Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PP] Dziwne szarpanie na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

[B3 PP] Dziwne szarpanie na LPG

Post autor: TstR » 10 kwie 2010, 23:15

Silnik przy pracy na LPG szarpie i nawet czasami strzela przy mocnym dodaniu gazu ale tylko przy obrotach 1500-2500. Na PB też sobie czasem szarpnie ale rzadziej, w węższym zakresie obrotów (1800- 2000) i delikatniej. Im samochód bardziej załadowany tym łatwiej o takie zjawisko - tzn wystarczy mniej gazu. Generalnie im więcej pracy musi wykonać silnik tym bardziej prycha i w większym zakresie obrotów.
Ciekawe, że nie zdarza się to ani poniżej 1500 ani po przekroczeniu 2500. Na PB jak się da "but" przy wolnych obrotach to występuje takie malutkie szarpnięcie - prawie nie do zauważenia - zanim się wkręci.
Czasem jeszcze ześwirują wolne obroty - wahania od 500 do 1200 szczególnie po dodaniu i odjęciu gazu na wolnych obrotach z tym że to z kolei dzieje się na PB. Wolne obroty na LPG trzyma wzorowo. :/

Wszystko to zaczęło się jakiś miesiąc temu od strzału gazu który sam spowodowałem zalewając przypadkowo przewody WN wodą. Tak mi się wydaje ale to może być zbieg okoliczności. Na początku te zjawiska były prawie niezauważalnie ale ostatnio się nasiliły.

Kopułka, palec, przewody i świece wymienione. Znajomy zasugerował, że może "skończyła mi się" sonda lambda. Czy ktoś ma jakieś inne pomysły - może wypalone zawory? (ale wtedy na PB byłoby tak jak na LPG (?)), a może brudny (przypchany) gaźnik i dysze?, a może...

Właśnie - jakieś pomysły???????

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 kwie 2010, 08:20

Zajrzyj na początek tutaj https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm ten gaznik to jest jedna wielka zagadka wiem bo mam :-D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 kwie 2010, 11:34

Moje PP też miało humory na benzynie ale na LPG chodziło idealnie. Rozbierałem i czyściłem gaźnik ale to dużo nie pomogło.
Sprawdź tzw. podstawę gaźnika czy nie jest załamana i nie łapie tamtędy lewego powietrza.
Dużo masz już nalatane na LPG? Może instalacja wymaga regulacji a w ostateczności regeneracja albo wymiana parownika. Dobrze by było wymienić filtr gazu w fazy ciekłej.
Co do sondy lambda to możesz ją odłączyć na próbę, silnik będzie chodził dobrze z odłączoną. Zdarza się że bez sondy silnik będzie pracował lepiej niż z podłączoną ale niesprawną.

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 11 kwie 2010, 13:12

Od kiedy go mam przejechałem 25 tys. w zasadzie wszystko na gazie. Gaźnik widzi PB tylko przy odpalaniu - zawsze odpalam na benzynie. Nic w instalacji nie było robione. Sprzedający twierdził, że tuż przed sprzedaniem regulował gaz. Jako, że spalanie (8l/100km a raczej nie jeżdżę bardzo oszczędnie) jest ok nie widziałem powodu żeby grzebać w gazie. Jedyne co się działo to "przygasanie" przy skręcaniu w prawo - membrana w parowniku odkształca się bezwładnościowo - ale to nie jakiś wielki problem.

Natomiast zastanowiła mnie ów podstawa gaźnika. Kolega kiedyś stwierdził "że ta cała pizza (filtr powietrza) razem z gaźnikiem u mnie strasznie lekko kołysze się na boki". Rzeczywiście u niego to ustrojstwo trzymało się dużo sztywniej. Jednak nie było żadnych objawów złej pracy silnika więc się nie przejąłem. Może ta podstawa ma już dość. Od tego kołysania się rozruszała i przy którymś strzale pojawiły się nieszczelności..?

Hmmm w razie konieczności wymiany tej podstawy skąd dorwać taką drugą? W ASO już chyba takich nie będą mieli... Na szrocie na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej lub niesprawnej?

W każdym razie dzięki ALDI za podsunięcie kandydata na winowajcę tych cyrków.

[EDIT] Właśnie sprawdziłem w IC Katalogu, że są dostępne zamienniki - cóż za miła niespodzianka. A do WAS prośba - jaki warto kupić a jaki omijać? JC AUTO i 4MAX odrzucam na wstępie. FEBI CORTECO LAMFORDER i TRICLO? Jest jeszcze PIERBURG ale cena.....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 kwie 2010, 14:06

Cały gaźnik z obudową filtra powietrza może się lekko kiwać bo właśnie ta podstawa jest z gumy i to normalne zjawisko.

To spalanie wg. mnie masz za niskie jak na niezbyt oszczędną jazdę, ja musiałem nieźle się natrudzić aby zejść do 8l/100km. W 500 kilometrowej trasie przy prędkościach około 130 km/h też wychodziło mi 10l/100km. Jeśli zrobiłeś 25 tyś. bez regulacji to już by była najwyższa pora aby jej dokonać i zweryfikować stan parownika bo nie wiadomo ile na nim zrobił poprzedni właściciel.

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 11 kwie 2010, 14:21

Co do kiwania to porównywałem to moje z kilkoma innymi egzemplarzami i rzeczywiście u mnie porusza się znacząco łatwiej. Nie dość, że rusza się przy znacznie mniejszej sile to jeszcze w większym zakresie się wychyla. Może zatem jest coś na rzeczy...

Teraz trochę OT ale..
Wyniki spalania z ostatniej trasy:

tankowanie SHELL -
80% drogi krajowe (100-110 km/h), 20% miasto - 7.2l / 100km

tankowanie BP -
60% drogi krajowe (120km/h) 20% autostrady (130-140km/h) 20% miasto - 7,7 l/100km

tankowanie SHELL -
40% autostrady (130 - 150km/h) 40% drogi krajowe (120-130) 20% miasto - 7,9 l/100km

tankowanie BP -
10% drogi krajowe, 90% miasto - 10,1 l/100km (było ciepło i niewielkie korki)

Mam udokumentowane każde tankowanie od kiedy mam ten samochód i największe spalanie jakie odnotowałem było 12,2 l/100km jazda w zasadzie tylko po mieście na krótkich odcinkach i w czasie mrozów. Przy normalnych temperaturach taka jazda to około 9-9,5 l/100km.
Tylko, że nie "butuje", rzadko przekraczam 3500 obr. Ale też nie jestem oszczędny do przesady. Chciałbym kiedyś sprawdzić jakie by wyszło spalanie przy jeździe 80-90 na trasie ale na to to ja nie mam nerwów ;)

[[edit]] No i się "po latach" dowiedziałem, jakie mam spalanie przy trasie z prędkością ok. 70-80 km/h. ("Siła Wyższa" sprawiła że musiałem się tak wlec z Zielonej Góry do Słupska).
6,2 l/100km (o dziwo na gazie z Lotosa)
też nie mogłem w to uwierzyć ale serio tak mi wyszło.....

[EDIT] Aaaaa bo ja zapomniałem dodać, że mam skrzynie od 1,8 bo moja już przy zakupie była rozsypana (synchronizator). Przy starej skrzyni miałem 110km/h przy 3000 obr. a przy tej mam 130 km/h. Wstawiłem szybszą skrzynie bo:
1 nie było takiej jak moja nigdzie w okolicy ;)
2 powiedziano mi, że będzie mniej palił (trochę podobno miał też stracić na dynamice ale nie na tyle żeby mi to przeszkadzało - szczerze mówiąc jest to prawie niezauważalne)
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 21:35 przez TstR, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 kwie 2010, 15:14

To może przez tą skrzynię mniej pali bo oryginalnie przy PP były bardzo krótkie skrzynie 4 czy 5 biegowe. Druga sprawa to to że na Shellu czy BP mogą mieć lepszy gaz niż na stacjach na których ja tankowałem.

Spróbuj poruszać filtrem powietrza gdy silnik pracuje, jeśli jest spora nieszczelność w tej podstawie to powinno być słychać zmiany pracy silnika.
TstR pisze:Znajomy zasugerował, że może "skończyła mi się" sonda lambda.
Jeśli masz gaz I generacji ze śrubą na wężu to sonda na pracę LPG nie będzie miała wpływu. Ale nawet jeśli masz II generację z silniczkiem krokowym na wężu to przy gaźniku montują najprostsze komputery, regulujące dawkę LPG w mniejszym stopniu.

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 11 kwie 2010, 15:32

aldi pisze:Druga sprawa to to że na Shellu czy BP mogą mieć lepszy gaz niż na stacjach na których ja tankowałem.
To też fakt. Jeszcze w poprzednim samochodzie wyszło mi (i to kilka razy - zatem to nie "błąd pomiaru") ze względem LPG Shella gazu z Orlenu idzie o ok. 15% więcej. Od tego czasu - tylko Shell i BP jak nie ma Shela pod ręką. Wszystkie inne stacje baaaardzo awaryjnie tylko.
Niby gaz droższy ale w przeliczeniu na przejechane km i tak tańszy. :)

JOLLY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 14 cze 2009, 18:47
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: JOLLY » 12 kwie 2010, 09:59

Nie powinieneś mieć zbytniego problemu z dostaniem tej podstawy, ja niecały rok temu ją zamówiłem w zwykłym motoryzacyjnym i następnego dnia już miałem. Koszt ok 50zł, z tego co pamiętam.

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 12 kwie 2010, 23:11

Zagadka rozwiązana.
Winowajcą okazały się wadliwe NOWE przewody WN. Wypalił się jeden w miejscu zaraz za tym łącznikiem ze świecą. Miejsce trudne do zlokalizowania - pokazało się dopiero po rozbebeszeniu jednej z tych nakładek na świecę. Jakość 4MAX jeszcze raz się potwierdziła. Niestety po którymś z wybuchów obudowa filtra powietrza skapitulowała i muszę się zaopatrzyć w nową.
Na swoje usprawiedliwienie dlaczego kupiłem taki szajs mam tylko to, że następnego dnia miałem wyjazd a w portfelu było tylko tyle, że starczyło na te "tanie". No cóż - chytry traci dwa razy. Teraz kupiłem przewody BERU i dodatkowo z 50 pln pójdzie na obudowę filtra.
Który to już raz się przekonuję, że nie stać mnie na "te tanie" rozwiązania.... O "tańszym" LPG z ORLENU już przecież też się przekonałem na własnym portfelu... Ehhh człowiek uczy się całe życie.

Jeszcze raz dzięki wszystkim zainteresowanym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl