[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
labek i FranoF1, N75 narazie jest dobry mój, potem zrobię jak mówi Frano.
Elektronika jeszcze do końca nie ogarnięta, koszmar.
Zaczęło się od tego że dwóch znajomych ojca, jeden mechanik, drugi elektro mechanik odmówili, jeden a to że się boi podjąć, a to że nie rozbierał sam to i nie wie jak złożyć, a to że 2 dni roboty, i tak bez końca.
W piątek przyjechał " specjalista" z laptopem zadowolony, wchodzi, patrzy, zastanawia się 10 sekund i powiedział że nie podejmuje się, mówi że jak zrobiłem już tyle to i z tym sobie poradzę, najlepiej pewnie było by przyjechać na 30 minut, pobawić się na lapku, wziąć 300 zł i wrócić do domu.
Potem w sobote na wieczór przyjechał człowiek który robi elektryke w samochodach od 15 lat, bez żadnego laptopa , pobawił sie 10 minut, podpiął 4 przewody i autko kręci, kręci ale nie zapala, pompki nie słychać, nagle mówi że przyjechali do niego goście i musi jechać koniecznie już do domu, ale obiecał że dziś rano, o 9 przyjedzie i zrobi. Dziś 9 rano nic, 10 nic, o 11 ojciec dzwoni, a no zachlał i nie da rady dzisiaj, mnie już roznosiło... gdyby nie kolega aldi nic by mi się nie udało, ale po małej konsultacji i poprawkach pompka działa, autko odpala i gaśnie po 2 sekundach bo immobiliser odcina paliwo. Człowiek od immo brał ode mnie kompa do siebie żeby go zdjąć, i powiedział że nie obiecuje 100% że będzie działać, i tak też jest, teraz jak mam podłączony przewód lini K pod złącze OBD on może się wpiąć, zzerować immo i wgram sobie nawet mój kluczyk od B4 i będę miał normalny immobiliser, przynajmniej tak mi powiedział.
Tak minął weekend... trochę pomalowałem, jakieś poprawki, resztki, jakieś osłony itd. Jutro przyjedzie i wywali ten immo i mam nadzieje że autko już będzie chodziło.. zostało jeszcze parę przewodów ale to już jest bajka, gdyby nie ogromna bezinteresowna pomoc kolegi aldi to nic bym nie zrobił, stąd ogromne podziękowanie..
Elektronika jeszcze do końca nie ogarnięta, koszmar.
Zaczęło się od tego że dwóch znajomych ojca, jeden mechanik, drugi elektro mechanik odmówili, jeden a to że się boi podjąć, a to że nie rozbierał sam to i nie wie jak złożyć, a to że 2 dni roboty, i tak bez końca.
W piątek przyjechał " specjalista" z laptopem zadowolony, wchodzi, patrzy, zastanawia się 10 sekund i powiedział że nie podejmuje się, mówi że jak zrobiłem już tyle to i z tym sobie poradzę, najlepiej pewnie było by przyjechać na 30 minut, pobawić się na lapku, wziąć 300 zł i wrócić do domu.
Potem w sobote na wieczór przyjechał człowiek który robi elektryke w samochodach od 15 lat, bez żadnego laptopa , pobawił sie 10 minut, podpiął 4 przewody i autko kręci, kręci ale nie zapala, pompki nie słychać, nagle mówi że przyjechali do niego goście i musi jechać koniecznie już do domu, ale obiecał że dziś rano, o 9 przyjedzie i zrobi. Dziś 9 rano nic, 10 nic, o 11 ojciec dzwoni, a no zachlał i nie da rady dzisiaj, mnie już roznosiło... gdyby nie kolega aldi nic by mi się nie udało, ale po małej konsultacji i poprawkach pompka działa, autko odpala i gaśnie po 2 sekundach bo immobiliser odcina paliwo. Człowiek od immo brał ode mnie kompa do siebie żeby go zdjąć, i powiedział że nie obiecuje 100% że będzie działać, i tak też jest, teraz jak mam podłączony przewód lini K pod złącze OBD on może się wpiąć, zzerować immo i wgram sobie nawet mój kluczyk od B4 i będę miał normalny immobiliser, przynajmniej tak mi powiedział.
Tak minął weekend... trochę pomalowałem, jakieś poprawki, resztki, jakieś osłony itd. Jutro przyjedzie i wywali ten immo i mam nadzieje że autko już będzie chodziło.. zostało jeszcze parę przewodów ale to już jest bajka, gdyby nie ogromna bezinteresowna pomoc kolegi aldi to nic bym nie zrobił, stąd ogromne podziękowanie..
Też tak, myśle, ale tych głupich nazw zaworków dupereli jest tyle, że też czasami sie juz gubie w tym wszystkim <ok> DVek i tak chyba już jest jeden typ, ten właśnie wzmacniany z koncówką numeru 710N ( jak dobrze pamiętam )Krycha pisze:A czym to się różni? Bo pierwsze słyszę. Chyba ci się pomyliło z DV....FranoF1 pisze:Jeżeli padnie Ci już N75, to nie kupuj z AEB tylko bierz z tt`tki 225, najmocniejsze N75 z 20vt.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:26 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.
Gosc wyciagnal od ciebie kase i niezdjol immo!sagem pisze:Człowiek od immo brał ode mnie kompa do siebie żeby go zdjąć, i powiedział że nie obiecuje 100% że będzie działać, i tak też jest, teraz jak mam podłączony przewód lini K pod złącze OBD on może się wpiąć, zzerować immo i wgram sobie nawet mój kluczyk od B4 i będę miał normalny immobiliser, przynajmniej tak mi powiedział.
immo powinnienies zdjac programowo ale to juz pisalem wczesniej, b4 ma immo??
w kluczyku?? jakos niesadze i nielicz ze bedzie dzialac.
wylacz i poproblemie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nic mi sie nie pomyliło Czymś sie różnić muszą.Krycha pisze:A czym to się różni? Bo pierwsze słyszę. Chyba ci się pomyliło z DV....FranoF1 pisze:Jeżeli padnie Ci już N75, to nie kupuj z AEB tylko bierz z tt`tki 225, najmocniejsze N75 z 20vt.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:27 przez FranoF1, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Silnik zapala ale gaśnie po 2 sekundach bo nadal blokuje go immo.
Był dziś człowiek zdjąć go i chciał mi zaprogramować na mój kluczyk, żeby to zrobić potrzebny jest kod czterocyfrowy z licznika, a ja swój ori licznik sprzedałem, i powiedział że może mi całkowicie go wywalić ale narazie woli tego nie robić, bo mówił że miał kiedyś taki przypadek że po wywaleniu immo silnik źle chodził, coś było z obrotami, coś z przepływką, i powiedział że postara się znaleźć program który wyliczy mu z numeru vin kod do immo, wtedy zaprogramuje mój kluczyk, a jak nie da rady to wtedy go wywali całkowicie. Skasował też błędy i jestem zadowolony, bo po kolejnym podłączeniu komp pokazał tylko cztery błędy od niepodłączonego kabla czerwono - zielonego z wiązki AEB:
Błąd N75
błąd N80
błąd Z19 grzałka sondy labmda
i błąd G90 od przepływki, po za tym nie ma żadnych innych błędów, z czego jestem zadowolony.
A co do spekulacji nt. immo. to moja audianka miała immo ori w dodatku w tym cienkim kluczyku którego zdjęcie zamieszczałem parę stron wcześniej.
Pozdroo
Był dziś człowiek zdjąć go i chciał mi zaprogramować na mój kluczyk, żeby to zrobić potrzebny jest kod czterocyfrowy z licznika, a ja swój ori licznik sprzedałem, i powiedział że może mi całkowicie go wywalić ale narazie woli tego nie robić, bo mówił że miał kiedyś taki przypadek że po wywaleniu immo silnik źle chodził, coś było z obrotami, coś z przepływką, i powiedział że postara się znaleźć program który wyliczy mu z numeru vin kod do immo, wtedy zaprogramuje mój kluczyk, a jak nie da rady to wtedy go wywali całkowicie. Skasował też błędy i jestem zadowolony, bo po kolejnym podłączeniu komp pokazał tylko cztery błędy od niepodłączonego kabla czerwono - zielonego z wiązki AEB:
Błąd N75
błąd N80
błąd Z19 grzałka sondy labmda
i błąd G90 od przepływki, po za tym nie ma żadnych innych błędów, z czego jestem zadowolony.
A co do spekulacji nt. immo. to moja audianka miała immo ori w dodatku w tym cienkim kluczyku którego zdjęcie zamieszczałem parę stron wcześniej.
Pozdroo
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ano ogarnięte, dopiero dziś.MarcinC pisze:ogarnięte już jedenosiemte?
Rano o 7 ciągnąłem z ojcem audianke do elektro-mechanika w Żurominie ( 65 Km ), po dojeździe gość podszedł z laptopem, lutownicą i trzema kabelkami, przelutował coś w skrzynce od immo i dołożył dodatkowy kabel od linii K i auto odpaliło, wreszcie po tygodniu czekania na jakiegoś dobrego fachowca od immo.
W chwili obecnej mam nieco mieszane uczucia co do tych 150 PSów (np. porównując do paska B5fl 130 PS) , na razie to mi trochę szarpie, bo nie mam pokasowanych błędów od n75, n80, od podgrzewania sondy i od przepływki (apropo, tylko vag, czy może jakaś auto adaptacja?). Z tego co czuje to silnik od startu do 2.5 tyś. RPM ciągnie powiem przeciętnie, a nawet słabo, zaczyna wgniatać w fotel od 3 do 6 tysięcy równomiernie na 1, 2 ,3 i 4. Nie wiem jak idzie np. od 80 do 160 bo na razie nie działa mi prędkościomierz, jak jadę przykładowo na 2 i mam 1500 RPM. i jak wcisnę gaz w podłogę to najpierw się tak jak by dusi a potem zaczyna wyrywać, fajnie świszczy turbinka, na razie nic nigdzie nie cieknie po za lewą poduszką silnika... pali ładnie i chodzi bardzo równo, muszę wszystko wyregulować, jechać na jakaś diagnostykę itd. Nie udało mi się nagrać nic bo baterie w aparacie mi padły a dziś nie mogłem nigdzie nic dostać, ale jutro może na stacji kupię. Jestem zadowolony, ale teraz jeszcze trzeba to wszystko po-ogarniać i będzie git, od 3 do 6 RPM ciągnie naprawdę ładnie.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:35 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.