają - na zimówkach (starych) i na letnich (nówki) dzieje się to samo. W międzyczasie robiłem tuleje, wymiana sworznia, więc zrobiłem zbieżność - efekt: bez zmian :-( Ale jest jeszcze inna rzecz - po odpaleniu zimnego ze 3 minuty słychać dziwne rzężenie - taki metaliczny podźwięk (jakby łożysko?). Na wyższych obrotach znika, ale jak zdejmę nogę z gazu, to wraca. I tak ze 3 minuty. Czasem zdarza się, że po przejechaniu nie za długiego odcinka i zatrzymaniu, na luzie, to rzężenie zaczyna być słychać!!! I co ciekawe - ten dźwięk pojawia się w niskich temperaturach - latem go nie ma, występuje przy temperaturach ok -5 do +5 stopni i wydobywa się z okolic pomp wody/wspomagania. Czy to może być problem z pompą od wspomagania? Z póltora roku temu nagle spadła mi ilość płynu od wspomagania (z pozycji max na środek max/min) - zdziwiło mnie to, ale wtedy nie było żadnych reperkusji ze strony układu kierowniczego...
Jeśli ktoś ma doświadczenie albo pomysły, to proszę o odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 23:03 przez doman, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 28 mar 2010, 21:50

_uwaga

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 mar 2010, 19:38

A od kiedy zaczelo sciagac? Kiedy kupiles autko?Zawsze tak bylo?

doman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 14:33

Post autor: doman » 29 mar 2010, 20:32

Właśnie, że nie od zawsze... Od zawsze szedł prosto, a zaczęło się z rok temu :( Najpierw delikatniutko, ale od jakiegoś czasu jest tak jak napisałem na początku - ale jest pozytyw - nie pogarsza się...

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 mar 2010, 20:39

To niezmienia faktu ze cos jest nie tak.A na diagnostyce nic nie wykazalo?

doman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 14:33

Post autor: doman » 29 mar 2010, 20:55

Byłem tydzień temu na szarpakach - wyszły delikatnie wyrobione tulejki, ale jak pisałem na początku - ściągało go od razu po wyjeździe ze stacji po zbieżności robionej po wymianie tulei i sworznia (przed tą robotą już go ściągało - miałem nadzieję, że to się zmieni po zbieżności, ale nie :-( ). Jak wyprostuję kierownicę, to idzie prosto, ale w rękach mi tą kierownicę ciągnie na lewo...
Hmmm - teraz jeszcze mi przyszło do głowy, że może strzeliły kąty, a goście na stacji zrobili tylko zbieżność (niestety nie miałem możliwości pilnować ich przy pracy)... Możliwe są takie efekty przy zwalonych kątach?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 mar 2010, 16:14

doman pisze:po zbieżności robionej po wymianie tulei i sworznia
Po takiej wymianie trzeba robić kąty i zbieżność.
doman pisze:Hmmm - teraz jeszcze mi przyszło do głowy, że może strzeliły kąty, a goście na stacji zrobili tylko zbieżność (niestety nie miałem możliwości pilnować ich przy pracy)... Możliwe są takie efekty przy zwalonych kątach?
Bardzo prawdopodobne że kąt jest nieprawidłowy z uwagi na fakt wymiany sworznia na którym to własnie sie reguluje kąt pochylenia koła.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 30 mar 2010, 16:56

mi auto robilo szopki po zrobionym przedni mzawieszeniu ustawiane bylo wszystko i nic nei pomagalo juz byle mzrezygnowany
az sie dowiedzialem o starszym gostku ktory ustawia zawieche pojechalem ustawial 2 razy dluzej jak reszta ale perfekt a meczylem sie tak rok wczesniej ustawiali mi w kilku miejscach kasa szla efektow zero wiec moze warto do kogos bardziej ogarnietego jechac

doman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 14:33

Post autor: doman » 30 mar 2010, 21:44

Byłem na zaufanej stacji mojego zaufanego mechaniora...
A taka ciekawostka - jak już zająłem się tematem, to bawię się z tym moim sprzęcikiem :)
Tak jak pisałem - przy jeździe do przodu kierownicę (i samochód) ciągnie na lewo. Ale na wstecznym jest odwrotnie - kierownicę i auto ciągnie na prawo! Czy to ma jakąś ukrytą logikę i sens???

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 31 mar 2010, 20:49

koledzy ja mam tak samo ze sciaga mnie w lewo i dosłownie kierownice trzeba trzymac bo ciągnie auto na lewo , na stacji diagnostycznej ustawili mi niby zbieznosc , gdzie powiedziano mi ze jest ustawiona na 100 % dobrze a ze do wymiany mam prawa tylna tulejke sanek . Tulejkę wymieniłem i okazało się , że dalej ściąga i nie ma różnicy . co mam zrobic . kiedy bylem na ustawieniu zbieznosci to dali mi wydruk lecz nie wiem o co na nim chodzi moze go wkleje i mi podpowiecie co jest nie tak i wyjdzie czemu sciaga mnie w lewo jak kolege piszacego wyzej , ???

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 03 kwie 2010, 19:19

Witam, tak se poczytalem temat i powiem ze wczoraj ustawialem zbieznosc (piszczaly opony na zakretach) no i jest lepiej, inaczej sie prowadzi ale jak puszcze kierownice to delikatnie sciaga mnie w prawo... uciazliwe to nie jest ale sam fakt ze tak jest mnie zastanawia... dodam ze jakis miesiac temu wymienialem przednie zawieszenie (amory, tuleje wahacza, drazki stabilizatora i cos tam jeszcze nie pamietam)

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 05 kwie 2010, 11:16

koledzy i ktos potrafi cos powiedziec na temat foty ktora wrzucilem czy nikt nie wie o co chodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl