Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 kwie 2010, 19:54

labek i FranoF1, N75 narazie jest dobry mój, potem zrobię jak mówi Frano.

Elektronika jeszcze do końca nie ogarnięta, koszmar.


Zaczęło się od tego że dwóch znajomych ojca, jeden mechanik, drugi elektro mechanik odmówili, jeden a to że się boi podjąć, a to że nie rozbierał sam to i nie wie jak złożyć, a to że 2 dni roboty, i tak bez końca.
W piątek przyjechał " specjalista" z laptopem zadowolony, wchodzi, patrzy, zastanawia się 10 sekund i powiedział że nie podejmuje się, mówi że jak zrobiłem już tyle to i z tym sobie poradzę, najlepiej pewnie było by przyjechać na 30 minut, pobawić się na lapku, wziąć 300 zł i wrócić do domu.
Potem w sobote na wieczór przyjechał człowiek który robi elektryke w samochodach od 15 lat, bez żadnego laptopa , pobawił sie 10 minut, podpiął 4 przewody i autko kręci, kręci ale nie zapala, pompki nie słychać, nagle mówi że przyjechali do niego goście i musi jechać koniecznie już do domu, ale obiecał że dziś rano, o 9 przyjedzie i zrobi. Dziś 9 rano nic, 10 nic, o 11 ojciec dzwoni, a no zachlał i nie da rady dzisiaj, mnie już roznosiło... gdyby nie kolega aldi nic by mi się nie udało, ale po małej konsultacji i poprawkach pompka działa, autko odpala i gaśnie po 2 sekundach bo immobiliser odcina paliwo. Człowiek od immo brał ode mnie kompa do siebie żeby go zdjąć, i powiedział że nie obiecuje 100% że będzie działać, i tak też jest, teraz jak mam podłączony przewód lini K pod złącze OBD on może się wpiąć, zzerować immo i wgram sobie nawet mój kluczyk od B4 i będę miał normalny immobiliser, przynajmniej tak mi powiedział.

Tak minął weekend... trochę pomalowałem, jakieś poprawki, resztki, jakieś osłony itd. Jutro przyjedzie i wywali ten immo i mam nadzieje że autko już będzie chodziło.. zostało jeszcze parę przewodów ale to już jest bajka, gdyby nie ogromna bezinteresowna pomoc kolegi aldi to nic bym nie zrobił, stąd ogromne podziękowanie.. <piwo>

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 kwie 2010, 23:09

FranoF1 pisze:Jeżeli padnie Ci już N75, to nie kupuj z AEB tylko bierz z tt`tki 225, najmocniejsze N75 z 20vt.
A czym to się różni? Bo pierwsze słyszę. Chyba ci się pomyliło z DV....

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 12 kwie 2010, 10:42

Krycha pisze:
FranoF1 pisze:Jeżeli padnie Ci już N75, to nie kupuj z AEB tylko bierz z tt`tki 225, najmocniejsze N75 z 20vt.
A czym to się różni? Bo pierwsze słyszę. Chyba ci się pomyliło z DV....
Też tak, myśle, ale tych głupich nazw zaworków dupereli jest tyle, że też czasami sie juz gubie w tym wszystkim <ok> DVek i tak chyba już jest jeden typ, ten właśnie wzmacniany z koncówką numeru 710N ( jak dobrze pamiętam ) ;-)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:26 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 kwie 2010, 11:56

sagem pisze:Człowiek od immo brał ode mnie kompa do siebie żeby go zdjąć, i powiedział że nie obiecuje 100% że będzie działać, i tak też jest, teraz jak mam podłączony przewód lini K pod złącze OBD on może się wpiąć, zzerować immo i wgram sobie nawet mój kluczyk od B4 i będę miał normalny immobiliser, przynajmniej tak mi powiedział.
Gosc wyciagnal od ciebie kase i niezdjol immo!
immo powinnienies zdjac programowo ale to juz pisalem wczesniej, b4 ma immo??
w kluczyku?? jakos niesadze i nielicz ze bedzie dzialac.
wylacz i poproblemie

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 12 kwie 2010, 12:14

B4 ma immo w kluczyku i nawet działają. Taki OT.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 kwie 2010, 12:38

Immo w B4 było chyba pod koniec produkcji ale moduł był oddzielny niezintegrowany z ECU.
Jeśli kolega nie miał immo w B4 to może być problem bo nie ma pętli indukcyjnej przy stacyjce i transpondera w kluczyku.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 kwie 2010, 13:42

chybo101 pisze:B4 ma immo w kluczyku i nawet działają. Taki OT.
To teraz jestem zaskoczony <rotfl>
b4 94r tez ma??

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 12 kwie 2010, 13:52

Moja ma nie wiem jak u innych.
A tak poza tym facet od dorabiania kluczy tez był bardzo zdziwiony puki go nie nie podpiął.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 kwie 2010, 15:54

Sprawdzilem naszczescie u mnie nie ma immo :mrgreen: . ale fakt w kluczuku jest miejsce.
Zwracam honor

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 12 kwie 2010, 16:00

jakieś nowinki z garażu lub już z jazdy ? ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 kwie 2010, 21:05

Krycha pisze:
FranoF1 pisze:Jeżeli padnie Ci już N75, to nie kupuj z AEB tylko bierz z tt`tki 225, najmocniejsze N75 z 20vt.
A czym to się różni? Bo pierwsze słyszę. Chyba ci się pomyliło z DV....
Nic mi sie nie pomyliło :-) Czymś sie różnić muszą.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:27 przez FranoF1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 12 kwie 2010, 21:08

Tak jak mówiłem pierwsze słyszę :) Ja mam ori i śmiga jak szalony.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 kwie 2010, 21:30

Silnik zapala ale gaśnie po 2 sekundach bo nadal blokuje go immo.
Był dziś człowiek zdjąć go i chciał mi zaprogramować na mój kluczyk, żeby to zrobić potrzebny jest kod czterocyfrowy z licznika, a ja swój ori licznik sprzedałem, i powiedział że może mi całkowicie go wywalić ale narazie woli tego nie robić, bo mówił że miał kiedyś taki przypadek że po wywaleniu immo silnik źle chodził, coś było z obrotami, coś z przepływką, i powiedział że postara się znaleźć program który wyliczy mu z numeru vin kod do immo, wtedy zaprogramuje mój kluczyk, a jak nie da rady to wtedy go wywali całkowicie. Skasował też błędy i jestem zadowolony, bo po kolejnym podłączeniu komp pokazał tylko cztery błędy od niepodłączonego kabla czerwono - zielonego z wiązki AEB:

Błąd N75
błąd N80
błąd Z19 grzałka sondy labmda
i błąd G90 od przepływki, po za tym nie ma żadnych innych błędów, z czego jestem zadowolony.

A co do spekulacji nt. immo. to moja audianka miała immo ori w dodatku w tym cienkim kluczyku którego zdjęcie zamieszczałem parę stron wcześniej.

Pozdroo ;-)

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 16 kwie 2010, 20:23

ogarnięte już jedenosiemte ? ;-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 17 kwie 2010, 22:52

MarcinC pisze:ogarnięte już jedenosiemte? ;-)
Ano ogarnięte, dopiero dziś.

Rano o 7 ciągnąłem z ojcem audianke do elektro-mechanika w Żurominie ( 65 Km ), po dojeździe gość podszedł z laptopem, lutownicą i trzema kabelkami, przelutował coś w skrzynce od immo i dołożył dodatkowy kabel od linii K i auto odpaliło, wreszcie po tygodniu czekania na jakiegoś dobrego fachowca od immo.

W chwili obecnej mam nieco mieszane uczucia co do tych 150 PSów (np. porównując do paska B5fl 130 PS) , na razie to mi trochę szarpie, bo nie mam pokasowanych błędów od n75, n80, od podgrzewania sondy i od przepływki (apropo, tylko vag, czy może jakaś auto adaptacja?). Z tego co czuje to silnik od startu do 2.5 tyś. RPM ciągnie powiem przeciętnie, a nawet słabo, zaczyna wgniatać w fotel od 3 do 6 tysięcy równomiernie na 1, 2 ,3 i 4. Nie wiem jak idzie np. od 80 do 160 bo na razie nie działa mi prędkościomierz, jak jadę przykładowo na 2 i mam 1500 RPM. i jak wcisnę gaz w podłogę to najpierw się tak jak by dusi a potem zaczyna wyrywać, fajnie świszczy turbinka, na razie nic nigdzie nie cieknie po za lewą poduszką silnika... pali ładnie i chodzi bardzo równo, muszę wszystko wyregulować, jechać na jakaś diagnostykę itd. Nie udało mi się nagrać nic bo baterie w aparacie mi padły a dziś nie mogłem nigdzie nic dostać, ale jutro może na stacji kupię. Jestem zadowolony, ale teraz jeszcze trzeba to wszystko po-ogarniać i będzie git, od 3 do 6 RPM ciągnie naprawdę ładnie.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:35 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl