Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] Regenarcja reduktora, czy kupno nowego ?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 06 kwie 2010, 16:44

Panowie, a macie jakiś patent na sprawdzenie szczelności zregenerowanego reduktora i przewodów sztywnego i gumowego gazowego???
Ja czytałem gdzieś o spienionym płynie do mycia naczyń - żeby go nanieść na połączenia i da się wykryć wyciek gazu.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 kwie 2010, 16:47

tttlll, a czy nie lepiej kupić preparat do sprawdzania nieszczelności w instalacjach gazowych? :-/

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 kwie 2010, 20:33

Witam, trochę temat stanął. A więc ja dzisiaj zregenerowałem swój parownik, był trochę zaklejony brązową mazią, jedna membrana (grubsza) była spękana i raczej nie nadawałaby się do ponownego założenia. Druga membrana (cieńsza) była sztywna jak blacha. Pozmieniałem wszystkie oringi, membrany, sprężynki, obudowy dokładnie umyłem rozpuszczalnikiem do farb chlorokauczukowych :-P (taki miałem pod ręką). Po rozkreceniu parownika było widać troszeczkę silikonu, wiec ktoś już rozkrecał parownik ;-) . Ja też dałem odrobinę silikonu między obudowy. Po zamontowaniu reduktora i podłączeniu wszystkich przewodów odpaliłem silnik, który nie miał kompletnie wolnych obrotów (ani ciepły, ani zimny) musiał pracować na ostatnim zabku ssania. Po nagrzaniu silnika ( i odpowietrzenia układu chłodzenia ) ustawiłem sobie wolne obroty na ok 900-950 obr. :-P. Auto lepiej reaguje teraz na pedał gazu. Niedawno sprawdzałem na termometrze było 12 stopni i auto bez problemu zapaliło na lpg. Jeszcze jutro rano sprawdzę, gdy będzie chłodniej :-> . Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 09 kwie 2010, 20:42

Przemo505, i widzisz to nie takie straszne. :mrgreen: Ale nie pal auta na gazie.Pal na benzynie i przełączaj na gaz dopiero gdy silnik będzie już rozgrzany.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 kwie 2010, 20:56

no na początku miałem lekkiego stracha, ale po rozkręceniu, zobaczyłem, ze nie jest to skomplikowane. Całość zajęła mi 2.5 godz. (z odpowietrzeniem ukł. chłodzenia). Wiem że nie dobrze dla parownika jest odpalać na gazie, ale te ręczne przełączanie benzyna-gaz jest uciążliwe.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 09 kwie 2010, 21:11

Przemo505, o parownik to martwiłbym się najmniej.Po prostu mordujesz powoli swój motor odpalając go gdy jest zimny na gazie.Zawsze trzeba palić na benzynie.Dopiero po osiągnięciu przez silnik roboczej temperatury można przełączyć auto na gaz.Tak powinno się robić.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 kwie 2010, 21:15

postaram się zmienić swój nawyk, chociaż od zimy do wczoraj odpalałem zawsze na benzynie i postanowiłem, że robi się już coraz cieplej więc bedę palił na lpg, no cóż, ale zaprzestanę tego. bede palil na PB ostatnio zatankowałem sporo wachy

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 11 kwie 2010, 18:34

Koledzy muszę i ja się pochwalić swoją wymianą membran poszło gładko i bez większych problemów no może po za tym że nie dokręciłem na początku dobrze przewodu od gazu i troszki mi syczało ale szybko to poprawiłem i teraz ciesze się bezproblemową jazdą na LPG :-D

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 11 kwie 2010, 19:15

A mówiłem że to nic trudnego :mrgreen: Cieszę się że ogarnęliście temat bez problemu.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 kwie 2010, 19:18

wbrew pozorom parownik nie jest takim skomplikowanym urządzeniem jak się wydaje :mrgreen:

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 17 kwie 2010, 14:08

W związku z tym, że i ja będę się musiał wziąć za tę regenerację mam pytanie:

Po jakim czasie (lub km) po regeneracji najlepiej udać się do gazownika na regulację?

Słyszałem, że te nowe membrany potrzebują trochę czasu na "ułożenie" czy jak ktoś określił "na dotarcie". Jako, że nie mam znajomego gazownika każda regulacja to koszt.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 kwie 2010, 14:19

Nie ma określonej ilości kilometrów po prostu po śmigaj trochę o ile będzie to możliwe i jedz na regulacje może być tak że po założeniu nowych membran nie będziesz miał wolnych obrotów i od razu pojedziesz na regulację ;-)

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 17 kwie 2010, 14:28

TstR pisze:W związku z tym, że i ja będę się musiał wziąć za tę regenerację mam pytanie:

Po jakim czasie (lub km) po regeneracji najlepiej udać się do gazownika na regulację?

Słyszałem, że te nowe membrany potrzebują trochę czasu na "ułożenie" czy jak ktoś określił "na dotarcie". Jako, że nie mam znajomego gazownika każda regulacja to koszt.
Nie bój się chłopak, poczytaj kilka artykułów na necie i bez problemu wyregulujesz sobie na słuch ;-) Ja na poprzednim parowniku tak robiłem i chodziło :-> Poza tym nawet mój znajomy mechanik reguluje na słuch i wszyscy są zadowoleni. :mrgreen:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 kwie 2010, 14:33

a jak mu zacznie palić 20 litrów na 100 km to dalej będziesz ustawiał na słuch co to za mechanik boże widzisz i nie grzmisz

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 kwie 2010, 14:39

Jak ja założyłem gaz to kazali przyjechać po 1000km aby wyregulować na analizatorze z powodu tego wygrzewania membran, wtedy tylko na słuch ustawili.
Miałem kolegę który też założył LPG pojechał po 1000km na regulację a po kolejnym 1000km gaz tak mu się rozregulował że zamiast 9l/100km zaczął palić 15 a z tłumika śmierdziało czystym nieprzepalonym gazem, pojechał jeszcze na jedną regulację i już było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl